Ik vroeg me af hoeveel je nou eigenlijk moet kopen, wat is het handigst? Ik heb wel zo'n uitzet lijst, maar denk dat dat veel te standaard is. Ik heb nu 2 x truitje/broekje maat 50, 2 x truitje/broekje maat 56, 2 rompertjes maat 50, 2 rompertjes maat 56 en wil nog 2 x truitje/broekje en 2 rompertjes in maat 62 kopen. En moet je nog apart pyjama's kopen, of kan je je kindje in truitje/broekje laten slapen? Ik heb wel een paar kleertjes van mijn schoonzus gehad, maar ik weet niet zo heel goed de maten, want het label is er uit geknipt. Het gaat om zo'n 4-6 rompetjes en 2 of 3 broekjes. Verder heb ik nu 3 paar sokjes en 6 mutsjes (die dus wel genoeg he?) En welke sokjes zijn nu het handigst, die echt sok-formaat heben, of die soort schoenachtige sokjes?
Hoi Hoi, Hoeveel wij hadden weet ik niet meer precies maar behoorlijk veel, dat weet ik wel nog. Ik zou er zoiezo nog een set rompertjes bij halen maatje 50/56 kan je wel een behoorlijk tijdje gebruiken dus daar zou ik er minimaal nog 5 van bij halen. En ik zou ook nog zeker 2 a 3 truitjes/broekjes maat 56 halen. Als je wel een klein spugertje hebt heb je iniedergeval genoeg kleertjes in huis. Zelf had ik maar 3 setjes in maat 50 en dat was genoeg omdat ze daarna makkelijk in maatje 56 paste (zonder dat ik mouwtjes of pijpjes hoefde om te slaan). Sokjes hadden wij gewoon de normale New Born sokjes van de Prenetal en Hema. Ook zou ik nog 1 of 2 een lekkere vestjes halen in maat 56 voor als je naar buiten gaat met de kleine. (zelf vond ik vestjes veel fijner dan jasjes)
wow ik heb echt veel meer... een hele berg rompertjes in maat 50 tot 62 (ongeveer 10 per maat), volgens iedereen kan je niet te veel hebben en ik heb heel veel gekregen. Verder heb ik een hoop pakjes, jurkjes maillotjes, mutsjes en sokjes. Ik kan het gewoon niet laten liggen. Denk dat ik in totaal een stuk of 30 setjes heb maat 50 tot 62...
vind 2 van alles ook wat weinig...beebjes spugen, of poepen langs luier... je kan er vanuit gaan dat je regelmatig op een dag kleertjes kan wisselen.. en dan is het niet handig als je maar 1 setje verschoning hebt... neem niet aan dat je de wasmachine steeds wilt laten draaien voor 1 zon mini setje.
Wij gebruikte gemiddeld 2 setjes per dag en dus ook 2 rompers. Heeeeel soms had ze een "schone dag" en kon ze 1 dag met 1 setje doen. Maar moet zeggen dat ik het ook wel leuk vond om haar vaak om te kleden we hadden zoveel leuks dat ik niet kon wachten tot ze het weer vies had gemaakt. Haha daar denk ik nu wel anders over hoor!
ik heb veel te veel haha. een romper of 30 maat 50 en 56. 3 pakjes maat 50 en verder nog een stuk of 10 truitjees en shirtjes, boxpakjes (gebruik ik als pyama) en nog wat losse broekjes. onze zoon komt waarschijnlijk eerder dus kan maat 50 goed gebruiken want anders had ik dit niet zoveel gehaald maat 56 heb ik heeeeel veel en denk zeker complete pakjes 15 stuks en dan nog losse spijkerbroekjes en shirtjes/truitjes en kan daar ook wel een pakje of 10 zeker van maken. dan nog 2 jasjes maat 50/56 2 is wel erg weinig en je zult er minimaal 3 nodig hebben. 1 in de kast, 1 in de was en 1 aan. kleine kindjes spugen veel en worden regelmatig omgekleed. als je niet veel wilt wassen zou ik toch wat simpele shirt bijhalen. broekjes kunnen eventueel wel wat langer aangelaten worden want kans op een doorlekluier is erg klein de eerste dagen. sokjes heb ik een grote rietenmand vol en neem ze mee van verschillende winkels zoals wibra, prenatal en andere winkels waar ik kleine sokjes tegen kom voor weinig geld. sokjes raken snel verloren weet ik uit ervaring dus wat extra s wel handig.
