Je hebt verschillende maten. Die van mij is geloof ik van hoofdomtrek 46 tot 52 cm... Ik heb het volgende probleem. Mijn dochter gaat haar kin intrekken als ik het klipje vast wil maken (zeg maar dubbele onderkin trekken). Nu krijg ik dus het klipje niet vast en als het me al lukt, dan zit haar velletje ertussen. Hebben jullie daar nog tips voor? ik zat al te denken om net als bij een brommer/motorhelm een stukje stof vast te maken aan het helmpje, zodat het klipje niet meteen tegen de huid aan zit.
Ik stop een vinger tussen dat klipje en de kin als ik hem vast maak, anders ben ik ook bang dat er een velletje tussen komt.
ik heb het bandje losser gemaakt en nu maak ik hem voor de kin vast en trek hem dan onder haar kinnetje. want ze maakt zo'n stampei anders.
Vinger ertussen lukt niet, omdat we hem op maat hebben afgesteld. Hem losser zetten en daarna verstellen is misscihen nog wel een idee. Gaan we morgen eens proberen.
Ik heb er vorig jaar al naar gekeken, maar vond toen alleen kinderhelmen en niks in een babymaat. Daarna is het er, schaam, niet meer van gekomen. Wil er nu dus wel echt een halen, maar waar vind ik die? En waar vind ik de eerder genoemde test over welke helmpjes goed zijn?
Toevallig had ik het hier gisteren over met mijn man. Ik vind het super goed en ben er een echte voorstander voor. Alleen ook hier is het er nog niet van gekomen. Moet ook zeggen dat ik in de winter niet fiets met de kleine. Dus we gaan snel voor een helmpje kijken voordat het mooie fiets weer komt.
Ik heb hier nooit bij stilgestaan - we staan op het punt het fietsstoeltje voor dochterlief te gaan monteren op mijn fiets. Ik vind een helmpje wel zo'n veilig idee, kleine moeite groot plezier denk ik maar! Ik zie helaas wel alleen maar hele hysterische helmpjes met Hello Kitty of andere nare drukke prints. Zijn er ook sites/merken met (bijna) uni helmpjes?
Onze zoon draagt ook een fietshelm en hij vindt het vanaf het begin heel normaal en dus geen probleem. Vraagt er nu zelfs om "waar is mijn Cars-helm?" Ik las eens: je kunt nooit spijt hebben dat je de helm wel opgezet hebt, maar je kunt vreselijk spijt hebt dat je het niet gedaan hebt.
Ik heb net een MET helmpje gekocht en hou dus ook niet van die hysterische helmpjes. Ze komen als een van de beste uit de testen (meeste testen als beste). Ik heb de roze met witte bloemen maar je hebt ook een hele mooie witte met in dunne lijnen bloemen erop kijk maar op www.fietshelmshop.nl. Weet natuurlijk niet of jij het mooi vind, smaken verschillen. Ik ben er helemaal voor in ieder geval en zou het mezelf nooit vergeven mocht er iets gebeuren. Moet er niet aan denken dat ze dan geen helm draagt, ik bespaar dus ook niet op een helm en zoek gewoon de beste.
Ik zo'n ding aangeschaft van Bobike, nou het is 10 keer niks. Hij is veel te groot en zakt voor dochters ogen...............misschien ligt het aan mij, dit was de kleinste die ze hadden
ik krijg een mammafiets met alles erop en eraan binnekort en wil ook zeker een helmpje voor Tycho erbij hebben. Ik moet er niet aan denken dat hij wat zou oplopen als ik val of erger.... xxxx
Ik zit wel met de maat....we zijn vandaag bij het CB geweest en Irem's hoofdomtrek is nu 44,5. Erg lastig aangezien de meeste helmpjes vanaf 46 of 48 cm gaan. En de vrouw bij de fietsenwinkel zei ook dat ik er op moest letten dat het helmpje wel echt om het hoofdje zat, en niet erboven op, maar goed, dat is zo lastig te bepalen als ik op internet bestel! ALS ik een helmpje onder de 46 cm kan vinden...zucht....lastig!
Hier wat testresultaten: Beste kinderfietshelmen [gezondheid.be] en ANWB - Fietsen - Niet alle kinderfietshelmen zijn even veilig
Bedankt voor de goede linkjes in dit topic. Tim heeft tot 1 jaar een redressiehelm gedragen. Ik zat ook met het idee om daarna een fietshelm aan te schaffen, maar dat is er nog niet van gekomen. Aan de ene kant een geluk, want nu heb ik een overzicht van alle aanbevolen merken
interessant maar bij de link gaat het veelal over fietshelmen voor oudere kinderen. wat is nu een goede voor kindjes die voor het eerst voorop zitten??
Gisteren bij de fietshandel geweest voor een helmpje. Hij is besteld en dinsdag in huis. Ik vind het toch wel een veiliger idee dat haar bolletje beschermd is.
Ik heb er ééntje van Limar besteld bij Fietshelm4kids, een van de weinigen die vanaf 45 cm ging. Hij komt begin volgende week.
Ik heb destijds op internet een helmpje besteld dat gebruikt zou kunnen worden bij een hoofdomtrek vanaf 43 cm.. En ja, dat kon, en nee, mijn dochter heeft het ding NOOIT op gehad. Qua wijdte is hij idd te verstellen, maar ik kreeg hem gewoon niet passend op de rest van haar bolletje. Dochter had een scheef hoofdje en geen haar. Nu ligt ie nog steeds ongebruikt in de schuur.. zal wel weer eens kijken of hij inmiddels wel aansluit, want ik vind een helmpje op zich wel een goed idee. Al denkt dochter daar momenteel vast anders over