Weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen. Maar vraag me af of er meer mensen zijn die er (voor hun gevoel) net zo'n potje van maken qua huishouding als ik hier! Ik merk dat ik niet de hele dag wil rondrennen met stofzuiger, zeem en dweil en ook wat tijd wil hebben om iets leuks met de kids te doen. Daarnaast nog 2 dagen werken en een uitgebreide familie- en kennissenkring met de nodige activiteiten zo links en rechts. De was lukt me wel om bij te houden, wc en stofzuigen ook wel. Maar de echte sop- en dweilklussen schieten er echt een beetje bij in. By the way, de oudste is 4, de middelste ruim 2,5 en de jongste zie banner (krijgt ook borstvoeding, dus dat is ook een extra niet handig planbare factor). Of zijn mijn eisen gewoon te hoog en moet ik die ramen en vloeren gewoon maar wat viezer laten zijn....?? Of toch maar die poetsdame gaan regelen?? Ben benieuwd welke keuzes jullie maken en of er nog gouden tips zijn!
Ik volg al jaren de schema's van hetgezelligehuishoudclubje op clubs.nl, iedere dag krijg je een mailtje in je inbox.
Ik ben echt blij dat ik een poetsvrouw heb voor dat soort klusjes, zou ik echt geen tijd voor hebben. En jij hebt ook drie kinderen en werkt erbij, dus kan me voorstellen dat je er echt geen tijd voor kunt vinden. Stofzuigen en even stoffen lukt hier ook aardig. Speelgoed opruimen doe ik als ze slapen, koken ook meestal. De was is hier zo'n bodemloze put, ik heb het gevoel dat ik er CONSTANT mee bezig ben. Als ik geen was in de machine doe, ben ik wel aan het vouwen, strijken of vieze was aan het verzamelen door het huis. Maar ramen zijn hier bijv. een stuk viezer dan voordat we kinderen hadden. Toen kon ik het niet verdragen om een streepje op te zien, tegenwoordig kun je regelmatig vingertjes tellen op de terrasdeuren. Tja, so be it. Ik lig er echt niet meer wakker van..
Ik heb wel wat tips voor je waar je misschien wat aan hebt: - iedere dag voordat je gaat slapen even een rondje lopen en opruimen - kinderen zelf laten opruimen - speelgoed op een vaste plek en in dozen - klein afvalbakje in de huiskamer (mijn keuken is aan de andere kant v/d gang) - niet te veel prullen op de kasten en vensterbank - dichte kasten ogen veel netter dan open kasten (hang desnoods een gordijntje voor een open (speelgoed) kast die je 's avonds dicht kan trekken - 1 avond voor jezelf inlassen waarop je echt iets voor jezelf doet (dus ook niet met vrienden afspreken of poetsen) Maak je vooral niet druk over een vies raam, dit kost nml ook (negatieve) energie! Je bent vast niet de enige hoor!
Ik kan het ook niet hoor, zeker niet nu de jongste net geboren is Maar ach, ik vind het belangrijker om gelukkig te zijn dan een spick and span huis Dus wat moet dat moet, maar als er eens een dagje niet gezogen word of er staat wat vaat op het aanrecht, jammer dan! Morgen weer een dag
in de lounge staan nog best een aantal topic hierover als je leesvoer wilt. even wat verder terug kijken of misschien de zoekmachine gebruiken. je bent niet de enige die moeite heeft alles bij te benen in ieder geval meid.
Gelukkig helpt manlief mee in het huishouden. In het weekend rennen we even samen door het huis voor het stevige poets en dweil gebeuren en door de week probeer ik het bij te houden. Elke dag na het eten even speelgoed opruimen en keuken aan de kant. En zo af en toe roepen dat ik de was in de fik wil steken, dan neemt manlief het even over met het vouwen en opruimen. Gelukkig helpt mn lief in het huishouden waardoor ik ook tijd voor mijzelf over hou.
Wij hebben sinds kort een werkster voor de natte boel. Ideaal! Eens in de twee weken komt ze dweilen, de deuren en ramen afnemen en poetsen en de badkamer doen. De rest houden we zelf nog redelijk bij. Maar voor de rest is het motto ´so be it´! je hebt een kind of zelfs meer dan 1. En dan is huishouden niet echt een issue. succes!