Ik werk in een museum, en mijn lieve collega's hebben me verrast door een mutsje te maken. Ze hebben onderzoek gedaan, en waarschijnlijk hebben kindjes uit de Late Ijzertijd zulke mutsjes gedragen. Het mutsje is gemaakt door middel van naaldbinden, met 1 naaldje van bot. En ik kon het niet laten dit te laten zien. Hier is ze dan: Mijn Prehistorische kindje!
Ahhhhhh, ik heb toevallig vandaag een topic geopend over een lentemutsje. Ik moet dus gewoon een prehistorisch mutsje regelen haha! Leuk om te zien!
Wat een ontzettend leuk en origineel cadeau zeg! (Die moeten ze erin houden!) Het staat haar heel leuk.
Oooohhh wat een dotje is je dochter! Zo met dat mutsje!! (Hihi ik heb ook dat shirtje voor mijn dochter gekocht!)
Dank jullie wel allemaal. Wat een lieve reacties. Kellebel: Leuk he, dat shirtje. Die heb ik van de kraamvisite gekregen, maar zou ik zelf ook uitgezocht hebben. Rijtjes: Ik moet altijd lachen als ik jouw avatar zie. Wat een heerlijk lachend snoetje achter je!
Wat leuk! Kun je misschien uitleggen hoe ze het precies hebben gemaakt? Van wat voor naalden? ( gewoon nieuwsgierig)
Tuurlijk! Ik heb het zelf ook een paar keer gedaan, maar verder dan een rechte lap kom ik nog niet. (Ik heb er ook ECHT het geduld niet voor.) http://www.tjurslakter.nl/naaldbinden.pdf Ikzelf heb verschillende naalden: Een paar van gewoon hout, die ik zelf met een mesje bewerkt heb, er staan er ook een paar op de PDF die ik op internet gevonden heb. (Die handleiding is dus niet van mij.) Ik heb er ook eentje van bot, en die is veel fijner. Een vriendin van me werkte als botbewerker op het museum, en daar heb ik er eentje van gekocht. Aan dat naaldje blijft ook niks haken omdat die helemaal glad is.
Die had dus écht geen zin om op de foto te gaan vandaag. Ik heb nog de meest charmante foto geplaatst. We hebben ook nog deze...Hou je vast:
Wat lief, dankjewel! Hihi zie ook je nieuwe foto's. Bij de tweede lijkt het lampje net een bolletje op het mutsje