Staan in bed en dus niet slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EdN, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Mijn zoontje is 11 maanden en vind het reuze interessant om zich overal aan op te trekken. Hartstikke leuk natuurlijk, maar meneer kan nog niet zelf gaan zitten. Als wij hem niet snel genoeg helpen gaat hij of brullen, of hij valt gewoon achter over.

Dit doet hij dus ook in bed, heel handig! Zodra we hem in bed leggen, al is hij volledig uitgeput, komt hij tot leven en staat gelijk weer met een heel stout koppie rechtop. En maakt zichzelf op die manier ook gelijk nog klaarwakkerder. We zijn nu dus steeds uren bezig om hem naar bed te krijgen. In je armen in slaap vallen ging voorheen altijd prima, maar is de laatste weken ook opeens een heel gevecht, dus dat is geen oplossing, helaas. Nu komt het er op neer dat we hem vaak maar weer even mee naar beneden nemen, zodat hij zichzelf kan uitputten in de box, en dan lukt het uiteindelijk wel, maar het loopt soms tegen 21.30 uur voor hij er in ligt! Dat vind ik gewoon echt te laat.

Heeft iemand nog tips? Gewoon maar laten gaan in bed gaat niet, aangezien hij dan dus op een gegeven moment omvalt en met zijn hoofdje tegen de zijkant van het ledikant valt. En het heeft ook geen nut, want hij raakt volledig over zijn slaap heen. Ik weet het even niet meer hoor, vermoeiend is het in ieder geval wel. :)

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook zo'n fase gehad. Wij gingen haar steeds neerleggen, muziekje weer aan en weer weg (zonder te praten), heeft een paar avonden geduurd ;)

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hier sluit ik me bij aan...
    Inderdaad heel wat keren naar boven geweest (goed voor de lijn:D) bij mijn oudste zoon, en ook telkens oogcontact vermijden, neerleggen, muziekje aan en wegwezen!
    En op een gegeven moment was het over...

Succes!

4. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Dit herken ik zo erg! Meneer was dan gewoon doodmoe, en kon de slaap niet vatten omdat ie gelijk rechtop was gaan staan en dan natuurlijk niet meer terug onder de dekens kon gaan liggen. Hij bleef dan maar wat staan zingen en beetje huilen omdat hij de slaap niet kon vatten.

Ik ben toen echt gewoon een paar keer terug gegaan, zelfde routine weer gedaan en terug gelegd. Goed ingestopt in de hoop dat hij bleef liggen (want slaapzakken maken ook geen verschil meer!) en na een paar keer viel hij wel in slaap. Ik heb ook zo'n kindje dat nooit zonder huilen of op de arm in slaap kan komen dus goed instoppen was het enige dat het kalmeerde. Op de arm begon hij zich gelijk weer op te trekken en wilde dan meteen weer gaan spelen of keek alweer richting deur. Ik probeer ook een vaste tijd aan te houden maar het kwam bij ons ook vaker voor dat het uitliep voor hij erin lag, ook met het doorbreken van tandjes enzo, maar dat komt wel allemaal goed. Zijn allemaal periodes waar je even door moet komen.

Nu is het inderdaad over! Het gros van de tijd dan, soms leg ik hem neer en dan staat ie binnen een minuut weer recht...

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Dat mijn dochter nog niet zelf terug kon gaan zitten is alweer een tijd geleden. Maar ik liet haar soms juist gewoon brullen, dan leren ze zelf veel sneller. Je kan ze niet altijd helpen en ze zullen het toch zelf moeten doen op een gegeven moment.
    Mijn dochter deed het trouwens nooit in bed volgensmij.
    Ik leg haar ook alleen in bed als ze bijna omvalt van vermoeidheid, dus dan gaat ze hooguit nog wat brabbelen met haar knuffels.
    Dus extra moe in bed leggen zou ook nog kunnen helpen tegen de staan acties in bed.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

Hier hebben we ze gewoon laten staan ze gaan echt wel een keer slapen

7. juf85

juf85 Niet meer actief

strak instoppen, en steeds opnieuw weer neerleggen.

Deel Deze Pagina