Hallo! Een dagje op stap met de kleine, of alleen een paar uur op visite. Wat moet je toch een hoop spullen meenemen! Ik vraag me af of het niet minder kan en ik gewoon teveel mee neem. Heb ik t niet over heen en weer naar de supermarkt, maar echt de wat langere uitjes. Wat neem jij mee als je weggaat? Ik zal beginnen: Een lege fles voor zijn fv Een flesje met gekookt afgekoeld water (om de fles te maken) Evt een thermos met gekookt water (tenzij we op visite gaan) Bakje met voeding Luiers Schoon setje kleding Verschoonspullen Kinderwagen met bak, plus regenhoezen en doekie Speelgoed Hydro luiers, spuugdoekjes Vestje Extra dekentje Ik zeul me een breuk. Hoe doen jullie dit? Groetjes. PS: mocht hier al een topic over zijn, excuses, dan kan deze dicht.
Ik geef borstvoeding, dus dat scheelt al iets, maar ik zeul me ook een breuk. In jouw lijst zou ik per keer kijken of je de wagen echt nodig hebt (ik neem soms de draagzak mee ipv de wagen), speelgoed lijkt me niet echt nodig op deze leeftijd (hooguit een klein rammelaartje) en de rest past toch gewoon in een grote luiertas? Ik maakte voor y de flessen gewoon met 1/3 kokend water aangevuld met kraanwater (dus niet eerst gekookt), scheelt weer een flesje in je tas. Ook de thermos is niet per se nodig: Ik deed heet water direct in de fles, de fles in een warmhoudtasje. Als ik na een voeding kokend water in de fles deed was het precies op de goede temperatuur als ze weer een voeding nodig had. Als het nog te heet was deed ik er wat koud water bij, als het al kouder was had ze pech en kreeg ze lauwe melk. Werkt alleen als je 1 voeding buiten de deur moet geven.
Tja je hebt snel veel spullentjes maar toch heb ik dan meestal enkel de verzorgingstas en de kinderwagen. Valt toch wel mee? Idd aan speelgoed iets kleins is toch voldoende. Hoeveel hydrofielen neem je mee? 1 of 2 volstaat toch wel?
Herkenbaar, dit was ook mijn lijstje in het begin, gelukkig wordt dat beter als ze ouder worden! Ik gaf op een gegeven moment ook gewoon koude melk hoor. Kijk eens naar kant-en-klare melk in pakjes, ik vind dat ideaal voor onderweg.
Wauw wat neem je veel mee. Want ik rond die leeftijd meenam was; Fles Poedertoren Kinderwagen (met daar aan dan de dooky, en een speeltje in de bak) Luiers en billendoekjes Schone romper en legging En één hydrofiel luier. Eigenlijk overal waar ik heen ging (visite, winkelcentrum, dierentuin of weet ik veel wat) hadden ze water, een waterkoker en een magnetron. Met 3 maanden hoeven ze ook geen afgekoeld gekookt water meer voor de fles te gebruiken. Dus ik kon altijd m'n flesjes op locatie maken. Dat scheelt al 2 flessen en een hoop gewicht. Speelgoed is inderdaad niet echt nodig. Regenhoes ook alleen maar als het daadwerkelijk gaat regenen. Een hydrofieldoek óf Spuugdoekje is wel voldoende. En ik had in de kinderwagen al een dekentje waar ze onder lag, dus een extra deken of vestje hoefde ik ook niet mee te nemen.