Hi meiden, Ik heb dit net ook bij "baby's" neer gezet, maar bedacht mij net dat het eigenlijk ook wel handig is om hier neer te zetten! Op onze creche is er binnenkort een jubileumfeest, waarvoor ik gevraagd ben te helpen in de organisatie. Het thema is sprookjes. Willen jullie met me meedenken over leuke dingen voor kleintjes tot 4 jaar? Dit is wat ik tot nu toe gevonden heb... (al twijfel ik een beetje aan de haalbaarheid voor deze leeftijd) Sprookjes vertellen Verkleden Schminken Kleurplaten met sprookjes kleuren Giftige appel happen Zoals koekhappen. [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] Speurtocht buiten Verstop crêpepapieren bloemen (met als hart een snoepje) in de tuin. In twee groepjes proberen ze zoveel mogelijk bloemen te 'plukken' (zoals Roodkapje), maar als de wolf huilt, moeten ze zich telkens verstoppen. Klein Duimpjerace Een paar te grote regenlaarzen (van opa) tovert u met een bruin lapje stof om in 7-mijlslaarzen van Klein duimpje. De kinderen mogen deze om de beurt aan doen en proberen een parcours hiermee te lopen. Hans en Grietje spekhappen De kinderen worden in twee groepen verdeeld. Het eerste kind moet zich eerst als heks verkleden en vervolgens spekje happen (kan ook koek zijn). Als het spekje op is, moet het kind zich eerst uitkleden en mag de volgende uit de groep zich als heks verkleden en spekje happen. Wie het eerst klaar is, heeft gewonnen. Jullie nog leuke ideeën? Alvast bedankt voor meedenken! [/FONT]