insectenbeten, wat in huis hebben

Discussie in 'Verzorging' gestart door Romy1979, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vraag me even af wat jullie standaard in huis hebben qua verzorging voor jullie kindjes bij insectenbeten?

En wat is eigenlijk verstandig om in huis te hebben?

En (misschien stomme vraag) wat moet je eigenlijk doen aan een wespensteek?
    Ik weet dat je de angel uit moet zuigen of met een pincentje eruit halen als dat kan? Maar daarna? Azijn erop?

2. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Heb eigenlijk alleen prik weg.
    Nog niet eens een volledige kinder ehbo box.

Heb voor ons zelf ook geen heel assortiment staan aan spullen

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij een wespensteek zit er geen angel, wespen kunnen daardoor ook meerdere keren steken. Een bij kan dat niet en daar blijft de angel in je huid achter. Als de angel er nog in zit moet je dat juist niet verwijderen maar eruit krabben. Met een pincet plet je het gifzakje waardoor er nog meer gif in je steek komt.

Je kunt er bijv. prrrikweg op smeren of het koelen met ijs.

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Hoe doen jullie het met muggen?
    Al het antimuggenspul is volgens mij niet voor baby's. ik heb veel etiketten gelezen, alles vanaf 3 jaar.
    Bij kruidvat was wel zo'n soort pen voor na het steken voor baby's/kinderen. Maar wat ku n je tegen muggensteken doen (behalve klamboe en zo). Wij waren op de camping en daar waren veel muggen. Als je dan buiten ontbijt oid, dan moest ik ze steeds wegslaan bij mijn zoontje.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik gebruik niets van die troep niet voor mezelf en niet voor de kinderen. Dan eet ik wel in de tent. Maar meestal hebben de kinderen hier geluk ze vinden mij het lekkerst ;). En hoewel ik er allergisch op reageer word ik liever gestoken dan er iets tegen te smeren of iets op de bult te smeren.

Deel Deze Pagina