Na een half uur lopen ku..en tot de conclusie gekomen dat ons Urban Iki achterzitje niet op de elektrische fiets van mn sm past. Die bagagedrager loopt richting zadel omhoog en de bagagedrager is erg breed. Iemand enig idee wat dan wel past?
Dan heb je een tussenstuk nodig, wij hebbem een andere stoel maar als je op google kijkt vind je al snel zo iets als dit https://www.aanbiedingsfiets.nl/urban-iki-bevestigingsset-achter.html#gref Succes
Die hebben we al, haha. Daarmee moet je m sowieso bevestigen. Het komt door de stukken waar de benen in moeten. Dat zit te ver naar voren, waardoor je tegen het omhoog komende deel van de bagagedrager aan komt.
Ooh dat is erg jammer, er staat dat het op de meeste fietsen dan bevestigd moet kunnen worden. Kun je hem niet verder naar achteren doen? Of is er een variant zoals bij volgens mij de yepp die langer is?
Nee, verder naar achteren kan niet door weer iets anders, haha. Ik heb inmiddels gezien dat je ook fietsstoeltjes hebt die je aan de zadelbuis kan doen. Denk dat het zoiets moet worden dan. Maar dat lijkt me minder veilig?
Geen idee of het minder veilig is. Het lijkt me meer/langer schokken. Vraag me wel af of je niet sneller slijtage krijgt door het gewicht wat er langer aanhangt.
Het is gelukkig maar voor op de fiets van sm. Die zal niet zo veel fietsen met Dafne. Kleine ritjes naar school of dorp verder. We wilden vandaag haar fiets lenen wegens de wind, haha.
Hahaha er ond ook een harde wind! Vandaag nog 29km gefietst (geen elektrische fiets) Als je een zadelbevestiging kiest zu ik niet voor tweedehands gaan. Denk dat spullen eerder al lam zijn en je weet niet voor hoeveel kinderen het al gebruikt is.
Das een end! Met die windkracht 5 in de polder en mn omafiets zonder versnellingen met kind achterop, hadden we er geen zin in Had ook al hardgelopen vanochtend en was verder een beetje lui
Hebben nu gewoon een nieuwe Urban Iki met zadelbuisbevestiging gekocht. Tweedehands vind ik idd ook niet zo. Bekijk bijlage 579639
Ik oet wel bekennen dat onze knul bij mijn man achterop zat. Hij heeft versnellingen en mijn omafiets niet hahaha
Mag ik vragen welke jij hebt? Fijne dat dat bij de benen groot is, is dat ze dan minder dicht op mn rug zit.
Nja ik heb dus een yepp m Maar ik heb niet zo’n plaat die uitsteekt voor de benen... Dus ik denk dat dat wel een hele hoop scheelt. Overigens vind ik t van de yepp wel fijn dat het geen keihard kunststof is
Ja, ik vind de Yepp de enige die ik ook nog OK vind qua model, stijl zeg maar, haha. Maar ik vind m erg duur en die ik nu heb nog een stukje mooier. Hij is idd wat zachter, maar heb mn dochter nog niet horen klagen gelukkig.