Fietskar met maxi Cosi of babyschaal

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elsa86, 26 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.568
    3.506
    113
    Na de geboorte van de 3e hebben we een bakfiets gekocht. Die heb ik 1,5 jaar geleden ingeruild voor een elektrische fiets (achteraf erg dom, maar een 5e zat niet in de planning).

En nu wil ik toch wel graag op de fiets naar school. De oudste 3 fietsen zelf, de jongste fiets meestal naast mij op haar fietsje of loopfiets.

Mijn man heeft van zijn werk een bon gekregen van bol.com en daarvan wil ik graag een fietskar kopen. Ik heb de thule coaster XT gezien. Maar nu mijn vraag: hoe kan ik de jongste hier het beste in vervoeren en vanaf hoeveel maanden?

Mijn voorkeur gaat uit naar een babyschaal met verkleiner, want dan kan de 4e er naast zitten (is geen must, want ze kan ook achterop). Maar kan dat nu al? Hij is 2 maanden en 9 dagen.

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik zou het zelf nu nog niet doen! Hobbels enz zijn toch best wel harde stoten voor zo’n kleintje. zeker in een babyschaal worden die niet gedempt. In de maxi Cosi denk ik trouwens ook niet in een fietskar. Wij hebben in de bakfiets een maxi cosi houder met vering. Dat scheelt toch!

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    #3 GroeneBomen, 26 jun 2023
    Laatst bewerkt: 26 jun 2023
    Wij hebben onze zoon met 6 weken in de fietskar gezet. In de maxicosi. Fietskar heeft vering. Ik hoef alleen op een klein stukje over de klinkers. De rest is gewoon vlak asfalt. Ik fiets rustig.

Bij een ongeluk zit hij in de maxicosi veel beschermder dan in een babyschaal.

Bevalt mij uitstekend

4. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Toevallig voor de bakfiets even zitten zoeken, mijn baby is nu 6 weken oud namelijk. Advies is zon 3 maanden. Dus ik zou jouw zoon er binnenkort lekker instoppen. Mits z’n nekje sterk genoeg is (mijn middelste kon op z’n buik echt alle kanten al op kijken voor minuten lang dus die deed ik met 10 weken er in).
    Ik zou sneller voor een maxicosi kiezen, en na een half jaar misschien de babyschaal?

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.568
    3.506
    113
    Welke fietskar heb je en hoe bevestig je de maxi Cosi? Hier zou het voornamelijk gebruikt worden om de anderen naar school te brengen. Ik heb een elektrische fiets, maar als de kinderen mee fietsen staat hij in de laagste stand, dus ik fiets rustig.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Met sjorbanden. Zit muurvast haha. Ik heb een kid car geloof ik. Van marktplaats geplukt

7. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de Thule Coaster XT. Ideaal ding! Ik gebruikte een babyschaal, vastgezet met spanbanden. Mijn zoontje was overigens al 7 maanden toen ik de fietskar kocht. Ik denk dat ik in jouw geval ook eerst de maxi cosi zo gebruiken.

8. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Hier een bakfiets dus misschien niet goed vergelijkbaar, maar ik vond ze met 6mnd nog klein en wiebelig zat in de babyschaal.

Deel Deze Pagina