waarom is die drempel toch altijd zo hoog..

Discussie in 'De lounge' gestart door IngiePingie, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Dit haat ik echt he...
    Wil ik dingen graag ondernemen, maar omdat ik het alleen moet doen zie ik er van..
    Gaat soms ook gewoon om hele normale dingen..
    Zoals nu, heb onwijs zin om te gaan zwemmen even een uurtje a anderhalf uur..
    Maar omdat i"k alleen moet, en me geen "koos vriendloos" wil voelen, ga ik niet..
    Terwijl der zat zijn die alleen gaan banen zwemmen.
    Waarom moet ik zo'n moeite hebben met zulke onbenullige dingen :S

Sorry mensen,
    Moest het ff kwijt :/

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik herken het...
    Ik ga morgenochtend toevallig in mijn eentje baantjes zwemmen, haha!
    Maar ik doe veel minder dan ik eigenlijk zou willen doen, gewoon omdat de drempel te hoog is.... (bijvoorbeeld naar de sportschool, daar ga ik echt niet graag in mijn eentje naartoe, terwijl ik sporten wel heerlijk vind. Maar ik doe het dus bijna nooit, omdat het lastig is om op een vast moment te gaan, en ik dus niet met iemand samen kan gaan.)

3. IngiePingie

Zo is het hier dus ook..
    Terwijl als je eenmaal over die drempel bent het heerlijk is.. En je "gek genoeg" zat mensen ziet die alleen gaan..
    Toch is het steeds de keer daarna weer net zo moeilijk.. Voor mij dan :(

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier precies!!!! het zelfde! Gek wordt ik er van!
    Ik ben zowiezo altijd al een beetje ''mensenschuw''
    Gelukkig heb ik hondjes, anders kwam ik dr deur niet uit ;)

5. IngiePingie

Soms denk ik dat ik dat misschien ook wel een beetje ben, mensenschuw.. :(

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik snap t helemaal hoor! Ik probeer me er ook niet door te laten belemmeren, maar dat is moeilijk. :)

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik deed het voorheen ook nooit, maar zit nu bijna 6 maanden thuis...en dan komen de muren wel eens op je af :)
    dus ben wel dingen in mn eentje gaan doen die ik voorheen nooit alleen zou doen....het is even een drempel die je over moet

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb de drempel genomen, ben naar het zwembad gegaan en wat kwam ik daar tegen: overwegend einzelgängers...helemaal niet raar dus om alleen te gaan zwemmen.

Toen ik een paar weken zwanger was en het zwemmen niet meer fijn was ben ik weer alleen thuis komen te zitten, helaas.....zie er nu ook best weer tegenop om dingen alleen te ondernemen maar ik weet dat ik het kan ;)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ga wel vaker in mijn eentje zwemmen, als ik bijv. naar de bioscoop wil naar een film die niemand wat interesseert, ga ik ook alleen en als ik ga winkelen, ga ik gerust ergens koffie drinken in mijn uppie. Kan me werkelijk niets schelen, komt niet eens bij me op dat mensen dan denken 'ach gut, ze heeft zeker niemand'. En al denken ze het, ze doen maar, ik vind het vaak juist heerlijk om dingen alleen te doen.

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb net heerlijk in mijn eentje baantjes gezwommen, en er waren inderdaad meer mensen alleen.

Alleen naar de bioscoop zou ik niet snel doen, alleen ergens lunchen heb ik wel eens gedaan trouwens.
    Ik heb er ook geen moeite mee dat misschien eventueel denken dat ik 'sneu' ben, maar ik ben ook een beetje mensenschuw, dus voel me dan vaak gewoon ongemakkelijk. Het is fijner met iemand die je goed kent, om tegenaan te kletsen...

11. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Dat heb ik dus ook, ik vind het ook af en toe heerlijk om alleen te zijn, het is al druk genoeg om me heen ;)

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik vind het ook fijn om dingen alleen te doen. 2 Weken geleden heb ik mij ingeschreven bij een sportschool, alleen. Ik kom elke keer toch wel bekenden tegen dat ik toch niet helemaal alleen ben.

13. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Hier nog een solo-banenzwemmer :D
    Ik moet me er ook altijd even toe zetten, maar als ik eenmaal in het water lig: heerlijk! En juist omdat je alleen bent, kun je even al je gedachten uit je hoofd 'doornemen'. Dat doe ik tenminste wel altijd, en voor ik het weet heb ik weer een paar banen gezwommen. Ga meestal 45-60 minuten zwemmen. Maar ik moet me er ook altijd echt even toe zetten.

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik ken dat probleem
    ik ben 2,5 jaar geleden van het westen naar het noorden verhuist en ken hier weinig mensen , vooral me vriend
    maar ken de omgeving ook niet heel erg best
    dus vind het erg moeilijk om dingen te gaan ondernemen omdat ik het alleen niks aan vind

15. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik heb altijd wel voldoende mensen waar ik dingen mee kan ondernemen, maar vind het soms juist heerlijk om alleen iets te gaan doen. Lekker broodje eten in de stad, eindelijk eens tijd om in mijn eigen gedachten verzonken te raken.
    Gebeurd helaas te weinig, bedenk ik me nu.
    Maar ik zou er dan ook echt niet bij stil staan dat mensen mij zielig ofzo zouden vinden.
    Ik zou zeggen: gaan en geniet er van!!

16. Bri

Bri Niet meer actief

Sinds ik door mijn werk een tijdlang iedere avond alleen uit eten ging (zat op project in Duitsland, met Duitse collega's die gewoon naar huis gingen om te eten, en ik verbleef in een hotel), ben ik helemaal van mijn gene af om wát dan ook alleen te doen.
    Als je uit eten gaat, neem een boek of Ipad mee, want je verveelt je dood als je alleen de menukaart hebt om te bestuderen.

Sporten vind ik zelfs veel fijner alleen, dat doe ik liever niet samen met anderen. Hoef ik met niemand rekening te houden (o jee, ik ga te hard voor je, of ik hou je niet bij) en kan lekker m'n eigen workout doen.

17. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er vandaag ook weer eens last van. Wilde naar Ballorig, maar het idee dat ik alleen aan een tafeltje zat weerhield me. Ik heb even geen puf om mee te klimmen en klauteren.

18. IngiePingie

Toch wel grappig om te zien dat mensen het herkennen, maar er ook mensen zijn die het juist heerlijk vinden..

Ik moet ook wel zeggen, wat betreft het zwemmen bijv. als ik in het water lig vind ik het ook heerlijk.. Maar tis gewoon ff die "knop" omzetten om alleen te gaan :s Wordt daar zo gek van af en toe.. Hahaha..

Van de week toch gewoon maar een poging wagen..

19. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde vroeger gehad. Totdat ik mijn zoontje kreeg. Met hem moest ik wel overal naartoe! Kan het niet maken niet naar de kinderboerderij te gaan met hem, ook al ben ik dan alleen (ja wel met hem, maar toch zonder aanspraak toen hij nog niet praatte). Sinds de kinderen heb ik juist behoefte om iets voor mezelf te doen! Ga in mijn eentje naar de zonnebank en ben ook van plan over een paar weken te zwemmen. Winkelen vind ik eigenlijk voornamelijk in mijn eentje lekker! Zeker als ik geen kleding voor mezelf nodig heb, dan ben ik toch liever alleen (of met een van de kinderen). Lekker geen rekening met anderen houden, alleen de winkels in die ik leuk vind!

Kan uit ervaring zeggen dat het steeds makkelijker wordt! Door te doen, overwin je ook die drempel. Waardoor die drempel er op een gegeven moment amper meer is.

20. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Hier nog een, ik wil graag zwemmen maar ga niet alleen.
    winkelen doe ik dan nog wel alleen maar ja ook niet zo leuk.
    Laatst gewinkeld en alleen op een terrasje gezeten, ik kreeg last van me buik dus ik moest wel even zitten.
    Dat vond ik dus echt niks.

Deel Deze Pagina