Fietsstoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door keizerin, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Hallo,

    Ik heb vandaag een GMG fietsstoeltje voor mijn oma fiets gekocht,ik heb alleen een probleem.
    Ik ben klein(1.58)en daar door kom ik niet tussen het stuur en het stoeltje :( nu kan ik dus nog niet fietsen :(
    Wie heeft dit nog meer gehad en hoe hebben jullie het opgelost.
     
  2. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik heb een Bobike fietsstoeltje en ik kan ook niet tussen het stuur met zitje en zadel komen. Ik ben niet bepaald klein (1.76 m), maar het ging niet. Mijn vriend heeft toen het zadel lager gezet zodat ik met mijn voeten bij de grond kan, en dat ik dus zo op het zadel kan schuiven. Niet echt goed voor mijn rug, want het zadel staat nu eigenlijk te laag, maar wel zo veilig dat ik met mijn voeten bij de grond kan als ik plotseling moet stoppen.
     
  3. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ja mijn zadel staat dus al op zijn laagst en ik kan nog niet met mijn voeten op de grond.

    Wij zitten er aan te denken om een rond zadeltje te kopen maarja zou graag van iemand willen weten of dat wel echt werkt.
     
  4. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Ik weet niet of zo'n zadeltje werkt.
    Maar ook ik kon er niet tussen. Ik ben ook niet zo heel groot (1.63). Mijn omafiets was ook behoorlijk groot. Ik kon dus niet met mijn voeten bij de grond. Nu heb ik een andere fiets gekocht (veel kleiner). Eerlijk is eerlijk: het is geen gezicht. Maar veilig is het wel.
    Misschien een goede aanleiding om eens te kijken naar een andere fiets! ;)

    Groetjes, Lotte
     
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Ik weet niet of zo'n zadeltje werkt.
    Maar ook ik kon er niet tussen. Ik ben ook vrij klein (1.63). Mijn omafiets was behoorlijk groot. Ik kon dus niet met mijn voeten bij de grond. Nu heb ik een andere fiets gekocht (veel kleiner). Eerlijk is eerlijk: het is geen gezicht. Maar veilig is het wel.
    Misschien een goede aanleiding om eens te kijken naar een andere fiets! ;)

    Groetjes, Lotte
     
  6. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Ik had precies hetzelfde probleem. Rond zadel hielp ook niet, kwam er nog met geen mogelijkheid tussen. Toen is de fietsenmaker aan het brainstormen geweest en heeft er een nieuwe zadelpen opgezet. Deze pen heeft bovenaan, waar het zadel erop moet en extra pennetje aan de achterkant van de buis, waarop het zadel is bevestigd. Hierdoor is het zadel ongeveer 5 tot 10 centimeter verder naar achter geplaatst. Daarbij heeft hij er een speciaal zadel opgezet, met een hele korte voorkant. Het enige nadeel hieraan is, dat ik voor mijn gevoel niet lekker boven mijn trappers zit, maar ook dat went..Ik kan nu iig wel tussen stoeltje en zadel omhoog komen.

    Ik heb ook over een nieuwe fiets nagedacht, maar dat is toch weer heel kostbaar. Bovenstaand heeft me zo'n 40 euro gekost, inclusief arbeidsloon.
     
  7. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Steco (www.steco.nl) heeft een speciale zadelpen die de ruimte tussen je stuur en zadel vergroot. Hij heet de 'pin up.

    De Steco Pin-Up:

    Meer instapruimte door grotere afstand tussen stuur en zadel.
    Veiliger op- en afstappen, zeker in combinatie met een kinderzitje aan het stuur.
    Makkelijker met de voeten aan de grond bij gelijke afstand tussen zadel + trappers.
    Geschikt voor vrijwel elk zadel.
    LET OP: Niet te gebruiken in combinatie met achterzitje.
    Leverbaar in: Ø 25,0 / 25,4 / 25,8 mm
     
  8. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Ik denk dat ik ook zo'n pen heb Pim..
     
  9. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk dat het niet zoveel met je lengte te maken heeft, want ik ben 1.87 en ik had ook moeite met opstappen. Mijn tip: een moederfiets!
     
  10. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik heb net hetzelfde probleem! Geraak er ook niet tussen, mijn zadel ook op het laagste gezet en nog kon ik niet met mijn voeten aan de grond (ben ook een kleintje, 1m61) dus ik doe nu maar hoge schoenen aan en dan lukt het wel maar is echt geen zicht :)
    Die zadelpin lijkt me heel interessant! Bedankt voor de tip!
    Grtz x
     
  11. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Iemand enig idee of je dat ook ergens online kan kopen of in belgie?
    grtz
     
  12. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben ook niet erg groot (1.68m) en heb een kleine maat damesfiets. Nu kan ik met mijn voeten bij de grond met stoeltje aan het stuur :)
     
  13. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    @Judith, heb jij Kian al op de fietsstoel?
    Ik verheug me echt op het moment dat ik Norman mee kan nemen op de fiets, ben geen wandelaar
     
  14. keizerin

    keizerin Niet meer actief

  15. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Oh super en je kan ze gewoon online bestellen daar!
    Maar die paar centimeter maken die echt het verschil?
    grtz x
     
  16. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nee, hij is nog niet meegeweest op de fiets. Hij kan al wel redelijk goed zitten hoor, maar ik wacht liever nog een maandje of wat. Beter voor zijn ruggetje ;)
     
  17. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Wij hebben zo'n zadelpin gehaald en nog kan ik er niet op omdat die punt van me zadel te lang is.
    Nu is mijn vriend als nog een rondzadeltje aan het halen en dan moet het toch echt goed zijn.
    Pfffff wat een gedoe zeg :(
     
  18. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Daarom heb ik ook ook een nieuw zadel gekocht. Ondanks de aangepaste pen kon ik er ook niet tussen door de lange punt van het zadel. Daarom heb ik een zadel met een heel korte punt. Het is evengoed nog wel een beetje proppen hoor. Ik wring me tussen fiets en fietsstoel, zet een paar keer hard af en roetsj dan het zadel op, maar evengoed moet ik dan wel flink mijn buik inhouden, maar het lukt wel...
     
  19. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Het stoeltje komt echt tegen me borst/buik aan en daar door kan ik ook niet goed afzetten.
    Nu hebben we dat stoeltje rechter gezet en dan gaat het beter maarja die punt steekt alleen maar in me kont en verder kom ik niet.
     
  20. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Nou met het ronde zadel was het ook niks :(
    Ik kon er nu wel op maar ik kon niet zo goed trappen en het zat voor geen meter.
    Ik kon gelukkig nog het stoeltje wegbrengen ook al had ik het uitgepakt en nu hebben we er 1 voor achterop.

    Als we een 2de krijgen moet ik ook echt aan de moederfiets.
     

Deel Deze Pagina