Middagdutje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mommysince2022, 4 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommysince2022

mommysince2022 Nieuw lid

4 dec 2022
    4
    0
    1
    Hallo mama's, mijn zoontje van nu 9 maanden heeft een moeilijke start gehad. Veel huilen waardoor ook slecht slapen. Uiteindelijk KMA uitgekomen. Gaat nu allemaal gelukkig goed en is een vrolijk, ondernemend kereltje. Enkel het slapen blijft nog wat lastig. 'S avonds en 's nachts geen problemen en ook het ochtenddutje gaat prima. Zijn middag dutje verloopt echter erg moeizaam. Hij is rustig als hij in bed wordt gelegd en ineens zet hij het op een krijsen. Troostpogingen hebben kortdurend effect en ook erbij blijven maakt geen verschil. Soms als ik gewoon weg ga en hem laat doen valt hij op een gegeven moment (ongeveer 5 min) overstuur in slaap van vermoeidheid. Soms ook niet en zou hij het denk ik oneindig lang vol kunnen blijven houden. Ik vind het lastig hoe hier het beste mee om te kunnen gaan ook omdat ik door zijn verleden het echte krijsen erg slecht kan handelen merk ik. Ik wil hem niet het gevoel geven dat ik er niet voor hem ben maar wil ergens ook door durven pakken, ook om hem uiteindelijk te helpen. Iemand tips? We hebben al een duidelijk bedritueel.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    En hem eerder weer in bed leggen? Zou hij te moe zijn?
    Mijn jongste moest maandenlang echt na 1,5 uur wakker weer naar bed, langer wakker zorgde voor problemen met slapen. Ik weet niet meer hoe het met 9 maanden was, maar wel dat moeheidssignalen bij haar betekende dat ik te laat was en het gedoe gaf met inslapen.

Deel Deze Pagina