fietsstoeltje/zitje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joepie25, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Volgende maand gaan we een fietsstoeltje kopen voor voorop de fiets. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik weet alleen dat ik ook een goede ondersteuning van het hoofd wil. Heb ooit een kindje gezien dat in slaap was gevallen en dat zag er heel eng uit. Windscherm is natuurlijk wel handig en hoe doen jullie dat in de winter, dat is toch koud voor de beentjes? Ze is trouwens bijna 9 maanden.
    Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

je kunt voor voorop de fiets een slaaprol kopen, als het kindje dan in slaap valt kan hij zijn hoofdje daarop leggen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken ;)

ik heb hem voor zoonlief ook, mijn ervaring is nu dat hij zijn hoofdje gewoon op zijn borst laat hangen en in slaap valt, hij legt zijn hoofd nog niet op het kussentje.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

bobike heeft voor achterop nieuwe stoeltjes met hoofdsteun, vanaf 9mnd mogen ze daarin, maar alleen achterop.

4. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    DIe slaaprol raadde de fietsenmaker hier af. OMdat je kindje als hij/zij goed vast zit niet eens met zijn/haar hoofd op het stuur mag komen.
    Ik zelf heb een moederfiets met bobike zitjes. En moet zeggen dat die ons goed bevalt

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    In de winter goed inpakken als het erg koud is en anders gewoon een skipak aandoen, zodat ze lekker warm blijven.
    Een windscherm is wel fijn. Houdt ook de vliegjes enz tegen

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Bobike is een goed merk. Door de verstelbare gordeltjes goed pas te maken lukt het inderdaad niet eens om op het stuur te gaan liggen.

7. Mama Van Keano

6 mei 2008
    96
    0
    0
    Enschede
    hallo allemaal

ik lees ff mooi mee haha
    maar zoon slaaprol, komt toch een heel stuk nog boven het stuur uit? :S of ben ik nou gek..

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb ook een bobike zitje voorop. Mijn dochter is 1 keer in slaap gevallen toen ze nog een stuk kleiner was. Ik heb toen gewoon haar hoofdvast gehouden. Er is niet 1 fietsstoel die zorgt dat het hoofdje rechtop blijft tijdens het slapen :D.

Slaaprol is idd. een optie. En die steken idd een heel stuk boven het stuur uit (die van BoBike)

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb ook de stoeltjes van bobike, zijn prima in gebruik.

Ik zou de slaaprol pas aanschaffen als je merkt dat je kleintje vaak in slaap valt op de fiets. Rick is nog nooit in slaap gevallen op de fiets, dus dan zou het zonde van het geld zijn.

Om warm te blijven heb ik een voetenzak voor het fietsstoeltje, kun je via internet bestellen: ff googelen op voetenzak bobike.

10. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Dank jullie wel voor de reacties. Bobike is dus wel een aanrader. Als ik alleen de foto's zie heb ik niet het idee dat de nek en hoofd goed worden ondersteund bij bv een flinke hobbel. Kan het echt niet naar achter klappen? Noem maar even iets dramatisch.
    Die voetenzak van bobike lijkt me wel comfortabel.

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Als fietsen met een kind van 9 maanden echt zo dramatisch was hadden ze er nog geen stoeltjes voor denk ik. Het hoofd zou zich echt wel moeten kunnen redden op die leeftijd, en je let toch een btje op waar je rijdt? Ik fietste al met 6 a 7 maanden met mijn meiden, geen problemen mee gehad. En ja als ze in slaap vielen gewoon vasthouden met 1 hand. Fietsstoeltjes koop je natuurlijk in de fietsenwinkel of op mp.

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Mijn tip is de zijn de nieuw fiets stoeltjes van Yepp

deze stoeltjes zijn gemaakt van croc's matriaal en daar door beter voor het lichaamje en voor al tegen de shoken van de weg.

ze hebben boven dien een 5 punts gordel waar door het nog veiliger wordt dan alleen een gordel over de schouders heen.

Kinderzitje achterop, GMG Yepp Maxi, Black

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik wacht tot een maand of twaalf, dan kunnen ze zelf gaan zitten en weet ik zeker dat haar nekje echt heel stevig is. Mijn zoontje (over twee maanden twee jaar oud) gaat nog in het voorzitje en bij hem zorg ik dat ik buiten de slaaptijd ga. Als ik er echt een dagje op uit trek gaan we met de fietskar en ligt hij lekker tegen een deken als hij slaapt. Mijn dochtertje ligt in de fietskar op een soort hangmatje die alle schokken absorbeert. Ze is nu acht maanden en zo'n voorzitje vind ik voor haar nog veel te hobbelig. Ze kan pas net vijf minuutjes achter elkaar los zitten!

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid ging met de 8 maanden voor het eerst mee op de fiets, ze kon toen goed en stevig zitten. Ik heb voor haar een stoeltje met beugels aan de zijkanten, en er zit een 3 puntgordel aan (ben ff de naam kwijt van het stoeltje, wel een bekend merk). Ik heb er een windscherm bijgekocht en op de foto was het -5 overdag, dus lekker een skipak aan en fietsen maar. En onze meid is nog nooit in slaap gevallen op de fiets, maar wil dat een keer gebeuren dan lekker laten slapen (hangend), dat kan geen kwaad hoor, als je tenminste dan niet over de hobbeligste wegen gaat ;).
    Hier een foto van de eerste keer op de fiets met een temperatuur van bbbrrrr -5.
    Bekijk bijlage 51664

Deel Deze Pagina