Jaja, een vreselijk dilemma is het . Ik heb een paar leuke shirts gezien voor mijn dochter voor van de zomer, maar ik weet eigenlijk niet welke maat ik moet nemen. Ze zit nu qua bovenkleding in maat 104 en dat past nog prima. Ik heb haar van de week gemeten en ze is ca. 99 cm. Ze heeft net een groeispurtje gehad, ineens kon ze bij de leuning van de trap . Maar ja, neem ik nu 104? Als ze ineens weer zo hard gaat groeien is dat straks te klein, maar 110 lijkt me ook weer zo groot? Ik blijf het lastig vinden hoor met die stomme maten. Zeker met combimaten, want 98/104 wordt soms wel wat klein, maar 110/116 is natuurlijk veeeeel te groot. Gedoe'tje zeg ...
Als je het in de winkel gaat kopen dan zou ik een goed zitten t-shirt meenemen en dan iets ruimer aanhouden. Per merk verschilt het zo hoe het uitvalt per maat. Dus daar kan je zo weinig over zeggen. Met maat 110-116 zit je natuurlijk wel altijd goed. Past het dit jaar nog niet, dan volgend jaar
Dit dus. En ik heb die mafketel die altijd een meetlint op zak heeft. Ik meet altijd alles op. Meten = weten. Scheelt me een hoop miskopen (vandaar ook mijn aversie tegen online winkelen). Je kunt trouwens ook het lijntje van haar groeidiagram (consultatiebureau) doortrekken. Doe ik ook wel eens. Je hebt ook online zulke grafieken. En verder is het inderdaad gewoon balen. De ene 104 is de andere 104 niet. En die combinatiematen zijn al helemaal belabberd.
Ik koop het online. Niet veel soeps hier in de buurt qua kinderkledingwinkels. En ik wil dat het deze zomer past, niet pas in 2015 .
Gewoon mailen en vragen of ze de kleding opmeten. Ik krijg in 99% van de gevallen antwoord. Om welk merk gaat het?
Ik had een shirt gezien van Stones and Bones, dat valt wel redelijk ruim geloof ik, en van Blue Seven, maar dat merk ken ik niet. En ik wil een jurkje van Molo kopen, dat valt geloof ik wel goed op maat, van wat ik me herinner.
Stones and Bones valt ruim. Als je de site via Google zoekt, kun je de maatvoering (lengte en breedte) zien. Maat 104 is dan ècht ruim voor je dochter. Ik kan me van Blue Seven herinneren dat het breed viel. Heb je de kleding bij KK-tekoop gezien? Die kun je namelijk gewoon mailen. Molo valt smal en lang, zover ik weet, maar wel goed op maat. Ik zou daar eerder een maatje groter van nemen. Maat 110 dus.
Thanx mop! Ja, bij KK-te koop, maar die hoef ik niet te mailen, ik mail gewoon jou , hahaha. Ik heb nog een S&B-shirt van vorige zomer, ik zal eens kijken welke maat dat is en hoe die nu zit.
Shopverslaafde. Mijn dochter heeft heel lang een shirt van S&B in maat 98 gedragen. Ging prima. Ik denk dat ik binnenkort bij de stenen winkel van KK-tekoop ga winkelen. Ik heb zoveel leuks gezien. Heb jij de collectie van Chaos and Order al gezien? Gave jurkjes. Volgende week hier in het dorp kijken welke het wordt. Ik mag er eentje kopen voor d'r van mezelf.
Vanavond hier een modeshow gehouden: alle zomerkleding van vorig jaar gepast. Bijna alles kan weg. Deels al geplaatst op MP; de rest doe ik wel in de vakantie. Wat heb je gezien? Even fotootjes showen!
Ja, ik zag via Google snel wat voorbij komen van C&O, leuk inderdaad. Ik heb eigenlijk 30,-- als max voor een jurkje, maar als ik er 1 erg leuk vind mag ik erover heen van mezelf .
Blue Seven Shirt 73074 Aqua - Detailgegevens van Kinderkleding, babykleding en feestkleding online Stones and Bones Shirt Little Kiss Grass - Detailgegevens van Kinderkleding, babykleding en feestkleding online Blue Seven Shirt 70419 White - Detailgegevens van Kinderkleding, babykleding en feestkleding online
En dus een jurkje van Molo, voor haar verjaardag. Deze Molo Kids Girls jurk | kleertjes.com of deze Molo Kids Girls jurk | kleertjes.com
Dat bedrag houd ik ook aan als richtlijn, zeker nu ze naar school gaat en haar kleding meer te lijden heeft. Maar ik vind dat één jurkje voor de volle prijs wel mag. Ik wil ook wat goedkopere jurkjes, zeker nu haar kast praktisch leeg is (qua zomerkleding dan).
Ja, ik vind Molo altijd erg leuk. Wel duur! Toen ze 2 werd had ze dit jurkje van Molo Bekijk bijlage 379788