ah oke, dan kan ik dus nog even shoppen! Maar het is wel lastig inschatten omdat je natuurlijk ook vaak kleertjes krijgt met de kraamvisite...of moet ik daar gewoon geen rekening mee houden? Bedankt voor de overige reacties, zo te horen heb ik dus echt wel veel meer nodig!Nou ja ik wacht nog wel tot het na de zomer is, want het word een winter kindje, dus dan kan ik ook wat winterspul aanschaffen, is ook wel handig, als ik nu alles koop is het allemaal zo zomers. En die sokjes kwijtraken: ik heb dus 4 paar eigenlijk, maar ben van 1 paar nu al een sokje kwijt
Wij hebben aan kraambezoek gevraagd om kleding mee te nemen vanaf maar 62-68 zodat we de kleine maatjes zelf konden kopen. Werkte erg goed. Wat betreft sokjes kwijt raken, tjha dat gebeurt hier ook regelmatig maar een klein tip maak een bolletje van de sokjes als je ze in de wasmachine doet. Zo gaan ze geen apart leven lijden en aangezien je kleine er toch niet op loopt zullen ze ook niet vies zijn!
Jeetje zeg.. Ik weet niet hoeveel ik heb! Mijn schoonmoeder heeft me een hele berg rompers (wel 2e hands, maar als nieuw) gegeven. Dus die heb ik zát. Verder heb ik ook nog het e.e.a. gehad van haar en van vrienden die het niet meer gebruiken aan 'gewone' kleertjes, vooral vanaf maat 56. Het enige wat ik zelf heb gekocht, is een setje maat 50 en 2 of 3 setjes maat 56. That's it. Ik verwacht dat het bezoek ook nog wel het e.e.a. aan kleertje cadeau geeft.
Ik heb het vorig jaar heel slim gedaan.. Ik had juist ook dingen van de zomercollectie gekocht met onwijs veel kortingen (vooral op merkkleding is de korting vaak onwijs groot).. En ik had voor mijn kleine rompers met lange mouwen gekocht.. Dat staat echt zo onwijs stoer.. een lange mouw romper met een korte mouw shirt erover.. en zo kun je nu ook al shoppen Ik had overigens het volgende in huis van maat 56 - stuk of 10 rompers mouwloos (ik zweer bij de hema) - stuk of 5 rompers met lange mouw - stuk of 15 shirts (zowel lange als korte mouw) - 5 stuks van die zachte broekjes (die gebruikte ik als pyjama onderkantje) - 5 spijkerbroekjes voor overdag..
Van kraambezoek krijg je vooral veel in mt68. Dus daar zou ik geen rekening mee houden of je moet ze speciaal vragen om kleine maatjes. Zomer en winterkleertjes maakt niet uit bij longsleeves dus die kun je nu al gerust kopen of straks tijdens de uitverkoop. Zachte broekjes enzo zijn ook niet anders. Wel kun je als je naar een koudere ruimte gaat een vestje aandoen of een lekker dekentje omslaan. Dochter is van december en had gewone kleertjes aan, de eerste tijd in een lekker dekentje op de gang enzo.
ik heb veels te veel meestal staat idd op die lijsten 2 van elk ofzo, maar van rompertjes heb ik nu al een stuk of 6 per maat met korte/geen mouw en ik wil er dus ook nog een stuk of 6 met lange mouw omdat onze Babe in oktober geboren wordt en verder qua gewone kleertjes heb ik er ook al veels te veel! En ik blijf shoppen!
