Ik ben niet heel lang (1.61) en loop tegen een probleem aan. Het fietsstoeltje voorop is eigenlijk te hoog bevestigd. Op een gegeven moment kan ik niet meer over mn kind heen kijken tijdens het fietsen. Mn Batavus Mambo de luxe heeft een extra laag frame en t zadel staat op zn laagst zodat ik bij de grond kan. Het bobike zitje is bevestigd met zo'n blok. Heeft iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen? Zijn er misschien andere merken fietsstoeltjes die zonder zo'n blok bevestigd worden waardoor ze dan lager zijn? (Ik heb een bakfiets, maar die wil ik verkopen omdat mn dochter van 6 graag zelf fietst en mn zoon van 4 gewoon achterop kan op mn Batavus.)
Ik had hetzelfde probleem, helaas geen oplossing voor gevonden; er was gewoon geen plek om het stoeltje lager te bevestigen. Dus ze moest achterop. Met twee kinderen op 1 fiets heb ik dus maar heel even kunnen doen, helaas.
Fietsenmaker vragen inderdaad of bobike mailen. Anders toch de bakfiets nog 2 jaar gebruiken tot je zoontje ook zelf fietst.
Ik had dat ook bij mijn cortina moederfiets. Omdat die gestolen werd heb ik een nieuwe fiets gekocht en heb nu een gazelle heavy duty. Geen moederfiets, maar wel met kleiner frame zodat ik met m'n voeten bij de grond kan. Ik ben trouwens 165 lang. Dus bij mij was een andere fiets de oplossing.
Ik heb net even online gekeken en kwam een afbeelding tegen waar op het lijkt dat het fietsstoeltje goed laag bevestigd kan worden. De zitting zit ongeveer gelijk met het zadel. Is dat bij jou ook? Ik zal met deze afbeelding eens langs de fietsenzaak gaan, misschien dat die meer info hebben. Toen ik deze vraag een tijdje geleden bij hen stelde hadden ze geen oplossing.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Een tijdje terug reed mijn oudste zoon voor me op zijn fiets, dochter achterop bij mij, zoontje voorop. Maar ik kon niet goed over hem heen kijken, ben tegen de fiets van de oudste gereden en omgevallen. Dochter zat gelukkig los omdat ze niet meer in de gordels past, dus die sprong er nog net af, maar jongste zat vast, en schaafde met zijn wang door het grint wat daar in de berm lag Zijn hele wang lag open, bloedde als een rund, en hij heeft nog steeds grote rode strepen over zijn wang lopen terwijl het al een maand of 2 geleden is. Toen ik thuis kwam heb ik direct het voorste fietsstoeltje eraf gehaald en heb via mp een aanhangfiets voor dochter gekocht. Dus nu zit zoontje altijd achterop en dochter op de aanhangfiets. Dus misschien is dat een optie?
Dat zitje zit m.i. niet op het niveau van het zadel, maar daar waar de stuurstang op het frame bevestigd is. Vanuit een leuke hoek gefotografeerd, maar wel veel hoger dan het zadel. Geen praktische tips verder helaas. Waar wij wonen moet helaas alles met de auto/schoolbus etc. het verplichte rondje op de fiets langs de twee straten in het dorp hebben we al lang geleden afgeschaft (zo ongeveer toen zoonlief niet meer in het zitje paste)...
Ik ben 1,54 en heb hetzelfde probleem. De kinderen kon ik een poosje vervoeren op die manier. En ik heb nu een fietskar gekocht.
Zou het? Dat zou wel jammer zijn..ik dacht de oplossing gevonden te hebben.. Op onderstaande foto (zelfde model fiets) zit het zitje idd veel hoger.
Ik denk niet dat je daar echt een oplossing voor gaat vinden behalve misschien een kinderfiets te kopen. Ik heb zelf nu de heavy duty en ben 158, ze is nu 1 en ik kan er nu nog prima bovenuit kijken met helm op, maar weet niet hoe lang dat gaat duren.
Ik weet niet of er verschil in zit hoor, maar op je eerste foto is yepp en de tweede is bobike als ik het goed zie? Hier alleen een achterzitje en ik ben 1.73, dus verder geen tips.