Nu ik 6 maanden zwanger ben vind ik het tijd worden voor een degelijke auto waar ik ruimte heb voor de kinderwagen maar die niet te duur is in wegenbelasting en onderhoudt. (Ik kijk naar tweedehands auto's) Heeft iemand ervaring met de ford fiesta opel agila renault clio peugeot 106
Ik heb een Renault Clio, gekregen van mijn schoonmoeder. Onze Mutsy wandelwagen kan niet in de achterbak. De bak is te smal voor het ingeklapte onderstel. De wandelwagen hadden we voor deze auto. Neem nu altijd de buggy mee en al we toch de wandelwagen meenemen dan gaan we met de Peugeot stationswogen van mijn man. De Clio bevalt me wel heel goed.
mmm een citroen saxo zit ook in deze categorie.. oh het is zo lastig.. Ham vraag blijft: wie heeft ervaring met deze kleine goedkope auto's met het vervoeren van de kinderwagen....en jezelf en je kind natuurlijk
Heb een clio laatste model eerst een gewone nu een stationwagen, maar de kinderwagen past in allebei perfect. Heb een koelstra latinique, dus niet de kleinst opvouwbare die er is. Verder super fijne en hele betrouwbare auto echt nooit problemen. Hele tevreden renault rijder!
Ik had een Clio, maar heb ;m net weggedaan......Niet omdat ik er niet lekker in reed, maar omdat hij toch best duur was in wegenbelasting/verzekering/benzine! Mijn Quinny Buzz paste op de zijkant er wel in.
Als je trouwens zuinig, licht en goedkoop in verzekering wil, maar wel een zee aan ruimte! Hebben naast de clio een honda jazz, nu al ruim 6 jaar in bezit, rijdt 1 op 20, weegt ruim 100 kilo minder dan vergelijkbare auto's en 5 jaar op rij gekozen als beste auto. Hier geen 2e jazz gekomen door heel slecht onbevooroordeeld van dealer hier in de buurt en ik graag een clio terug wilde, vond ik zelf mooier, maar die is wel duurder in onderhoud
Wij hebben een opel agila. Dit is wel onze 2e auto. De wasgen past erin maar het lijkt me niet ideaal om deze als enige auto te hebben.
Ik heb ook een Opel Agila. Heb laatst gepast en alles gaat er prima in. Voor mij is het wel de enige auto en vind m ideaal.
Bedankt voor de reacties, nog meer reacties altijd welkom natuurlijk Ben er nog niet helemaal uit maar ben er wel achter dat die peugeot echt de kleinste kofferbak heeft. Fiesta en Agila klinken mij wel goed. Lekker aan de agila is dat je wat hoger zit in je auto.
Collega van mij heeft een agila (laatste model) en vindt deze echt te klein met kind. Hele kleine kofferbak, niet te vergelijken met fiesta of clio. En bijv..zwaarder dan een jazz en die is weer groter van binnen dan die 2 maar wel lichter en zuiniger. Een clio is weer.zuiniger dan een fiesta. Succes
Wij hebben een clio van 4 jaar oud. De mutsy kinderwagen past er in met één wiel eraf en met een beetje proppen past de reiswieg er dan ook nog in. Het wiel eraf is trouwens één klik en klaar. Maar tegenwoordig gebruiken we meestal de zapp xtra, boodschappen kunnen er dan ook nog wel bij en dan ligt ook nog onze koelstra buugy erin. Redelijk veel ruimte. Alleen als mijn vriend rijdt dan past er geen maxi cosi achter hem, maar hij zit wel heel ver naar achter. Met twee oudere kinderen zou ik een grotere auto willen. Verder prima auto en rijdt lekker.
Wij hebben hier ook gekeken naar de fiesta, uiteindelijk zijn we gegaan voor een Ford focus. De is iets langer en hoger dan de fiesta en heeft dus iets meer ruimte. Heerlijke auto!
ik heb een oude clio uit 93 mijn joolz past achterin en de bak kan er ook nog bij. ding rijd goed en kost amper wat. Het is geen pittige auto voor de snelweg maar voor stadsverkeer ideaal. Minpuntje is dat bij veel clio's de kachel het niet doet en dan moet je radiator vervangen. Dat ding zelf is goedkoop maar het hele dashboard moet eruit en dat kost tijd. Als je dat moet laten doen zijn ze er een dag mee bezig. Niet handig dus. Ik ben er echter erg blij mee heb wel 5 deurs. Ik heb ernaast nog andere auto's die niet handig zijn voor dagelijks verkeer.
Wij hebben een fiesta uit 2002. Kleine is er nog niet maar de wagen past er wel in ^^ we hebben een quinny buzz.
Hier een Agila, oud model. Heerlijk vind ik de hoge instap, zeker nu ik weer zwanger ben. Ook fijn dat ik niet zo hoef te bukken bij het ingespen van de kindjes in de zitjes, heb een redelijk zwakke rug. Onze Phil & Teds duowagen kan op zijn zijkant in de achterbak, de MC Mura 3 kan er zo ook in, maar dan moet ik wel het voorwiel even losklikken. Wij hebben hem als tweede auto en voor in de stad vind ik hem echt prima. ...het is wel echt de lelijkste auto die ik ooit heb gehad, ik heb het altijd over mijn broodtrommel als ik het over de auto heb, lelijke vierkante bak...