Alternatief hydrofiele luier onder het hoofd bij buikslaper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt op de buik (vanaf bijna het begin). Ik leg nog altijd een hydrofiele luier onder zijn hoofdje, omdat hij nog wel eens spuugt. Ik wil niet een paar keer per dag zijn bed verschonen.. ;)
    Maar hij wat groter wordt, pakt hij de bovenste rand vast en trekt het naar zich toe. Gevolg: hij valt op een dubbel liggende doek in slaap. Vind het zo sneu..!

Heeft iemand een idee om het anders te doen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Rond die leeftijd heb ik de luier weggehaald, omdat Irem hem in haar mond propte - leek me geen goed idee. Ik heb er niets voor teruggelegd.

3. adi

adi Niet meer actief

Snoopy had hier een goede oplossing voor bedacht.

Ze had geloof ik een grote laken gekocht, deze geknipt in smalle, lange stroken die goed onder het matras ingestopt konden worden, en omgezoomd.
    Zo heb je een grotere doek dan de hydroluier en kun je die vaak verwisselen.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zag laatst ergens XXL hydrofiele luiers.. beetje zelfde idee als Adi zegt maar dan wel gewoon een hydrofiel.
    Ik ga eens kijken of ik ze nog kan vinden. Ze waren iig zo groot dat je ze echt goed onder het matras kunt stoppen.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik had 2 hydrofielen aan elkaar genaaid, zo kunt je ze gewoon goed instoppen.

6. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor de reacties!
    Weghalen vind ik niet zo handig, want dan mag ik zijn bed na elk slaapje verschonen...;)

@Adi: Een lap stof heb ik ook aan gedacht, maar moet wel katoen zijn denk ik toch?

@Duchess: Een xxl hydofiele luier lijkt me ook handig! Als je weet waar je dat kunt krijgen hoor ik het graag!

@Jo79: Ook een goed idee! Maar liggen ze dan niet precies met het hoofd (wangen) op de naad?

7. adi

adi Niet meer actief

Ja uiteraard (anders zweet ze zowat weg uit het bedje).

Je kunt bijvoorbeeld ergens een goedkoop ledikant-lakentje halen (bij Zeeman of zo) en die daarvoor gebruiken.

8. misa

misa Niet meer actief

Oohja, dat is ook wel een goede tip! dankje!

9. misa

misa Niet meer actief

Ik heb trouwens nog twee onderlakentjes die niet prettig zijn. Te lang en te smal, terwijl er wel 120x60 op stond.
    Die zijn van wel van katoen, maar dat rekbare. Volgens mij heet dat jersey. Zou ook moeten kunnen toch? Aangezien het anders als onderlaken onder zijn hoofd zou liggen.

10. adi

adi Niet meer actief

ja prima, die zijn ook bedoeld om onder het hoofdje te liggen natuurlijk.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Wij trokken hem altijd een beetje verder opzij, anders liggen ze inderdaad met hun gezicht op die naad. Mijn dochtertje had reflux en spuugde veel, maar ze trok of woelde die doeken in een punt gevouwen al heel snel los. Gewoon te weinig stof om goed vast te maken.

12. misa

misa Niet meer actief

Ja, dat is hier ook zo. Op de buik hebben ze gewoon meer kans om het vast te pakken. Ook woelen ze soms zo met hun snoetje op de matras: daar blijft dat ding ook niet van liggen he!
    Ik ga denk ik snel wat fabriceren (nou ja, ik laat het wel door mijn moeder doen!) ;)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    #13 Jo79, 11 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2011
    Haha, ja, hier heeft mijn man het gemaakt, die is vele malen handiger met de naaimachine dan ik :D.
    Oh, en deze is ook groter dan gemiddeld (en aan de prijs): 120x120 cm. Verder geen ervaring mee.
    Hydrofiel doek biologisch katoen groot : Piccalilly, 1,20 x 1,20

14. misa

misa Niet meer actief

Nou die vind ik wel erg duur..! dan laat ik mijn moedertje er wel twee aan elkaar maken!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    ie tip van die lakentjes: dat ik daar niet zelf aan heb gedacht! (hier ook een woelende buikslaper)

16. misa

misa Niet meer actief

Hihi! ja soms moet je even een idee van een ander krijgen he!

17. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik gebruik altijd die flanellen doeken, die op het baby uitzet lijstje stonden. Deze blijven goed liggen en kunnen minder snel opgefrommeld worden. Alleen ga ik nu twijfelen of dat wel mag???

18. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ach.. haha, hier trekt hij ook alles naar zich toe (ook buikslaper) en ligt hij sochtents schuin, armpje naar buiten, deken van zich af enz.
    Niet het idee dat hij het vervelend vind hihi.
    Ik leg ook vaak een spuugdoekje onder z'n gezichtje als hij in de box slaapt. Vind hij ook nog eens heerlijk om aan te friemelen, en gaan ook stukjes zijn mond in, of lekker tegen zich aan geduwd..

adem maar eens door een hydrofielluier of spuugdoekje (die dunne spuugdoekjes van de hema bijv.) geen gevaar hoor.

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Die gebruik ik ook.Volgens mij zijn die gewoon veilig.

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Wat een vriendin van mij deed, was een lakentje dubbel vouwen en dan aan de zijkanten dicht naaien. Ze maakte er een soort van hoes van die ze dan om de bovenkant heen deed van het matrasje.

Je kunt die van allerlei soorten stof maken zelf....gewoon simpel zijkanten dicht stikken zodat het niet verschuift (kan geen kant op dan) Lengte kan je aanpassen door een langer stuk stof te kopen.

Deel Deze Pagina