Hier geen fietshelmen, denk gemakzucht maar als ik ik zo dat artikel lees heeft het toch niet echt veel nut, ja oke het is dan goed tegen de eventuele vleeswonden maar ja, dan kunnen we net zo goed in een bubbel gaan leven, wonden kan je overal krijgen
Hier absoluut wel een helm bij het fietsen, zelfs op een fiets met zijwieltjes. Ik zelf kan helaas niet fietsen (knieen kapot) maar mijn man draagt ook een helm op de fiets.
Ons ukkie die net mee kan op de fiets, heeft ook een helmpje hoor. Stel dat de fiets mét haar omvalt. Het is wel een hele stevige moeder fiets met een goede standaard e.d. maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Baad het niet, dan schaad het niet. Alles wat je kan voorkomen, is toch mooi meegenomen lijkt mij, hoe veilig de fietspaden hier in Nederland ook zijn.
Hier altijd helm op, in kinderzitje en op de loopfiets. Ik heb een keer een naar ongeluk in Amsterdam gezien waar een vader met kindje voor en een achterop in de bocht werd aangerden door een andere fietser en allen lagen op het harde asfalt. Vooral in grote steden gaat het er soms ruig aan toe in het fietsverkeer, vooral in de spits uren.. Je kunt zelf wel zo voorzichtig zijn maar er rijden soms echt mensen bij die totaal geen tekening houden met de andere weggebruiker. Voorkomen is beter dan genezen bij deze en dan is een helm een kleine moeite maar kan zeker een hoop onnodig zwaar letsel voorkomen.
neen en ja, ze hebben er eentje. Maar ik zet hem bijna nooit op, uit gemakzucht, en waar moet je die dingen achterlaten op school. Maar ik heb altijd gehoord dat je met een fietshelm veel meer kans hebt op nekfracturen dan zonder. En zonder helm heb je meer kans op schedelfracturen. Dus eigenlijk schuift de boel waar het breekt gewoon een eind op. Dus vind het niet erg nodig, en voor mezelf al helemaal niet. PS: is ook de reden dat het in belgie nog niet verplicht is. Als ze alle volwassenen zouden verplichten een helm te dragen, zouden er veel hun fiets dumpen en dan krijg je weer meer files (want je moet dan wel je auto nemen) en slechte conditie omdat je niet meer beweegt ed.