Hallo allemaal! Mijn zoontje van 11 weken huilt veel, wil niet alleen in z'n wiegje slapen overdag ('s nachts slaapt hij na zijn voedingen wel snel in) en is erg schrikkerig voor de geluiden van mijn 2 jarige zoon. Ik merk dat als ik hem draag dat het beter met hem gaat en dat hij dan wel makkelijker in slaap valt. Ik loop dus de hele dag met hem te sjouwen. Maarja... Ik kan amper wat doen met mijn andere zoontje en dat maakt het erg lastig, daarom dacht ik aan een draagdoek/zak... Maar welke is geschikt voor ons? Ik had een bykay doek aangeschaft maar deze vind ik vreselijk. Het knopen is lastig (wat een gedoe als je kindje huilend wacht om gepakt te worden) en dat ingepakte lijkt zoontje heel benauwend te vinden. Hij worsteld en gaat vaak nog harder schreeuwen En nu met het warme weer is het natuurlijk helemaal niks dat ding. Voor ik weer een miskoop doe vraag ik nu jullie om advies. Bij welke hoef ik niet vreselijk moeilijk te knopen, en zit hij niet ontzettend warm ingepakt en heb ik de mogelijkheid om ook wat met mijn andere zoontje te kunnen spelen? Het is zo akelig dat de baby steeds moord en brand schreeuwt wanneer ik brood moet smeren voor mijn oudste zoon, hem verschonen moet of wat anders...Welke raden jullie aan? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Ik heb hier een Bondolino. Ook een hoppediz doek maar krijg mn onrustige dochter daar de laatste weken ook niet ingeknoopt. Bondolino bevalt mij erg goed. Ik vind alleen bukken niet heel praktisch maar dat zal bij buikdragen wel wat ongemakkelijk blijven. Met dit weer vind ik m ook wat te warm (je hebt ook een zomerversie maar had deze goedkoper via marktplaats) Overigens heeft mn dochter er niet eg last van dat het warm is als ik haar alleen in romper er in doe.
Ik heb ook een hoppediz en beide kinderen woonde daar de eerste weken bijna in Ik moet zeggen dat het knopen ook went hoor, ik ben nu binnen een halve minuut klaar, terwijl ik eerder na 6 keer opnieuw beginnen pas na een half uur tevreden was..... En als ze echt overstuur zijn dan zijn ze binnen de 2 min stil. Maar jij zei dat ze niet rustig worden zodra ze in de doek zitten hè? Misschien helpt het als je hem echt er helemaal inknoopt? Dus dat je de doek ook nog een stuk over zijn gezicht trekt? Dat hielp hier ook wel vaak, dan zien ze niks om zich en dan worden ze meestal al snel rustig... En zodra ze rustig zijn kun je dan de doek weer van het gezichtje afhalen want dat is vaak wel erg warm.
Dankjullie voor de reacties... Als ik het goed begrijp raden jullie alledrie dezelfde aan. Ik heb even op Google gekeken... Het is niet echt een doek. Ik dacht juist dat die houding het beste (natuurlijkste) was? Zelf dacht ik aan een ringsling, die hoef je ook niet te knopen en wel een gezonde houding. Of is dat onpraktisch in mijn geval. Pfff hmmm Help!
In een Bondolino zitten kindjes hetzelfde als in een doek. Het is van een erg goed doekenmerk: Hoppediz. Giraf doelt niet op de Bondolino, maar op een Hoppediz draagdoek. Ik heb zelf een emeibaby draagzak. Is voor de helft gemaakt van een Girasol draagdoek. Voordeel van een draagzak is dat het snel is. Je hoeft niet te knopen wat zeker fijn is als je kindje aan het huilen is. Een ringsling zou ik zelf niet zo snel doen, omdat je asymmetrisch draagt, dit is erg belastend voor je rug, zeker als je kindje wat zwaarder is/wordt. De draagzakken hebben allemaal een heupband voor goede ondersteuning bij het dragen. Onze baby is een ukje, maar ik kan haar lang dragen zonder iets te voelen. Via www.babybij.nl en Draagdoek Lenen kun je ook doeken/draagzakken lenen om te kijken of het iets voor je is. Dat worstelen herken ik wel, maar sommige kindjes moeten gewoon nog even wennen aan de draagdoek, dus probeer het gewoon nog een paar keer. Een beetje sussen en wiegen tijdens/vlak na het knopen kan helpen. Op een gegeven moment lijken ze te ontspannen en zich over te geven.