Tot nog toe niet, maar wil er voor zijn verjaardag een vragen. Bij mij op de fiets ook niet, beide boys niet, maar ik denk er wel steeds meer serieus over na. Het is echt veiliger. Als ik kijk hoeveel auto's mij nog voorbij vliegen, terwijl ik duidelijk aangeef af te willen slaan en mijn stuur al bijna bijdraai, ik moet er niet aan denken dat er wel een keer wat gebeurt. Waarom wacht je dan tot zijn verjaardag? Omdat ik toch ook wat te vragen moet hebben. Voor de jongste denk ik dat ik aan Sinterklaas maar een fietshelm vraag.
De oudste heeft een fietshelm. Die fiets al op haar eigen fiets naar school. Is vaak erg druk met auto's en als ik dat geslinger zie, dan ben ik toch blij dat ze een helmpje draagt. Viel mij idd ook op, dat er op school geen een kindje is, die een helmpje draagt en het is toch een school van ruim 300 leerlingen. Van mij mogen ze het verplichten. Ieder kindje die op de ok terecht komt, omdat het geen helmpje droeg is er eentje te veel.
Ja shocking is dat! Ik begrijp ook echt met de beste wil van de wereld niet dat er nog zoveel ouders hier in NL zijn die er zo makkelijk en laconiek over denken. Zijn ze dan echt niet in staat om logisch na te denken en de levensbedreigende gevaren te zien? Willen ze het geld er niet voor uitgeven? Ik weet het niet, maar vind het onbegrijpelijk dat ouders in dat opzicht niet het beste met hun kind voor hebben. Zal wel zijn omdat die ouders denken "ach, mijn kind overkomt dat niet". Tsja, totdat het op een dag wèl gebeurd en je kind kan voortleven als een kasplantje. En dán denken die bewuste ouders "hadden we maar".
Nogmaals, doe jij je kind een helm op als t van de trap af loopt? Het risico om van de trap te vallen is vele malen groter dan om van de fiets te vallen. Of bijv op een schommel oid. Er zijn zoveel gevaren.. Natuurlijk is er gevaar in het verkeer, maar een fietshelm beschermt niet tegen bijv een aanrijding met een auto. Het meeste letsel bij kinderen komt door eenzijdige ongelukken. Ik snap de verontwaardigde reacties niet. Bekijk het in zijn geheel en niet puur 'omdat er een gevaar is'.
Zal denk ik per regio of plaats verschillen, want bij mijn dochtertje op school en sowieso veel kinderen in de buurt dragen wel helmpjes, niemand die er hier van opkijkt.
Hier geen fietshelmpjes, ook niet van plan om aan te schaffen. Als ik denk aan alle situaties waarbij mijn kinderen op hun hoofd kunnen vallen, kan ik ze de hele dag wel een helm opzetten. Niets zo lekker als wapperende haren in de wind als je fietst.
Ik heb er momenteel geen een voor hem, maar zit er wel aan te denken. Hoewel dat artikel niet al te positief bedoeld is, lees ik er voor mij wel de positieve punten uit. Namelijk: als deze goed past dan is het wèl veiliger, als je niet harder dan 20 km p/u fietst. Nou, ik kan je verzekeren dat ik die snelheid niet haal.. ik vind het zwaar met een kind achter of voorop iedereen haalt me geheid in. Zodoende ben ik het serieus aan het overwegen, binnenkort maar eens kijken.
ik zit er ook aan te twijfelen om een helmpje te kopen. wat mij tegenhoudt?? is het nu echt nodig?? k en alle kids om me heen hebben nog nooit een helm opgehad! en aan de ene kant vind ik het ook wel scheef dat mn kids dan een helm op moeten maar ik zelf niet! en nee, k zet er echt geen op! dan vraag het van hen, terwijl ik hetzelf niet doe.
mijn dochter heeft er eigenlijk nog nooit naar gevraagd waarom ik er geen op heb...niet dat het haar iets interesseert denk ik. Zij heeft een knalroze prinsessenhelm (hoe lelijk) en apetrots erop. Zij vindt andere kindjes wel eens zielig haha omdat die niet zo'n mooie helm krijgen.
ja echt schaam de ogen uit mn hoofd met dat achterlijke ding, had een witte met bloemetjes ook leuk gevonden, maar hier was gewoon geen discussie over mogelijk.
Ja kinderen houden ervan haha, mijn dochter vindt het ook mooi allemaal en ook Dora enzo maar dat beperk ik tot pyjama's en knutselspullen
Mijn dochter vindt het ook totaal geen probleem om een helm te dragen op dr fiets. Ze raakte zelfs lichtelijk in paniek toen we hem een keer per ongeluk vergeten waren Enige is dat ze een beetje bang is als ik m onder haar kin dichtklik. Eerste keer zat ze er nl met een klein velletje tussen Domdom. Nu hou ik er natuurlijk altijd mijn hand tussen, maar ze blijft t doodeng vinden..
Hier krijgt de onze later sowieso een goed passende helm als hij gaat leren fietsen! Bij ons in het kinderzitje weet ik nog niet.. Het is al zo lastig om een passende helm te vinden voor kindjes van 4, laat staan van 1! Maar ik denk dat ik er wel een ga aanschaffen. Waarom? Wij zijn eens een klein stukje gaan fietsen met nichtje van toen 3, zonder helm. Toen is nichtje dus onderuit gegaan buiten mijn zicht (vriend was er wel bij), maar ik wilde haar wel gaan troosten. Zodra ik haar vast had viel ze flauw in mijn armen (echt zo eng! Draaiende ogen, helemaal slap, plas laten lopen ed.). Ze is 15 minuten vrijwel out geweest, met af en toe open ogen. Ambulance en alles erbij, flinke hersenschudding. Dit is voor mij toch wel een van de engste dingen geweest die ik heb meegemaakt, wil dat risico niet lopen bij onze zoon! Oh, en het leek niet alsof ze erg hard gevallen was, ook niet op een randje ofzo, maar gewoon vlakke stoep. Dus dat is al genoeg het hoeft niet altijd een stoeprand te zijn!
Hihi hier precies t zelfde. als ik hem wel eens vergeet te pakken zegt ze maham vergeet je t nu weer..
dochterlief heeft een helm die verstelbaar is dus altijd goed past. zoon van net 1 heeft er (nog) geen. ben er nog geen tegengekomen die zo klein is.