Hoi, Ik heb een vraagje.. mijn meisje van 20 maanden krijgt thuis nog twee flessen. Tussen de middag voor haar slaapje en savonds voor het naar bed gaan. Ik heb het idee dat ze hier echt behoefte aan heeft. Ze wordt er rustig van, slaapt langer en is overdag rustiger. Op het kdv krijgt ze dit niet.. alleen een beker melk. Ik merk dat ze daar korter slaapt en savonds vaak oververmoied terug komt.. Ze eet dan zelfs rond 6 u nog een keer met ons mee.. Maar ik heb het idee dat ze op het kdv een fles smiddags op haar leeftijd overbodig vinden. Nu vraag ik mij af, hebben ze gelijk.. heeft ze die fles niet meer nodig? Groetjes..
Dat is zeker overbodig en gewoon gewenning. Met 20 maanden heeft een kind geen flessen meer nodig en zeker geen 2. Maar jullie zijn haar ouders en moeten dat zelf weten toch? Ik kan me wel voorstellen dat ze dat op het kinderdagverblijf niet meer doen. Edit: een kind heeft wel zuivel nodig (kaas en/of yoghurt mag ook)
Het is overbodig. Veel ouders stoppen ermee zodra ze gewone melk krijgen dus rond 1 jaar. Sommige vroeger. Ik geef ook nog 2 flesjes maar ga die van s'ochtends ook laten vervallen. Het avondflesje vind ik nog te leuk om te geven.
Als jij het idee hebt dat ze er behoefte aan heeft, gewoon geven hoor! En op een kdv horen ze te geven wat jij wil, zolang het maar in het schema past en een fles is nou niet echt afwijkend. Neem je de poeder zelf mee? Bij ons is het vanaf een jaar zelf meenemen, de meiden houden zich daar niet aan, maar misschien is dat bij jou wel zo.
Ik geef ook geen flessen meer. Maar of ze nu wel of geen fles krijgt op het KDV, ik denk dat alle kindjes erg moe zijn als ze thuiskomen. Het is erg vermoeiend zo'n dag met veel prikkels. Wat bedoel je eigenlijk met een fles? Geef je zelf melk in een fles of geef je echt nog nutrilon (of zoiets?). Dan zou ik wel overstappen op gewone melk. Daar zit hetzelfde in en is veel goedkoper
Hier krijgt ze ook nog 2 flessen. Een 's ochtends als ze wakker wordt en 1 voor het slapen gaan. Ze is bijna 19 maanden. Hier is het zo omdat er ooit bij haar koemelkallergie is geconstateerd. Ze is hier echter overheen gegroeid maar ik merk dat ik nog steeds een beetje voorzichtig ben met het geven van melkproducten. Ik probeer dit langzaam op te bouwen, aangezien haar darmen reageerden. Ze krijgt Friso Allergy Care en daar staat op dat ze het tot 24 maanden mogen krijgen. Ik zit er echter wel over te denken om 1 fles te laten vallen. Ze valt 's middags in slaap op een flesje Roosvicee, lukt dat bij jullie misschien ook? Inderdaad zou het gewenning kunnen zijn wat betekent dat je het even vol moet houden dus niet na 1 keer kan oordelen.
Veel handiger is om je kindje te leren gewoon lekker zelf in slaap te vallen en daarvoor geen melk of roosvicee nodig te hebben... het is ook nogal slecht voor de tanden. In het geval van TS wordt het flesje gewoon gebruikt als speen... het gaat om het sabbelen. Twee flessen is echt overbodig met 20 maanden. Eigenlijk zijn flessen vanaf één jaar overbodig. Je kunt natuurlijk prima melk geven maar gebruik dan een beker (met een tuitje als het nodig is)
D. heeft ook lang flessen melk gedronken. Sinds een maand of twee zijn we helemaal over op tuitbeker/rietjesbeker. Daarin krijgt ze nog twee of drie keer per dag (opvolg)melk. Ik lees in de post van TS dat ze een fles geeft voor het naar bed gaan. Dus niet in bed en daarmee in slaap vallen?
Maar korter slapen op het KDV kan natuurlijk met heel veel dingen samen hangen. Thuis slaapt ze waarschijnlijk alleen op een rustige kamer. Op het KDV slaapt ze met meer kindjes in een slaap'zaal' en is het sowieso drukker. Ze zal dus eerder wakker worden van ander geluid en wil misschien ook niets missen. Daarnaast heeft ze er sowieso meer prikkels, dus is het sowieso vermoeiender.