Fietskar voor baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door appelappel, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

Ik heb uitgebreid gezocht, maar helaas toch nog niet duidelijk hier een antwoord kunnen vinden... dus toch maar een nieuw topic.

Ik ben op zoek naar een fietskar voor 1 persoon, waar zowel een kindje "gewoon" in kan zitten, maar vooral ook nu in een maxicosi of babyschaal. Ik hoef er geen boodschappen mee te doen, dus hoef geen extra ruimte o.i.d. te hebben, voor boodschappen/buggy o.i.d.

Ik ga het gebruiken voor de komende 4 maanden in ieder geval om een ritje op de fiets te kunnen maken met dit heerlijke weer, en dan misschien 2 keer per week een uurtje ofzoiets. Ik wil wel graag dat deze past door een gewone deur, zodat ik 'm makkelijk weg kan zetten/opruimen en dat ik gewoon door poortjes kan fietsen zonder dat 'ie blijft haken.

Dus suggesties voor een merk/type daarvoor zijn heel hartelijk welkom! Het liefst regel ik er vandaag al een! (2e hands liefst)

Alvast bedankt!

Liefs
    AA

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij hebben een soort steun voor achterop de fiets gehad waar de maxicosi inpaste. Is dat geen optie?
    Overigens lijkt het me voor een baby geen pretje om met dit weer in een fietskar in een maxicosi te zitten.
    Die dingen worden echt heel snel heet!

3. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Goeie.. aan die warmte had ik nog niet gedacht.. zo'n steun voor achter op de fiets vind ik echt een heel eng idee... of heb jij er goede ervaringen mee?

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Fietskar met babyschaal is minder warm dan een maxi cosi, het schapenvachtje is juist wel fijn.

Verder heb je er een hor in en kun je het lekker laten doorwaaien. Kindje niet te veel aantrekken en het gaat prima hoor. Wij hebben zo ook veel gefiets tijdens het warme voorjaar van 2008. Zonneschermpje goed afstellen zodat je kindje niet in de zon kijkt.

Babymee + maxi cosi is veel warmer! En ik vind ze eng. Bij een fietskar blijft je fiets gewoon staan als je je fiets laat omvallen.

Merken: wij hebben een burley, heb je ook in 1-persoonsversie, en die bevalt heel erg goed. Je kunt hem heel makkelijk ombouwen tot buggy, toch weleens handig hoor! Ik gebruikte hem heel veel.

5. Dreamtheatre

6 aug 2009
    62
    0
    0
    Hej,

Wij hebben een kidcar comfort (voor 2 personen), maar van dit merk zijn er ook voor 1 persoon. Heeft ventilatie aan alle kanten en bevalt super. Is er voor gemaakt om gewoon door een deur te passen. We gebruiken hem nu voor ons zoontje van 4 maanden met een babyschaal. Echt een aanrader.

6. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb er laatst 1 geleend van iemand toen onze zoon nog niet op de fiets kon, ik vond het erg handig. (vooral met feestjes,haha) het waait lekker door inderdaad, en het is een soort hangmatje, half liggend, dus ze kunnen er eventueel in slapen. (heeft ie van mij ook gedaan) ik vond het ook meevallen met de zwaarte die je meetrekt. nieuw zijn die dingen trouwens stervesduur, ik heb er ook nog naar gezocht. op marktplaats heb ik een 2ehands zien staan van nog 300 of 400 euro. anders even googlen, dan vind je altijd wel iets.

7. sylvia99

sylvia99 Lid

20 mei 2010
    11
    0
    1
    Wij hebben de chariot met hangmatje. Bevalt erg goed! Is ook makkelijk om te bouwen tot een wandelwagen, die ook nog eens heerlijk wandelt en ook door alle deuren past. De kar is ook redelijk gemakkelijk op te vouwen. De warmte valt erg mee. De baby hoeft zich niet in te spannen, maar heeft wel heerlijke rijwind.

8. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier ook een chariot cougar met babyschaal heel veel gebruikt. Nieuw erg duur hoor 600-700 euro maar wij hebben hem voor 350 op mp gekocht en was echt nog zo goed als nieuw.

Nu hebben we een chariot cougar 2p want ondertussen 2kids maar die past dus niet door de deur :(

9. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    wij hebben de montare, totti ride. onze kleine meid ligt in de babyschaal en onze zoon zit ernaast. je kan de maxi er ook in doen, maar dan past er geen kindje meer naast. het is een fijne kar, makkelijk aan te koppelen en handig in gebruik. via marktplaats voor 60 euro gekocht en zag er keurig uit. succes!

10. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Wij hebben afgelopen week een fietskar (chariot) geleend en dat is ons prima bevallen! De maxi-cosi kun je er makkelijk inzetten en je hebt nog wat ruimte voor spulletjes. Daarnaast ook ideaal om em af te koppelen en dan als kinderwagen mee te nemen. Erg makkelijk bijvoorbeeld voor op het strand, bij het boodschappen doen etc.
    Hoop dat je hier wat aan hebt.

Deel Deze Pagina