Zijn er hier meiden die gebruik maken van een fietskar? Ik wil er graag 1 aanschaffen maar vraag me af vanaf welke leeftijd de kinderen er in kunnen, en of het veilig genoeg is.
Wij hebben via MP een tweedehands Kidkar Twister gekocht. Geweldig ding. Was nog wel aan de prijs, maar op veiligheid wil ik niet bezuinigen en scheelde nog altijd de helft met in de winkel. Onze zoon van bijna 5 maanden is nu een paar keer mee geweest en hij vindt het geweldig! Ligt lekker rond te kijken en vaak ook heerlijk te slapen. Er zit een speciale babyschaal in. Naar mijn idee is het volkomen veilig.
ik heb er 1 gekocht voor mijn dochters van 3 en 1. ze zitten er goed in. maar verder heb ik hem nog niet kunnen gebruiken. vlak na de aanschaf kwam ik in het ziekenhuis te liggen dus tja. met een beetje goed weer ben ik van plan het volgende week weer een keer te proberen. dan zal ik het wel even laten weten.
Wij hebben een Croozer kids for 1. De naam zegt het al: er kan maar 1 kindje in. Wij hebben hier bewust voor gekozen, omdat de fietskarren voor twee kindjes zo breed zijn dat ze niet door onze schuttingdeur passen. Wij hebben 1 kindje (komt er wellicht ooit nog eentje bij) dus voor nu is dit prima. Toen het afgelopen winter zo koud was gebruikten we de fietskar weer wat vaker. Bij mooi weer gaat zoonlief voorop de fiets. Voor 1 kindje is dit echt een superfijne fietskar! Hij zit er prinsheerlijk in, hij ligt heel stabiel op de weg, voelt heel veilig en is makkelijk aan/af te koppelen. Wij zijn overigens ook goed geadviseerd door onze fietsenmaker en we hebben rondgeneusd op internet.
Wij hebben ook via MP een kidcar met babyschaal aangeschaft. Heb er nog niet mee gefietst, want de jongste is nog te jong om er mee te mogen fietsen (wordt afgeraden voor de 3 maanden), maar hij is ook ideaal om mee te wandelen. Ik wilde een fietskar waar twee kinderen in kunnen en ik wilde per se een fietskar met een harde bak en dan is de keuze al meteen vrij beperkt. Van Kidcar stonden er de meesten op MP, dus dan hadden we nog een beetje keus. Geen idee hoe het met andere fietskarren zit, maar deze kan heel makkelijk door een normale deuropening. En met babyschaal is hij dus al snel te gebruiken. En onze oudste van bijna 3 past er nog makkelijk naast.
Wij hebben een kidcar, hebben er meteen mee gefietst, gezien ik onze zoon gewoon naar het kdv moest brengen, ik heb geen autorijbewijs dus met de auto was geen optie, in de draagdoek op de fiets vond ik ook geen optie, dus een fietskar... met babyschaal, na 1 week fietste ik er al 3 keer per week mee naar de opvang van onze zoon.