ik ben maar 1.55 m en ik heb vandaag ook een bobike gekocht en nu heeft mijn man die er op gezet, maar het valt mij ook vies tegen hoe veel ruimte ik heb met op en af stappen. en ik zit gewoon tegen het stoeltje aan. ik ben bang met afstappen dat ik er dan niet tussen weg kom en dan met jesse en al omval. moet je hier aanwennen om met zitje te fietsen? en onze kleine kerel zit dus al stevig alleen. kan ik zo langzamerhand hem zo nu en dan meenemen op de fiets? als je hem aanstoot zeg maar dan corrigeert hij zichzelf weer en valt niet om dus hij zit echt heel stevig. wat zeggen jullie kan ik hem meenemen op de fiets?
Sunlight, ik zou het CB even vragen om advies.. Even aanstoten is voor de ene een kleine duw, voor de ander amper een aai. Je moet echt wel een paar cm zijn schouders wegduwen.. 6,5 vind ik wel erg jong..
deepfreeze: ja dat doe ik ook. en als ik hem halverwege laat zakken zeg maar dan houd hij zichzelf vast en blijft hij zo gewoon zitten/hangen hij heeft echt hele sterke buikspieren. al vanaf het begin zit ie stevig op de schoot en we hebben nooit zijn nekje hoeven ondersteunen. die is vanaf dag 1 al stevig en nooit slap geweest. hij tilde altijd zijn eigen hoofd al. dus het is niet een aai maar hij blijft gewoon zitten. en hij komt bijna al zelf omhoog tot zitten, en dus zoals ik al zei als je hem terug duwt dan spant hij zijn buikspieren en blijft dan halverwege gewoon zitten. hij klapt ook nooit achterover hij laat zich zelf rustig naar achter zakken. dus de spieren zijn wel goed. hij zit zo een uur in de box. nergens last van. waar moet je nou precies op wachten zodat je wel mag fietsen dan?
Ik weet niet wat de precieze 'regels' zijn voor het gaan fietsen met je kind. Ik denk dat het (zoals velen hier zeggen) logisch is te wachten tot je kindje goed stevig zit. Niet een beetje, maar helemaal. Verder wordt het over het algemeen afgeraden om ondanks goed kunnen zitten voor de negen maanden met je kleintje te gaan fietsen, omdat het skelet nog niet in staat is om de klappen op te vangen. Ik weet wel dat ik in ieder geval nog even wacht met fietsen. Liever wat later op de fiets, dan te vroeg. Al moet ik zeggen dat het bij mij ook jeukt hoor, om de fiets te pakken. Helemaal omdat ik geen auto tot mijn beschikking heb als mijn man aan het werk is en ik dus alles lopend moet doen. Er gaat een wereld voor mij open als de kleine straks mee kan op de fiets.
Ik had dat de eerste keer ook, leek wel of ik klem zat (en ik heb een ruime moederfiets), stond bij het stoplicht en was me toch aan het stuntelen, was echt gevaarlijk zelfs. Mijn vriend heeft toen het zadel naar achteren gezet, hij staat nu op de uiterste stand. Scheelt misschien maar 4 a 5 cm, maar maakt echt een enorm verschil! Nog een tip bij het opstappen: als je stilstaat, ga dan met beide benen aan 1 kant van je fiets staan, en niet aan iedere kant van je fiets een been. Dan stap je nl. hoger op (je tilt jezelf nl. omhoog via de trapper, terwijl je eigenlijk nog naast de fiets bent...), en hoef je niet met je buik (bij mij het "dikste" stuk ) omhoog langs het voorzitje. Beetje heeeeeeel warrige uitleg! Snap je 'm nog???
ik denk zelf dat het wel kan. ik probeer gewoon een klein stukje en mocht het niet lukken dat hij onderuit zakt ofzo dan wacht ik gewoon. maar hij zit echt zo giga stevig ik ben zelf aan het denken waarom het eigenlijk nog niet kan. ook de cb zei dat hij al heel erg stevig was. en heel erg vlot is met alles als je zou zeggen dat hij 10 maand was zouden ze het ook geloven zei ze. erg moeilijk dit hahaha
Oh, ik ga gelijk kijken of mijn zadel ook nog naar achteren kan! En die tip voor het opstappen...ik probeer het te visualiseren maar het lukt niet helemaal haha ! Bedoel je dat je zo "damesachtig" opstapt dan, dus met je ene been gekruist achter het andere? Want dat kan ik niet hoor! Ik sta idd met ieder been aan een kant van de stang...
Hahaha, ik was er inderdaad al bang voor dat het te warrig was!! Maar ik bedoel inderdaad dat "damesachtige"!! Helpt echt hoor, gewoon proberen! succes!
Wij zijn hier vanaf 11 -12 maanden gaan fietsen. Ik zou het echt pas doen als je kindje echt goed kan zitten, want ik vind dat ze toch wel flinke schokken krijgen in een fietsstoeltje.
ik nam mijn dochtertje pas met 11 maanden op de fiets voorop en het merk heet bobike en ik heb ook een windscherm trouwens ik ging eigenlijk voor achterop want ik vind dat voor mezelf makkelijker fietsen maar ik werd geativiceert door die man van de winkel dat ik voorzitje moest nemen want ze is nog te klein voor achterop want ze ken de eigen zo uit wippen van de gordels en voor heb je overzicht al hoewel ze niet leuk vind de voetjes vast te zetten daar wurg ze de eigen ook in uit zo erg dat de schoen erin staat en haar beentje eruit is hwaaaa maar het gaat best goed op de fiets voor me zelf wel even wennen met opstappen maar komt goed en me dochtertje heeft het reuse naar de zin ze isnu 14 maanden oud gr Citta veel succes