Hallo, Ik zit erover na te denken om een fietskar te nemen, zodat ik de tweeling makkelijker kan vervoeren. Ik las dat een fietskar al kan met babyschalen, dus lijkt me ideaal. Een bakfiets kunnen wij niet kwijt bij ons, dus daarom dat die keuze al afvalt. Een fietskar lijkt me ook ideaal omdat je die als buggy kan gebruiken dus hup- afkoppelen - en gaan. Maar nu lees ik hier en daar ook dat een fietskar niet altijd handig is omdat hij achter je fiets zit en je er dus geen zicht op hebt? En dat automobilisten niet altijd even oplettend zijn dat er nog iets achter je fiets aankomt? Hoor graag ervaringen van ouders die een fietskar hebben, of dit ook echt zo is? En hebben jullie tips voor welke fietskar? Er zijn zoveel merken.
Wij hebben n kidcar. Aan en afkoppelen gaat hier niet supersnel, dus als buggy gebruik ik m niet. Hier meer als aanvulling op wandelwagen en auto. Soms stukjes voor plezier, niet functioneel. Wij hebben neen vlag er op gemaakt voor de betere zichtbaarheid en fietsen er defensief mee. Nu ze in het voorstoeltje kan, denk ik dat we hem minder gaan gebruiken.
Ik heb ook een fietskar, ook een kidcar. Voor mij voelt het veiliger dan een kindje voorop, dus ik hoopnhem nog lang te gebruiken.
Wij hebben een croozer voor twee kinderen. Op zich handig, maar idd nu onze zoon in het voorstoeltje kan, is dat makkelijker voor kleine stukken. Met twee kinderen in dezelfde leeftijd zal dat denk ik anders zijn. De croozer is op zich best redelijk af te koppelen. Niet super snel, maar goed te doen. Mocht je hem tweedehands kopen, zorg dan wel dat er het neuswiel bij zit. Er past trouwens veel in de fietskar. Als je trouwens geen ruimte hebt voor een bakfiets, wellicht handig om op de breedte van de karren te passen. Wellicht dat dat dan ook een probleem kan veroorzaken. Succes met kiezen!
Wij hebben een Croozer Kid for 2. Ik vind hem handig en fijn, koppelt snel af, komt met buggywiel én jogger wiel. Als buggy gebruik ik hem zeer zelden (te breed voor de meeste winkels en stoepen), wel als jogger (al joggend, maar ook voor op wintersport) en vooral als fietskar. Ze kunnen er lang in, grote bagageruimte, bruikbaar vanaf een week of 6-8 met hangmatjes. Een babyschaal vond ik er niet comfortabel uitzien, vrij spartaans. De hangmat was hier een succes, schommelde hen binnen de kortste keren in slaap. Ik deed er 's winters een wikkeldeken in, en dan lagen ze er heerlijk in. Ik heb er nooit last van gehad dat ze achter me hingen. Ook niet gemerkt dat auto's het slecht inschatten. Meestal gaan ze in een boog rond ons heen eigenlijk.
Wij hebben ook een kidcar comfort. Ik vind hem wel makkelijk aan- en afkoppelen. Maar ik doe het dan ook niet op de officiële manier, die vind ik inderdaad lastig Ik heb hem gebruikt vanaf dat de jongste 3 maanden is en gebruik hem echt heel veel. De enige winkel waar ik echt niet in kom is de kruidvat, maar dat is überhaupt al een rotwinkel. Ik heb er een vlag op en ben echt wel goed zichtbaar voor automobilisten. Ik kijk ook wel extra uit met oversteken en zorg dat het makkelijk kan. Je moet vooral ook zelf nadenken dat je langer bent. Ik vind de kunststof kuip van de kidcar wel erg prettig, anders hangen ze voor mijn gevoel alleen maar aan een frame. Voor mijn gevoel zitten ze in een fietskar veiliger als bij mij op de fiets. Als ik omval dan blijft de fietskar namelijk staan.