Bloedprikken kleuter, peuter (2jr) meenemen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Chocolat, Jul 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Morgen moet mijn dochtertje bloed laten afnemen.
    Zal ik mijn zoontje meenemen of juist niet?
    Ik kan hem natuurlijk ik de buggy meenemen maar mijn dochtertje zal tijdens/na die prik wel huilen en straks gaat hij ook "vrolijk" mee doen.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik ben laatst bloed gaan prikken en mij oudste was er gewoon bij en heb uitgelegd dat jongste even ging huilen.
    Was in speciale kinderruimte en beide dames mochten een cadeautje uitzoeken.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je oppas hebt zou ik de jongste denk ik wel even thuislaten. Anders even een koekje geven ofzo tijdens het prikken zodat jij je handen vrij hebt voor de oudste en de jongste ook niet direct mee gaat huilen.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, ik zou de jongste echt niet meenemen. Wij hebben pas geleden bloed laten prikken bij de oudste, nou man, met z'n 3-en moesten ze haar in bedwang houden. Ik denk dat de jongste echt in paniek was geraakt als hij zijn zus zo gezien had.

5. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Als je de jongste niet mee hoeft te nemen, zou ik het niet doen. Bij mijn dochter is met bijna vier jaar bloed geprikt en ook al ging dat best goed (pas bij het derde en laatste buisje begon ze te protesteren) ik was blij dat ik alleen met haar was. Het was voor haar een stressvol moment, ik hielp met vasthouden en daarna was ze even helemaal op en had ze mijn aandacht nodig.
    Als je je jongste wel meeneemt, zou ik die inderdaad in de buggy zetten met wat afleiding.

6. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik zou, als het even kan, alleen met de oudste gaan. Heeft ze al eens eerder bloed moeten laten prikken? En hoe is ze bijv. met prikken bij CB? Reactie verschilt per kind. Mijn dochter geeft geen kik met bloed afnemen, zelfs niet toen ze laatst 7 (!) buisjes moest... (ik werd zelf al slap bij het idee, haha) Maar de meeste kindjes beginnen wel (even) te huilen. Het fijnst is dan gewoon als je al je aandacht hebt voor haar. Succes, iig!

7. Chocolat

Nou ik ben er vanmorgen geweest ik kon geen oppas krijgen dus de jongste ook meegenomen.
    Hij had zijn auto mee en stond gewoon te kijken.
    Mijn dochter begon wel te huilen voor dat ze gingen prikken want ze weet wat het is, ze is eerder geprikt voor bloedafname en toen huilde ze alleen even het prikken en niet er na. Bij het cb vind ze het ook nooit een pretje. Ze huilde nu best veel en was boos op de dokter omdat ze moest prikken, nou ja het is gebeurt en nu wachten op de uitslag.

8. chantal1985

Ahw. Het is ook wat voor die kleintjes. :( Wil je delen waarom er bloed geprikt moest worden? Sterkte iig!

9. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ik zou ze niet meenemen. Onze jongste dochter (toen bijna 1) heeft een vervelende ervaring gehad bij het bloedprikken, waardoor het een half uur geduurd heeft. Echt heel zielig. De oudste (toen 3,5) was er wel bij, maar die kon ik het al uitleggen en die raakte er niet van overstuur.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook gewoon meenemen. Ik zou ook niet weten waar ik de andere moet laten.. ;)

Ooh ik zie net dat je al geweest bent. Altijd sneu he. Wacht je op een erg spannende uitslag?

11. Chocolat

Ze heeft vanaf baby altijd een erg droge huid, en na mate ze ouder wordt krijgt ze rode plekken/vlekjes op haar benen en soms op haar armen.
    Vooral haar boven benen maar het is elke keer anders of even niks of rode vlekjes of rode plekken of gewoon een erg droge huid.
    Ze heeft Lanette creme met 50% vaseline en soms is dat wel nodig en soms dus niet. Maar als wij nou weten wat het is kun je meer rekening houden met eten/drinken of wasmiddel.

Ze was even boos maar dat was snel over.

12. Chocolat

Ik heb de uitslag binnen van het bloedonderzoek.
    Er is gekeken op: melk, noten, vis en nog wat voedsel en op pollen en nog wat in inhaleren te maken heeft, maar dat is allemaal negatief.
    Ik haal morgen even het formulier op.

Nu gaan wij gewoon maar even dagelijks opschrijven wat ze eet/drinkt of waar ze mee in aanraking komt en als ze dan weer uitslag krijgt opschrijven en een foto maken.
    Het is gelukkig wel te behandelen met zalf maar als je weet wat het is kun je het voorkomen en dat is toch wel fijner.

13. chantal1985

Succes! Dat kan idd een hele puzzel zijn...

Share This Page