ik heb een tricot-slen draagdoek, maar durf mijn zoontje er niet in te dragen. Ik heb de doek al gekocht toen mijn dochter (inmiddels 3 jaar) net geboren was, maar ook haar heb ik er nooit in durven dragen. Vandaag de doek weer eens van zolder gepakt, met behulp van you tube filmpjes de doek geknoopt en geoefend met een grote pop van mijn dochter, maar ik ben nog zo aan het klungelen dat ik het gewoon niet aandurf om met mijn zoontje te doen. wie heeft er tips, het lijkt mij zo fijn om hem te kunnen dragen en mijn handen vrij te hebben.
Even zoeken op draagdoekconsulenten Er zijn er genoeg die voor weinig of niks prima kunnen uitleggen aan de hand van een foto of je het goed doet of niet
Kijk even op het dragen en voeden forum. Misschien is er iemand bij jou in de buurt die je kan helpen!
Wat lukt er niet aan of wat durf je niet? Als je de doek gewoon omknoopt zoals op dit filmpje rekbare draagdoek - YouTube dan kan het niet mis gaan toch? Hele volksstammen dragen hun kindjes! Probeer het eens met je man of vriendin erbij, of juist alleen voor de spiegel met youtube aan. Als je kindje erin zit ( Altijd rechtop, buik tegen buik, met een rekbare doek het kindje NOOIT op je rug dragen. Kindje niet liggend of met het gezichtje naar voren dragen. ) buig je voorzichtig naar voren en je zult zien... 't zit als een huis! Strak knopen hoor! De doek hoort aansluitend om je heen te zitten en dan moet je je kindje er nog in doen.
Ik vond het in het begin ook eng, ik was bang dat ik hem zou laten vallen bij het erin stoppen. Dus daarom samen met mijn vriend gedaan, zodat hij hem op zou kunnen vangen indien nodig. Ik heb hem er ook nog wel eens zittend op de bank in gedaan, vond ik ook minder eng.