Wie heeft er één en hoe bevalt het? Ik ben bezig in een of ander heel inspirerend gezondheidsboek die het over de gezonde werking van groene sapjes heeft. Nu is er toevallig binnenkort bij Lidl een sapcentrifuge te koop. Veel goedkoper dan die van Philips nl 30 euro. 450 watt (de goedkopere sapcentrifuges op internet hadden elke keer 250 watt) Ik vind het alleen wel zonde als dat ding in de kast beland. Ik wil er wortelsap enzo van maken. Maar hoop niet dat ik een kilo wortels voor 1 glas sap nodig heb, aardig prijzig. Dussss: Zoals je ziet heb ik geen ervaring. Wie?
Ik heb laatst onderzoek gedaan en heb een slow juicer gekocht ipv een sapcentrifuge. Een sapcentrifuge maakt door hele snelle toeren (omwentelingen) hitte wat de vitaminen verloren doet gaan. Plus het hakt en slaat waardoor er veel lucht in komt (net als bij een blender) waardoor de voedingsstoffen sneller oxideren en zo hun waarde sneller verliezen. Een slow juicer maakt weinig omwentelingen per minuut en perst de groente/fruit door een fijne zeef. Geen warmte, geen luchtvermenging. Oh ja en het rendement is veel hoger, het perst veel beter en je hebt in verhouding meer sap als bij een gewone centrifuge. Ik heb hem in Duitsland gekocht (merk Petra), daar zijn ze veel goedkoper dan in Nederland en deze is ook positief beoordeeld voor het persen van tarwegras. Blijkbaar heb je een goede als hij ook voor dat geschikt is. Maar goed.... mocht je het gewoon willen proberen of het wat voor je is zou ik eerst die goedkope uitproberen. Alleen meer vermogen is denk ik niet beter bij zo'n centrifuge, want dat geeft nog meer warmte in verhouding denk ik dan eentje met minder vermogen.
Hier een supermooie Philips. 3 keer gebruikt en staat al drie jaar in de kast. Staat met stip op 1 van het lijstje miskopen van de eeuw.
O ik dacht dat aantal watt wel verschil maakte hoeveel sap het kan maken (dus dat de pulp niet te nat is) Wat heb je voor de slowjuicer betaald als ik vragen mag? Ik had inderdaad gister ook over de slowjuicer gelezen maar kwam absurde prijzen tegen. Natuurlijk gaat er bij bewerken vitaminen verloren maar ik denk, alles beter dan niks (anders drink ik bijv. helemaal geen groentesap) En mijn budget is niet heeeel hoog.
Wij hebben een Philips sapcentrifuge. Ik gebruik deze altijd om het oude fruit op te maken. Dat is vaak niet meer lekker om zo op te eten, maar voor een sapje is het prima. En dan hoef ik het ook niet weg te gooien.
Heb ook een philips. 3 x gebruikt. Komen heerlijke sapjes uit. Maar het schoonmaken van dat apparaat is zoveel werk heb ik er niet voor over. Dikke miskoop dus.
Dit.... gebruik hem zelden! (meestal speciale gelegenheden een zelfgemaakt appelsapje ofzo maar verder...)
Ik heb gewoon een keukenmachine. Zit ook een sapcentrifuge op! Ik gebruik het ook om van oud fruit sap te maken! En schoonmaken vind ik niet moeilijk of veel werk!
Wij hebben hier heel veel fruit- en notenbomen in de tuin. De centrifuge die we een paar jaar geleden bij de lidl hebben gekocht komt erg goed van pas....
Zou dat dezelfde zijn die ze nu hebben? 450 watt? Bevalt het goed qua hoeveelheid sap en schoonmaakwerk enz?
Ik heb er ook een van Philips er komen heerlijke sapjes uit, maar inderdaad schoonmaken is een issue, en je moet het ook altijd direct afspoelen, anders is het nog meer werk. Sommige sapjes verkleuren ook heel snel en je hebt vaak lelige schuim erop. Als ik het doe maak ik direct meer en vries het soms in kleine flesjes in. Je hebt trouwens ook relatief veel afval, en deze is soms ook nog best nat. Ik heb de mijne ooit gewonnen, zelf zou ik ze niet kopen, want je maakt er niet elke ochtend even een glasje mee, bovendien is het ook nog best duur afhangkelijk wat je voor het fruit en groente betaald.
94,50 verzendkostenvrij. Schoonmaken gaat trouwens heel makkelijk. Gaat makkelijk uit elkaar, afspoelen en klaar. Alleen het zeefje even afborstelen met bijgeleverd borsteltje, maar ook snel klaar. PS: zo'n keukenmachine zijn ook vaak dure en qua grootte gigantisch lompe dingen. Zitten ook functies op die je echt niet gebruikt.