Mijn kind duwt!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Barocky, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Zo vervelend! Als ze met andere kindjes aan het spelen is, gebeurt het geregeld dat dat andere kindje ineens een flinke duw krijgt. Dat vind ik zó erg dat mijn dochter dat doet! Wat ik dan doe is het gevallen kindje oppakken en troosten en mijn kind links laten liggen. Als het andere kindje getroost is, roep ik mijn dochter erbij en zeg dat dit NIET MAG, en ze moet tegen het andere kind sorry zeggen en een kus/aai geven. Doe ik dat goed of moet ik het anders aanpakken? Maar belangrijker nog : waarom is ze zo gemeen om andere kindjes zo hard op de grond te duwen en wanneer gaat ze snappen dat het niet mag?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jorja doet dat ook bij Yosyp (heb van het kdv nog niks gehoord) en volgens mij deden Yosyp en Lianna dat op die leeftijd ook. Op 'n gegeven moment gaat dat over. Je aanpak is naar mijn idee wel goed.

3. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    je kindje doet echt de andere kinderen niet bewust pijn. weet niet hoe sterk je kindje verbaal is? wat gaat eraan vooraf, gaat er wel iets aan vooraf?

4. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Nou er gaat eigenlijk niks bijzonders aan vooraf, ze wil volgens mij gewoon laten zien dat zij de baas is. Ze kan voor haar leeftijd al aardig kletsen dus ik geloof niet dat het een agressief alternatief is voor het feit dat ze ergens de woorden niet voor kan vinden.

5. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Mijn neefje doet dat ook vaak. Is gewoon de leeftijd. Als je ziet dat het gebeurt, gelijk er wat van zeggen en duidelijk maken dat het niet mag. Het gaat vanzelf over!

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Volgens mij doe je het prima zo! Het 'hoort' een beetje bij de leeftijd. Vergeet niet bij lief spelen een complimentje te geven dat stimuleert ook. Het gaat vanzelf wel over denk ik.

Deel Deze Pagina