haarlotion

Discussie in 'Verzorging' gestart door pim, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik less hier op de site dat sommigen haarlotion gebruiken. Wat doet dit spul eigenlijk? Is het puur een lekker geurtje of is het meer?

Pim

2. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Het is om zeepresten te verwijderen en het helpt ook om berg te voorkomen/verwijderen. Ik heb het nog maar 1 keer gebruikt omdat papa toen iets teveel olie in Hugo's badje had gedaan. Z'n haar was toen helemaal vet :(

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik vraag mij daar het nu ook eigenlijk van af, zelf heb ik het ook nog nooit gebruikt.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij gebruikte mijn moeder het alleen om onze haartjes lekker te laten ruiken.

5. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Zoals Nala al vertelde haalt het de shampoo- en zeepresten uit het haar. (dat staat ook gewoon op de achterkant van het flesje hoor) Dat is nuttig omdat deze zeepresten kunnen irriteren en schilferen. Ik wist niet dat het ook tegen de berg was, dat is handig!

Ik doe mijn dochtertje elke keer na het douchen de lotion op. Behalve dat het lekker ruikt is het dus ook nuttig.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    of het idd zeep resten e.d verwijderd weet ik niet, wel gebruiken wij het zodat de kleine lekker ruikt (heerlijk blijf ik dat vinden)

maar als je er teveel van gebruikt, je hoeft maar een paar druppeltjes op je hand doen, werk je er wel berg mee in de hand....

dus dames opgelet lekker gebruiken om de kleine een lekker luchtje mee te geven maar niet teveel anders kun je er de donder op zeggen dat je kleine binnen de korste keren berg heeft....

7. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dag Smoekie.

Je werkt er in ieder geval geen berg mee in de hand hoor! Dat moet een misverstand zijn.

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mss een domme vraag, maar wat is berg?

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Kathy: Schilfertjes op hoofd en wenkbrauwen bij je baby. Via het menu bovenaan de pagina vind je meer info.

10. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Mijn dochter en zoon hebben allebei heel veel last gehad van berg.
    Teveel haarlotion werkt dit volgens mij niet in de hand. Je hebt toch ook van de bergpads en die zijn ook heel vet.

11. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    dag Dames!

Ik heb het even nagevraagd, maar haarlotion veroorzaakt écht géén berg hoor! Berg word veroorzaakt door teveel aan talg. De talgkliertjes produceren dan teveel aan talg. Haarlotion stimuleert dit echt niet hoor. Door de haartjes te kammen verwijder je de losse berg en voorkom je een beetje dat het die viezige plakkerige berg wordt. Echter te veeel kammen is ook niet goed want dán stimuleer je de talgklieen weer.

Berg is bijna niet te voorkomen door te lotionen of te kammen. De methode om het weg te halen is de baby's hoofd in te vetten (met olie of bergpads) en dat een nacht in te laten trekken. De volgende dag kan je de berg er heel voorzichtig af schrapen. (vroeger werdt dat met een ansichtkaart gedaan, als je het voorzichtig doet verwijder je de berg zonder dat je je kindje pijn doet)

12. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik gebruik elke dag haarlotion (soms 2 keer per dag)en het gaat prima, Evi heeft geen berg, en ook niet gehad, maar ruikt héérlijk!!! :D

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als je kleintje al berg heeft kan je beter geen haarlotion gebruiken

dit verergerd het alleen maar (heb een kind met erge berg gehad) liep zelf haar toetje in wenkbrauwen zaten zelfs onder :(

werdt mij toen sterk afgeraden haar lotion te gebruiken door dermatoloog

14. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik gebruik ook haarlotion voor Carlos maar dan meer voor de geur :D

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006