Fietsstoeltje voorop tot 20 kg?

Discussie in 'Verzorging' gestart door shanandoah, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Mijn jongste dochter is te zwaar voor het fietstoeltje voorop.
    Mijn oudste zit nog achterop. Zij heeft wat problemen met haar evenwicht waardoor ze zelfs met zijwielen regelmatig valt.
    Niet echt veilig om haar zelf te laten fietsen dus..
    Zijn er stoeltjes voor voorop de fiets die zwaarder dan 15 kg kunnen dragen? Ik heb wel een fietskar. Maar ik fiets altijd maar hele kleine stukjes in het dorp. Om dan elke keer die kar er achter te moeten knopen is geen doen.
    Geld voor een bakfiets heb ik niet. Ook niet voor een tweede handse.
    Dus deze opties vallen af.
    Iemand nog bruikbare tips? Of iemand die iets verkoopt wat voorop zwaarder kan hebben dan 15 kg?

2. Storm

Storm Niet meer actief

heb wel een iets gezien met twee stoeltjes achterop. Maar of dat op alle fietsen kan?
    Zo'n zadel op de tussenstang bij een herenfiets. Weet niet of zoiets ook kan op een damesfiets.

3. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Zwaarder voorop dan 15 kgr kan niet, nog niet zo zeer vanwege de fietsstoel, maar je fiets kan er niet tegen.

Dus je zult het moeten zoeken in 2 kinderen achterop (zijn oplossingen voor) of een fietskar

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    nou, Elise is 16 kg en die gaat nog lekker voorop hoor, in alles zit veiligheidsmarges. Net zoals ene lift die tot 500 kg kan, kan in werkelijkheid het dubbele wel hebben. Maar met 500 kg faalt ie nooit. Nu fietsen we ook niet heel intensief dus er is ook geen slijtageslag voor fiets of stoeltje

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Mijn dochter is de 17 al voorbij.
    Ik durf het gewoon niet meer aan.
    Daarnaast past het ook gewoon niet echt meer.
    Ik ga eens op zoek naar een zadel op stang voor dames fietsen.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Er zit altijd wel een marge in, maar ik durf mijn zoon nu ook niet meer voorop te vervoeren. Die is de achttien kg inmiddels voorbij. Heb het tot een maand terug ofzo nog gedaan hoor, maar ik begon hem toch te knijpen.

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Huh, ik zie dat wel eens grotere kinderen voorop. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?
    Mijn oudste is 3,5 en wil graag voorop is 17,5 kg. Maar dat krijg ik er niet meer in hoor!
    De jongste van 2 wordt voor mij al zwaar met 12 kg.

Deel Deze Pagina