'klein' maatje 50

Discussion in 'De babyuitzet' started by MaNo, Nov 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

Onze frummel is te klein en zal waarschijnlijk niet meer zo veel gaan groeien. Nu heb ik gisteren een babywasje gedraaid en zag dat ik vooral veel rompertjes maatje 50/56 heb, maar niks maatje 50. Waarschijnlijk gaat dit veel te groot zijn in het begin. Iemand idee waar ik rompertjes (en broekje en truitjes) kan vinden voor een kleine maat 50?
    Liefs, MaNo.

P.S Ben niet zo'n prenatal fan (daar loopt iedereen in)

2. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Bij prenatel hebben daar zelfs nog kleinere maten voor prematuur kinderen zeg maar.

Maar ik zal niet te veel kleine kleertjes halen want heb wel vaker gehoord dat ze een kindje klein schatten, maar toch normaal was kwa lengte. Kleine kleertjes zijn snel genoeg gehaald door mensen in je omgeving als het nodig is :D

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

idd, zoals hier boven staat.
    en je kan bij de kleertjes ook een keer de mouwtjes of broekspijpjes iets omslaan.

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Bij Lief! hebben ze ook een prematuur-collectie, dus 46 en 48. Misschien zou een 48 ook wel voldoende zijn voor jou kindje? Denk ook dat ze 50 hebben.

Lieve groetjes!

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij heb ik bij hans textiel ook weleens hele kleine maatjes (44 ?) gezien. Maar sowieso rompertjes in gewoon mt 50 .

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik heb kleertjes van noppies gekocht. Dit valt erg klein. En even nieuwschierig. Hoe groot was jullie uk 16-11 ? ik heb maandag ook een groeiecho gehad met 33 weken.

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Ik zou wel maat 50 kopen; fijn als de kleertjes beter passen. Prenatal heeft toch wel fijne rompers hoor. En maakt toch niet uit als veel kindjes het dragen, je ziet er niks van (onderkleertjes dan).

Verder; ik vond de rompers van 'le petit bateau' fijn; mooi smal pasmodel. Wel wat duurder, maar bij webwinkels kun je ook wel aanbedingen vinden.

Zoals al geschreven; noppies heeft erg leuke kleertjes en maatje 50 apart.

Lotte was een normale baby qua gewicht en lengte. Wel iets beneden gemiddeld: 3120 gram & 48 cm.
    Ik vond maat 50 heel fijn. 50/56 was te groot.

Babyface valt soms smal. Daarvan was broekje 50/56 prima bij geboorte. Tenminste niet zo breed als de broekjes van prenatal.

Verder; Imps & Elfs heeft ook kleine en smalle kleertjes.

Veel plezier met shoppen!

8. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Bedankt voor jullie reacties, ik ga van de week eens uitgebreid shoppen (goh, wat vervelend ;))

@linda84, ons kindje lag 16/11 een 2,5 weken achter op groei en kwam qua gewicht uit op een kleine 1800gr, maar vooral met het buikje kwam het steeds onder de allerlaagste (P3) curve uit.
    Ik krijg a.s maandag weer een echo en hoop dat de rust die ik genomen heb zijn vruchten heeft afgeworpen. Was heel blij dat ik gelukkig niet opgenomen hoefde te worden, want de gyn zei dat als uk bij de 2e groeiecho nog steeds zo fors achterliep dat wel het geval was, maar bij de 2e echo liet een uk een groeiachterstand van 2,52 wkn zien... dus hopen dat het bijtrekt.

Hoe veel is jouw kindje te klein? Sterkte ermee, meid

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    zeeman of hans textiel? volgens mij hebebn ze daar ook 50? en t lijkt me dat je kindje snel in 56 zal zitten....zie er genoeg leuke dingetjes! Verder heeft hema ook maatje 50.

Succes!

10. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    mijn dochter was 46 cm bij de geboorte en is nu 6 maanden en we hebben net maat 56 opgeborgen.maat 50 had ze heel lang aan..maat 44 had ze ook aan in het begin

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mano hoeveel te klein hij is weet ik niet. Ik had een groei echo met 32+6 weken en hij was toen 1597 gram. Nog kleiner dan jou kindje dus. Maar 1800 gram voor 32 weken is lang zo klein nog niet toch ? Mijn dochtertje was bij 32+3 1750 gram en dan vonden ze normaal en ze was bij de geboorte 3240. Hoop dat jou kleintje ook lekker doorgroeit.
    Ik moet nog wat langer wachten op de echo..... het zit me niet helemaal lekker dat de kleine zo klein is. De hoofdomtrek was wel gewoon normaal alleen de buikomtrek en de beentjes zaten op de onderste lijn. Is dat de p 5 ?

12. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    @ Linda, ik heb je een PB'tje gestuurd omdat het anders erg off topic gaat. Greets, MaNo

13. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Damien was ook een kleintje bij de geboorte (2480 gram en 48 cm) en had gelukkig wel veel maatje 50 maar zelfs dat was hem echt veeeeel te groot hij heeft prematuur kleertjes aan moeten hebben en is begonnen met maatje 42-44 hihi.
    Dat is verkrijgbaar bij de babyzaken,zoals prenatal,babyplanet enz.Ook V&D heeft hier vanalles van.
    Maar ik zou idd niet te snel spullen gaan kopen want Damien werd ook ingeschat met laatste echo op zo'n 2700 gr....
    Je kunt altijd nog bij kopen!

14. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Zeeman begint trouwens pas bij maatje 50!
    Hans Textiel weet ik niet....weet zeker:
    V&D (nijntje collectie)
    Prenatal
    Babyplanet
    (Daar ben ik iig goed geslaagd!

Ow en bij ons lukte het niet hoor met dat omslaan van de mouwen enz...hij verzoop er gewoon in.
    Maar over het algemeen zal 50 wel goed passen!

15. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Noppies valt idd niet groot, Mexx ook niet, en ik ben helemaal gek op petit bateau, wel prijzig maar ook op marktplaats tegen een aardiger prijsje te vinden, tis heel goed spul en blijft dus lang mooi. (de rompertjes die ik ervan heb komen van MP en zijn allemaal nog steeds als nieuw, maatje 50 zat erg mooi en nu ze richting maat 62 gaat ben ik heel erg blij met de maat 60 die zij hebben, die zitten nu perfect, 50/56 is te klein en 62/68 floddert nog om haar heen)
    Mijn ervaring met de nijntje collectie van v&d is: kort en breed, als het mijn meisje in de lengte past dan kan ze er in de breedte nog 2x in, prenatal valt hier ook vaak groot en dan vooral wijd, maar ik weet niet of die hele mini maatjes ook zo vallen, ik had een gemiddeld kind van 7 pond, dus ben bij maat 50 begonnen. Maatje te groot en dan de mouwtjes omslaan ben ik niet zo'n fan van, dan zwemt ze er zo in, hier is het dan ook meestal eerder in de breedte te groot en niet zozeer in de lengte.

16. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ja dat vond ik idd ook van de nijntjes collectie kort en breed dat klopt helemaal.
    Noppies valt idd ook klein...
    Petit bateau ken ik niet,eens kijken want zo een tussen maten lijkt me ook handig!

17. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Wij hebben meteen na de geboorte ook maatje 50 moeten kopen.
    De verloskundige had me verteld dat ik een kind van 8 pond droeg, dus ik was voorbereid op een forse baby. Eenmaal bevallen bleek ik heel veel vruchtwater te hebben gehad en heel weinig baby ;)
    Hij was maar 48cm en 3200 gram.
    We hadden geen tijd om uitgebreid te shoppen, maar bij de V&D vonden we een hoop leuke kleertjes. Wel allemaal Nijntje, maar super schattig!
    Als je zeker weet dat het een kleintje wordt zou ik maar flink gaan shoppen, want onze zoon heeft heel lang 50 en 56 gedragen.

Succes!

18. bezorgde

bezorgde Actief lid

Oct 18, 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Pas nog hele mooie/leuke prematuurkleertjes gekeken bij een filiaal van Babydump. Daar begonnen ze met maatje 46.

19. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Mijn dochtertje is met (38w2d) geboren en woog 3100 gram bij de geboorte en zij heeft zo'n 3 weken maat 50 gedragen. Had voornamelijk kleertjes van Noppies en Prental.

20. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik zou zeker voor Prenatal rompers gaan. En wat maakt het nou uit of alle baby's dat aan hebben of niet. Rompers zitten onder de gewone kleren.
    De rompers van Prenatal vallen erg klein. Mijn kind was bij zijn geboorte 50 cm maar de romper van Prenatal maat 50 heeft hij maar 1 week aangehad.
    Die van de HEMA maat 50/56 pasten veel beter.

Share This Page