slaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanjusten, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjusten

8 jun 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje is iets meer als 6 maanden en doet nu nog zo`n 3 slaapjes per dag.
    `s morgens iets meer als een uur
    `smiddags 2 uur
    en de namiddag ook iets meer als een uur
    Dus nog ongeveerd 4 uur op een dag en dan `s nachts 12 uur.
    Hoe doen jullie kleintjes dat?
    Hoe merk je dat je kleine toe is aan 2 slaapjes? Wanneer zijn die 2 slaapjes dan ongeveer? En weten jullie nog wanneer dat was bij jullie kleintjes?

Bedankt!
    Groetjes

2. mamavanjusten

8 jun 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand?

3. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    demi is nu 8 maanden en ze sliep vanaf 5 maand alleen s'morgens van 9 tot 10 en s'middags van 12 tot 2. En natuurlijk de nacht, ze gaat om 7 uur op bed en meestal ook om 7 uur weer wakker.
    Ze heeft nooit veel geslapen. En ik vind t wel prima zo,want op deze manier kan ik ook meer de deur uit. Sem slaapt in de middag tegelijk met demi en gaat ook s'avonds om 7 uur erin.

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Kan er weinig over zeggen, die van ons is nu nog maar 3 maanden en ik leg hem in bed wanneer ik merk dat hij slaap heeft, dus dat wisselt enorm. Soms de hele ochtend niet en de andere keer gelijk na de fles en slaapt hij door tot de volgende fles.. Geen touw aan vast te knopen nog hier..

5. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier dochtertje van bijna 5 maanden.
    Ze slaapt 2x overdag, 's ochtends ongeveer van 10:30-12:00 en 's middags van 15:30-17:00. Uiteraard verschilt het wel eens per dag, soms komt er een dutje in de box van 20 minuutjes bij. Maar haar slaapjes ligt ze in haar ledikantje. Soms ''kletst'' ze een half uurtje en valt dan pas in slaap.

6. misa

misa Niet meer actief

Hier ook iets meer dan 6 maanden en eigenlijk net zo'n schema als jij zegt. We hebben niet echt hele vast tijden. Het verschilt per dag ho snel hij moe is en of hij wat langer slaapt. Ook heeft het verschil te maken met hoelaat hij die ochtend wakker wordt.

Maar naar 2 slaapjes kan hier echt nog niet! To zo'n 1,5 maand geleden sliep hij nog van fles tot fles. Met wakkere perioden van 1 a 1,5 uur..!
    Dus het zal hier vast nog wel een hele poos duren voor hij daar aan toe is. We zien het wel!

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier ook een slaapkoppie! Lekker laten toch slapen is goed voor ze.
    Sacha slaapt op de ochtend meestal van 10-12 en middag van 13 tot...dat verschilt dus. Soms slaapt hij langer en andere x weer korter. Meestal tot rond 15 uur maar als hij na anderhalf uur al wakker wordt tukt hij einde middag tot zes nog. Hij gaat om 8 uur maximaal slapen en we moeten hem om half acht wakker maken. Als je hem in het weekend laat slapen komt hij vaak pas na negen uur.

8. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Julian lijkt nu van drie naar twee slaapjes te gaan, maar dit verschilt dus nog per dag.
    Hij kan overdag zo´n 2,5 a 3 uur wakker blijven, daarna is hij echt weer moe.
    Hoeveel slaapjes hij slaapt is oa afhankelijk van hoelaat hij 's ochtends wakker wordt (vaak al voor 6.00) en hoelang zijn andere twee slaapjes duren.
    Ik hoop dat hij voor zijn eerste verjaardag op die twee slaapjes zit ;)

Deel Deze Pagina