Hoi dames, Mijn dochter heeft sinds ze een week of vier was problemen met slapen. Ze heeft reflux in ernstige mate en daardoor kon ze vaak niet slapen en lag ze te huilen. Nu gaat het eindelijk 's nachts goed! Sinds drie weken slaapt ze heerlijk door. Maar.. overdag is het nog drama. Ik leg haar twee keer per dag op bed, op momenten dat ik zie dat ze moe is. Maar áls ze al gaat slapen, gaat er eerst een tijdje huilen aan vooraf. Ik laat haar 10 minuten huilen en ga haar dan troosten, dan ga ik weer weg en laat ik haar weer tien minuten huilen. Soms zijn we zo een half uur bezig eerdat ze eens even slaapt, en dan wordt ze na 20-40 minuten brullend wakker. Vaak ook slaapt ze helemaal niet. Heeft iemand nog tips? Ik haal haar wel uit haar bedje om haar te troosten, want vaak moet ze nog spugen en dan raakt ze alleen maar overstuur als ik haar laat liggen. Herkent iemand dit? Gaat het over, zit het erin dat ze net als 's nachts van de ene op de andere dag begrijpt dat ze ook overdag eventjes hoort te slapen, als ze moe is? Want dat ze wel regelmatig moe is, is duidelijk te zien!
Jenno heeft ook beetje reflux. Zijn bedje staat aan het hoofdeinde hoger dan aan het voeteneinde. Als hij overdag een dutje doet dan slaapt hij ook alleen in een redelijk verduisterde kamer. In het daglicht valt hij moeilijk in slaap. Ook doe ik een paar druppeltjes colikind van VSM op zijn tutje, dat kalmeert hem blijkbaar en ik leg zijn tetradoekje tegen zijn gezichtje... zo valt hij meestal wel in slaap. Maar dat is natuurlijk voor elk kind anders he... groetjes Nanske