Fietskar - ik maak mezelf gek...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunnybaby, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    #1 sunnybaby, 22 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
    Ik en/of mijn zwangerschapshormonen ;) zijn mezelf een beetje gek aan het maken over de aanschaf van een tweedehands fietskar. Ik zoek een goede en veilige fietskar die ik ook kan gebruiken als wandelbuggy, die makkelijk in- en uitklapbaar is en geschikt voor baby + kind en later twee kinderen.
    Hij mag niet te breed zijn, want ik moet er de boodschappen mee kunnen doen, dus ook in winkels en langs kassa mee kunnen.
    Ook vind ik een goede vering belangrijk, aangezien ik hem ook als duowagen wil gebruiken en de baby er dus al snel in mee zal gaan. (Ws in het begin nog niet fietsend maar lopend.)

Maar ik weet dus niet welke. Ik heb al wel min of meer gekozen voor een Kidcar, omdat die van de 'veilige' wagens volgens mij het smalst is. Maar... als ik op hun website kijk staan daar drie types: Twister XL(+), Cocoon SL en Comfort SL. Als ik op Marktplaats kijk, zie ik vooral een ander type staan. Deze heeft namelijk heel andere kleuren, daar zie je dat aan en soms staan er ook andere types genoemd (Bikbebuggy, Coach en Comfort Deluxe). Dit oudere type is uiteraard tweedehands weer goedkoper dan de 'nieuwere' types.

Nu twijfel ik heel erg welke ik moet kopen :(. Heeft iemand ervaring met de oude en/of nieuwere types of weet iemand wat het verschil is? En was is de levensduur van zo'n fietskar? Ik wil er nog wel een aantal jaar mee vooruit kunnen. En als je echt heel goede argumenten hebt mag je me ook nog verder aan het twijfelen brengen met andere merken ;).

2. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Ik lees even mee! Ben ongeveer op hetzelfde punt als jij Sunnybaby! Wij willen ook graag een Kidcar, om dezelfde redenen die jij noemt, maar heb verder ook nog geen idee hoe of wat...

3. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Inclusief razende hormonen die roepen "Ik wil het, ik wil het, ik wil het"? ;)

4. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar, alleen ik heb al toegegeven aan de hormonen ;)
    Ik heb op marktplaats een kidcar comfort gekocht van 3 jaar oud (voor deze gekozen om dezelfde redenen als genoemd). Heb tot nu toe alleen het verschil in vering gevonden. Ik kan een pin op 3 verschillende plaatsen instellen. Op de site zie ik dat het nu een soort schuifsysteem is. Beide dus verstelbare veersystemen, alleen de manier waarop verschilt (denk ik).
    Zou gewoon gaan kijken of je het iets vind als je interesse hebt. De mijne was goed onderhouden en veel extra's erbij. De prijs was ook prima, zeker omdat ik niet zeker wist of ik liever een fietskar of bakfiets wilde (bakfietsen vind ik 2e hands nogal prijzig)

5. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Mag ik vragen wat jij ervoor betaald hebt?

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    KIESKEURIG fietskar : Kies een productgroep

Hier kun je fietskarren vergelijken, reviews lezen en specificaties lezen. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt (ik heb zelf geen fietskar).

Ik weet dat je sommigen ook kunt gebruiken als buggy, handig voor in de stad. Sommigen hebben veel bergruimte voor boodschappen en strandspullen. Let op de breedte, past het door een winkeldeur en door je garage/poort?

7. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Haha, helaas wel! En dat heb ik niet alleen bij de fietskar... Als ik zwanger ben (vooral op het eind) zijn er ineens allerlei dingen die ik echt MOET hebben! Zo vermoeiend, haha...

8. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Iets meer dan 300,--

9. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    En wat voor extra's zaten er bij?

10. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Een zonnekap, een parkeerhoes, maxicosi bevestigingsset, 2 bevestigingskogels en nog een flink aantal onderdelen ter evt vervanging (die hadden zij voor een fietsvakantie alvast besteld). Dit is wat ik me zo kan herrinneren.

11. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb een Croozer Kid for 2. Bevalt prima. Een peuterzitting voor mijn zoon van 14 maanden en een 'hangmatje' voor de baby. Zet het grote wiel ervoor en wandelen maar, heerlijk!
    Achter de fiets is hij ook ideaal, makkelijk aan en af te koppelen.

Door gewone deuren kan hij inderdaad niet. Maar in alle supermarkten kan ik mijn boodschappen doen en bij winkels waarbij ze grotere deuren hebben - en dat is zo ongeveer 80% van de winkels - kan hij met gemak binnen.
    Er zit veel bergruimte in en mijn zoontje zit er lekkerder in dan in een duowandelwagen.

Wij hebben voor deze gekozen omdat deze toch iets breder is dan de kidcar en in onze ogen daardoor minder snel omkiept.

Succes met je keuze!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    #12 bosi333, 23 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
    Ik heb een Kidcar ( deze: Kid Car Bike Buggy prijzen - Goedkope fietskar KIESKEURIG)

Super ding. Ik ben erg enthousiast.

Hij kan inderdaad door elke deur. Kinderen zitten er goed en veilig in. Kiept dus helemaal nooit om. Heeft niks met de breedte te maken. Breder dan deze dan kun je dus niet meer door elke deur.

Hij is erg makkelijk los te koppelen van de fiets. Zo licht dat je de kar inclusief kinderen met 1 hand kunt vasthouden als je de kogel loskoppelt.

Mijn beste aankoop ooit.

Bekijk bijlage 139322

Deel Deze Pagina