Je kunt natuurlijk ook de oudste achterop doen en de jongste in de fietskar? Dan hoef je geen extra hoge of wat dan ook te nemen? Wij hebben ook een Kidcar. Ik vind hem ideaal. Ik wilde een harde bodem, dat hij door de deur paste en ik wilde dat hij ook apart van de fiets gebruikt kon worden (dus als wandelwagen, zeg maar). En eigenlijk gebruik ik hem tot nog toe vooral heel veel als wandelwagen. Ook erg handig met boodschappen doen, want er kan veel in. Bij mij zitten er een baby (in een babyschaal) en een peuter (3 jaar, ongeveer 1,04m) in en dat gaat heel goed. Denk dat de oudste er ook best nog even in past, zo enorm veel groeien ze nu toch niet meer...
Ik denk tot ongeveer 15 kilo, dus we hebben nog even (Lisa is 12 kilo). Als ze hier afspreken ga ik lopend en de vader/moeder kan het kindje ook brengen natuurlijk. Fietstassen zouden wel moeten kunnen geloof ik, maar ik heb een mandje voorop dat ik kan gebruiken voor een boodschapje. Maar ik ga ook heel vaak lopend, ik weet natuurlijk niet of dat voor jou ook een optie is. Maar ik snap je nu wel inderdaad . Als het goed is kan Eva wel meefietsen als Lisa te zwaar wordt. Ze zou het nu ook wel kunnen, maar ze wil niet oefenen (zonder zijwielen, ze kan het prima maar na 1 rondje wil ze niet meer, en ze moet het toch echt goed kunnen als we naar school zouden fietsen.
Je kunt ook zo'n fietstas aan één kant nemen, die je er met van die haakjes aan hangt. En als je er dan twee doet, dan is het hetzelfde idee als van die dingen die vast zitten. Ik heb er zo één, hij kan er alleen niet af door het achterzitje, maar dat kunnen gewone fietstassen ook niet, dus ja... En een mandje aan het stuur inderdaad. Heb ik ook, maar lijkt me wel erg zwaar worden als je dan een kind voorop hebt en dan ook nog een vol mandje...?
Niekekris, die heb ik maar zelfs die passen niet hihi serieus. Heb er nu een aan de achterkant van het zitje hangen maar als ik een fles frisdrank erin doe valt ie eraf als ik over een hobbel fiets. Heb een gazelle uit de jaren tachtig ofzo. Snoopy, lopend naar de winkel kan wel maar school is te ver. Moet dan echt over drukke wegen naar de binnenstad, dus met een lerend fietsend kind is het niet verantwoord. Het duurt nog even gelukkig, dus ik kan nog ff piekeren Thanks for the input!
Ik heb een kidcar... De beste aankoop die ik ooit heb gedaan... Wat een genot. Kinderen kunnen er tot 7 jaar in. Maar dat doen ze natuurlijk niet ( zelf fietsen et cetera...) Maar als het heel hard regent is het ideaal... Ik fiets erg veel ( met de hond, 4 keer op en neer school) en de jongste vindt het heerlijk om dan mee te gaan in de kar. In de stad is het ook erg fijn. Nooit met de buggy maar gewoon de fiets overal neerzetten. De kidcar kan trouwens ook los en dan gewoon elke winkel in ( is net zo breed als een kinderwagen)
Hoi, Ik heb dezelfde als Bosi333, echt ideaal. De middelste en de jongste zitten erin ( 3 jaar en bijna 11 maanden ) en dat gaat prima. De oudste fietst al naar school sinds vorig jaar. Eerst liep ik mee, en hij ging met zijn fiets met zijwieltjes later fietste ik mee en hij ging toen ook zonder zijwieltjes fietsen dus dat was wel handig. De middelste laat ik nu wel veel fietsen s'middags als we de oudste halen, dan loop ik weer, maar verder zit hij altijd in de kar. Het voordeel is dat ze altijd droog zitten, je er een wandelwagen van kan maken en ik vind het veel stabieler als dat ik 2 kinderen mee neem op de fiets. De kidcar is echt een aanrader! Gr MB2005.
De Kidcar is wel breder dan een gewone kinderwagen? Ongeveer net zo breed als een duokinderwagen, denk ik. Je kunt in een winkel dus gewoon door (de meeste) paden ed.
Wij hebben een chariot cougar. Erg fijne fietskar kan volgens de gebruiksaanwijzing tot 7 jaar. Wij hebben de 1pers versie. 2pers versie is wel een stuk breder (vond ik niet fijn om mee te winkelen bv.) Ideaal in regen, wind en sneeuw. Idd hebben wij wel zo'n stom vlaggetje . Wij gaan hem binnenkort weer gebruiken als de jongste geboren is.
Ja wij hebben expres ook tweedehands gekeken. Deze van ons is geen geweldig goede/dure en hij was ook tweedehands niet zo duur, maar hij kan nog prima! Ik kan er denk ik net wel of net niet mee door een gewone deur, maar wel door de schuttingdeur. Wat ik zelf ook ideaal vind: draagdoek achterin! Ik zet hem ergens neer en op slot, en kan zo verder met de draagdoek (als we veel winkels in moeten vind ik de fietskar te lomp, vooral bijv. in de kruidvat ofzo).