fietskar makkelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haai haai!

wie heeft hier een fietskar voor 2 kids? en is dat echt heel handig?
    ik zit er aan te denken om mijn duowagen misschien dan te verkopen..... maar dan moet ik een fietskar hebben die echt ook goed als wandelwagen functioneert, goed in is te klappen, lekker zit en ook veilig is....

wie heeft er een en welke en waarom?
    :D

liefs Muis

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn eerste reactie: nee!
    wij hebben er ook een gehad voor 2 kids (toen 3,5 en 2jr oud). we hadden wel echt gezocht naar een goeie fietskar waar mensen erg tevreden over waren. Dit is de KidCar bikebuggy (tegenwoordig de twister XL) geworden, deze is aanzienlijk ruimer dan menig andere fietskar.
    als duowagen liep hij wel als een zonnetje, ook met flink gewicht aan kids erin. maar als fietskar... nee nooit weer! (in het algemeen wil ik nooit meer een fietskar)
    de grootste nadelen vind ik dat de kinderen achter je zitten dus heb je er geen zicht op. ik moet zelf veel fietsen over een fietspad met meerdere diepe putten in het wegdek, het is heel lastig om hier fatsoenlijk omheen te fietsen doordat je weinig zicht hebt welke wiel waar uit gaat komen (de put zit bij ons in een bocht). gevolg: kids knallen met hun hoofd tegen de zijbuizen aan zodra je de bocht net niet goed genoeg neemt. ondanks dat daar foam omheen zit, heb je toch huilende kids, terwijl ik dan nog heel langzaam er overheen fiets.
    qua gewicht merk je duidelijk dat er een fietskar achter hangt. ik ga niet zeggen dat het heel zwaar fietst, dat viel ook wel weer mee, maar met tegenwind, of erger nog, zijwind, vond ik het echt geen doen! onze buurvrouw heeft ook een kidcar (nieuwste model) die hoor ik er ook over klagen.
    in ons geval kregen de kids toch ruzie eenmaal in de fietskar, wat heel irritant is omdat je niet kunt zien wie wat doet. de kidcar is in te klappen maar zeker niet heel klein, zit niet heel lekker en is naar mijn idee niet veilig genoeg. voor echt kleine kids vind ik het helemaal onhandig omdat je niet kunt zien wat ze doen.
    ik heb de kar totaal een maand of 6 gebruikt, en ben erg blij dat ik nu een bakfiets heb! (met sturende wielen en trappondersteuning, fietst echt als een zonnetje!)

ik weet niet welke duowagen je hebt, maar mocht je niet tevreden zijn over je duowagen dan kun je wellicht een andere overwegen? wij hebben heel lang de Koelstra flexxo twin gebruikt voor 2 kids met klein leeftidjsverschil, die loopt echt als een zonnetje, ook met 2 zware kids erin met 1 hand te besturen. Ik mis hem nog wel eens ;) het is dat de oudste toch echt te groot ervoor geworden was, maar anders.....

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

dank je! hier heb ik wat aan.... ik heb een super duowagen.... dus daar is het niet om te doen, maar ik heb ook 2 buggys staan en dacht als er dan ook een fietskar komt wordt het teveel dan moet er iets weg... maar dat is zo te horen niet echt handig :(

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik weet dat er mensen zijn die er erg tevreden over zijn, maar wij duidelijk niet! er zijn ook veel slechte fietskarren op de markt, dus mocht je er een overwegen te kopen dan zou ik echt voor kwaliteit gaan (en daarmee veiligheid!)
    de Kidcar, Winther Dolphin en... nog een ander duur merk waar ik even niet op kan komen, staan bekend als veilig
    nog liever een 2e handse van een goed merk dan een goedkope nieuwe!

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

dank je!!!! :D

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja geweldig!! Ik ben erg tevreden. Geen last van zwaar fietsen ( ik heb ook een hele goede fiets dat scheelt misschien) Regen en wind hier in Friesland genoeg, ha ha

Wij hebben een Kidcar. En die kan ik dus aanraden. Kan door elke deur ( ook stad), veilig en makkelijk om te zetten van de fiets naar wandelwagen.

Mijn beste aankoop ooit.

Bakfiets lijkt me ook prima. Is alleen geen wandelwagen.

Duowagen heb ik snel verkocht want vond ik niks.

Fietskar is voor mij vrijheid.

Deel Deze Pagina