Algemeen wordt gezegd dat het tweede kindje vroeger komt dan het eerste. Ik vroeg me af wat daar van aan is in werkelijkheid. Daarom deze vraag aan de mensen die al meer dan één kindje hebben. Op hoeveel weken kwam jullie eerste, tweede, derde, ... kindje ter wereld.
bij mijn ouders: oudste = te laat middelste = precies op de datum jongste = te vroeg dus dan klopt het wel
Oudste 41 weken Jongste 39+3 (maar ik ben bij de jongste gestript ivm klachten, anders was ze ws nog even blijven zitten)
ik had juist begrepen dat het vaak ongeveer gelijk was de 1e + de 2e.... dus zelf ga ik er vanuit dat ik weer over de 41 weken ga...
ik heb er nog maar 1 en ben ingeleid dus tel al helemaal niet mee, maar mijn zus heeft er al 2 en helaas 2e kwam later. 1e = 41w3d 2e = 42w2d
Onze dochter met 27+2 en ik hoop dat de 2e gaat blijven zitten tot 41! We zitten nu in de 1e ronde. Liefs
Wat is 40.8??? Hier de eerste 38.5 en de tweede 39.2 (maar bij nr 2 had ik griep.. als ik niet ziek was geweest, was ze waarschijnlijk eerder gekomen)
1e 38wk (spontaan) 2e 37wk ( na inleiding ivm gebroken vliezen vanaf 32wk) mijn is verteld dat de meeste kindjes van een gezin rond de zelfde tijd geboren worden. als je bij de 1e bijvoorbeeld overtijd liep dat dan nummer 2, 3 etc ook overtijd komen. (tenminste grote kans op) mijn moeder liep met 4 kids, 2 weken overtijd en 5e kwam op uitgerekende datum