auto vergelijk, wie heeft n Fiesta, Agila of Clio?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door unexpectedmom, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 unexpectedmom, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt: 23 jan 2013
    Nu ik 6 maanden zwanger ben vind ik het tijd worden voor een degelijke auto waar ik ruimte heb voor de kinderwagen maar die niet te duur is in wegenbelasting en onderhoudt. (Ik kijk naar tweedehands auto's)

Heeft iemand ervaring met de
    ford fiesta
    opel agila
    renault clio
    peugeot 106

2. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb een Renault Clio, gekregen van mijn schoonmoeder. Onze Mutsy wandelwagen kan niet in de achterbak. De bak is te smal voor het ingeklapte onderstel. De wandelwagen hadden we voor deze auto. Neem nu altijd de buggy mee en al we toch de wandelwagen meenemen dan gaan we met de Peugeot stationswogen van mijn man.
    De Clio bevalt me wel heel goed.

3. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmm een citroen saxo zit ook in deze categorie..
    oh het is zo lastig..
    Ham vraag blijft: wie heeft ervaring met deze kleine goedkope auto's met het vervoeren van de kinderwagen....en jezelf en je kind natuurlijk ;)

4. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb een clio laatste model eerst een gewone nu een stationwagen, maar de kinderwagen past in allebei perfect. Heb een koelstra latinique, dus niet de kleinst opvouwbare die er is. Verder super fijne en hele betrouwbare auto echt nooit problemen. Hele tevreden renault rijder!

5. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ik stop alles in mijn Fiesta met 2 kids :)
    Alleen wel de hoedenplank eraf..

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik had een Clio, maar heb ;m net weggedaan......Niet omdat ik er niet lekker in reed, maar omdat hij toch best duur was in wegenbelasting/verzekering/benzine! Mijn Quinny Buzz paste op de zijkant er wel in.

7. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je trouwens zuinig, licht en goedkoop in verzekering wil, maar wel een zee aan ruimte! Hebben naast de clio een honda jazz, nu al ruim 6 jaar in bezit, rijdt 1 op 20, weegt ruim 100 kilo minder dan vergelijkbare auto's en 5 jaar op rij gekozen als beste auto. Hier geen 2e jazz gekomen door heel slecht onbevooroordeeld van dealer hier in de buurt en ik graag een clio terug wilde, vond ik zelf mooier, maar die is wel duurder in onderhoud

8. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onbevooroordeeld is inruil voorstel

9. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben een opel agila. Dit is wel onze 2e auto. De wasgen past erin maar het lijkt me niet ideaal om deze als enige auto te hebben.

10. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik heb ook een Opel Agila. Heb laatst gepast en alles gaat er prima in. Voor mij is het wel de enige auto en vind m ideaal.

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

En een seat arosa? Vind ik heeel leuke autootjes.

12. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, nog meer reacties altijd welkom natuurlijk ;)
    Ben er nog niet helemaal uit maar ben er wel achter dat die peugeot echt de kleinste kofferbak heeft.
    Fiesta en Agila klinken mij wel goed. Lekker aan de agila is dat je wat hoger zit in je auto.

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Collega van mij heeft een agila (laatste model) en vindt deze echt te klein met kind. Hele kleine kofferbak, niet te vergelijken met fiesta of clio. En bijv..zwaarder dan een jazz en die is weer groter van binnen dan die 2 maar wel lichter en zuiniger. Een clio is weer.zuiniger dan een fiesta. Succes

14. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle auto's hebben trouwens een even hoge zit, is gezichtsbedrog

15. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Wij hebben een clio van 4 jaar oud. De mutsy kinderwagen past er in met één wiel eraf en met een beetje proppen past de reiswieg er dan ook nog in. Het wiel eraf is trouwens één klik en klaar. Maar tegenwoordig gebruiken we meestal de zapp xtra, boodschappen kunnen er dan ook nog wel bij en dan ligt ook nog onze koelstra buugy erin. Redelijk veel ruimte.

Alleen als mijn vriend rijdt dan past er geen maxi cosi achter hem, maar hij zit wel heel ver naar achter. Met twee oudere kinderen zou ik een grotere auto willen. Verder prima auto en rijdt lekker.

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben hier ook gekeken naar de fiesta, uiteindelijk zijn we gegaan voor een Ford focus.
    De is iets langer en hoger dan de fiesta en heeft dus iets meer ruimte.

Heerlijke auto!

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik heb een oude clio uit 93 mijn joolz past achterin en de bak kan er ook nog bij. ding rijd goed en kost amper wat. Het is geen pittige auto voor de snelweg maar voor stadsverkeer ideaal. Minpuntje is dat bij veel clio's de kachel het niet doet en dan moet je radiator vervangen. Dat ding zelf is goedkoop maar het hele dashboard moet eruit en dat kost tijd. Als je dat moet laten doen zijn ze er een dag mee bezig. Niet handig dus. Ik ben er echter erg blij mee heb wel 5 deurs. Ik heb ernaast nog andere auto's die niet handig zijn voor dagelijks verkeer.

18. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de vergelijking! ideaal. ;) Jij hebt er al behoorlijk wat over uitgezocht geloof ik.

19. Within

Within Niet meer actief

Wij hebben een fiesta uit 2002. Kleine is er nog niet maar de wagen past er wel in ^^ we hebben een quinny buzz.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier een Agila, oud model. Heerlijk vind ik de hoge instap, zeker nu ik weer zwanger ben. Ook fijn dat ik niet zo hoef te bukken bij het ingespen van de kindjes in de zitjes, heb een redelijk zwakke rug. Onze Phil & Teds duowagen kan op zijn zijkant in de achterbak, de MC Mura 3 kan er zo ook in, maar dan moet ik wel het voorwiel even losklikken.
    Wij hebben hem als tweede auto en voor in de stad vind ik hem echt prima.

...het is wel echt de lelijkste auto die ik ooit heb gehad, ik heb het altijd over mijn broodtrommel als ik het over de auto heb, lelijke vierkante bak...

Deel Deze Pagina