Ik heb nog even de zoekfunctie geraadpleegd, maar ik lees dat iedereen veel en veel meer kleertjes in huis heeft dan wat op die uitzetlijst staat, ik vraag me dan ook ernstig af waarom die uitzetlijst zo weinig kleertjes en rompertjes vermeld... Nou ik ga zo even lijstje samenstellen van wat ik al heb (ook tweedehands) en dan kan ik een schatting maken wat ik dan nog moet halen.
Vorige keer hebben we echt heel veel kleren gehad, zoveel dat dat ze sommige kleertjes maar 1 of 2 keer heeft aangehad. Voor deze baby heb ik 3 setjes kleding zelf gekocht in maat 56, ik heb nog een setje gekregen. Ik heb er 2 rompertjes bijgekocht en wat slabben. Verder heb ik nog een heleboel van mijn dochtertje, wat ik gewoon in de kast erbij heb gelegd. Daar zit ook 1 pakje in in maat 56. Oh ja, en ik heb een nieuw mutsje en slofjes voor de baby gekocht. Plus nieuwe sokken, die rolsokjes van de Hema, aangezien de rest steeds uitgleed in bed. Wel een maat groter, die van 6-12 maanden, vind al die sokken zo klein vallen. Ik heb nog een dik vestje in maat 56, is ook handig. Ik weet niet wat ik nog van bezoek krijg, misschien amper iets, maar dat is dan zo bijgekocht.
Ik heb best veel.... Kan wel vooruit met wat ik nu heb in maatje 50 en 56.. Wil alleen nog wat extra truitjes met lange mouwen in maat 56. En 2 ni maat 50.
Ik heb even een lijstje gemaakt, heb toch best wel aardig wat, maar nog te weinig in 50/56 Ik heb wel genoeg mutsjes, 7 stuks nu sommige bij een setje passend, waarvan 6 gekregen, ik heb er maar eentje zelf gekocht.
ik heb ook veel rompers mt 50/56 en ook wel wat pakjes van dat maatje de maat wat er op volgt hangt me kast mee vol hihi gekregen van een vriendin die haar dochter was eruit en sommige dingen waren nog genees gedrage. ik koop als ik bijna ben uitgerekend nog wel pakje er bij maat 50/56 dan weet ik ook ong hoe groot het wordt. sokjes enzo zijn ook genoeg in huis hihi
Van elke maat 2 stuks is echt te weinig, maar dat heb je zelf al gelezen denk ik... Ik had 2 setjes in maat 50 en 4 in maat 56, maar ik heb in maat 50 nog zeker 5 setjes bijgehaald en die heeft ze gedragen tot ze over de 3 maanden was! Daarna had ze 56 en dat draagt ze nu nog, ze is nu 4 maanden en 1 week. Rompertjes heeft ze nu in maat 62 aan sinds een weekje of zo. Wat je kunt doen is zelf wat meer setjes in de kleinste maatjes aanschaffen en dan aan het bezoek vragen of ze vanaf maat 62 meenemen. Hier ook veel kleding gekregen, veel te veel eigenlijk en aangezien het vaak mijn smaak niet is, draagt ze dat weinig en zie ik haar liever in iets wat ik zelf ook leuk vindt...maar ik ben dan wel een zeur op dat gebied...
ik heb ook echt heel veel kleertjes in 50 en 56 maar toch wel het meeste in 62 aangezien ze daar langer in kunnen
over kraambezoek: Ik zou in elk geval vast laten vallen her en der, dat je bijvoorbeeld (zo deden wij het) maat 50 en 56 zelf wel koopt (zeker als je het geslacht al weet en familie nog niet) en dat je ALS ze kleertjes willen geven, dat je dan het liefst 62 en 68 hebt, maar laat ze er dan ook rekening mee houden, dat je met maat 68 wel in een ander seizoen terecht komt, dus zomer kindje in maat 68 wel winterkleertjes en geen korte broekjes En over meerdere keren omkleden: Juist toen ze zo klein was, deed ze hier vaak 2 dagen met haar kleertjes, omkleden was een drama, dat vond ze vreselijk! Dus als ze ze gewoon schoon hield (en dus alleen haar slab en niet zichzelf onderspuugde) dan hield ze ze regelmatig 2 daagjes aan.