fietst jouw puberzoon/dochter zonder licht?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door zwangerevrouw, 13 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    En hoeveel zijn er die thuis met licht aan vertrekken en zodra ze de hoek om zijn uit zetten....
    Als ouder heb je er gewoon weinig zicht meer op. En naar school brengen of met de bus is niet altijd mogelijk als je ze ook nog op tijd wil laten zijn. Dan is het hopen dat de politie het ziet en zelf laten betalen zodat ze het leren voor ze aangereden worden.

Overigens stond bij ons de politie op vaste plekken, en als je dan in een grote groep rij... laatste moment aan zetten en als hij kapot was in het midden, dan had je kans dat ze allemaal bezet waren en kon je door

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik moest van mijn moeder vroeger ook het licht van mijn fiets aandoen anders mocht ik niet van huis vertrekken, dagelijkse rit van 7km enkele reis over een slecht verlichte dijk.
    Ik deed het ook braaf, maar zodra ik de straat uit was ging het licht uit, want: stom, trapte zwaar, nerdie enzenzenz.
    Hopelijk gaan mijn eigen kids er later verstandiger mee om, ik zal er in ieder geval alles aan doen om ze het belang van licht & veiligheid bij te brengen, maar je controle als ouder gaat maar zover als de straat reikt.

3. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja al moet ik haar er wel aan herinneren (14). Levensgevaarlijk. Ik heb een horde van die lampjes bij de action vandaan. Je ziet ze soms gewoon echt niet zonder licht.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Natuurlijk ben ik panisch voor mijn kinderen in het verkeer.
    Zodra ik een sirene hoor als ik weet dat 1 van mijn kinderen onderweg is, hang ik meteen aan de telefoon.
    Dat weten ze inmiddels zelf ook en vaak sturen ze zelf al een berichtje als ze een sirene horen ( ik ben het niet hoor mam:))
    Mijn kinderen waren nog niet geboren toen mijn zusje verongelukte, dus ze hebben dat verdriet zelf niet meegemaakt.
    Daarom " kennen" ze die angst niet zoals ik die heb.
    Ook probeer ik mijn eigen angst zo weinig mogelijk te projecteren op de kinderen en dat betekent...........loslaten ( proberen dan;))

5. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik heb nog geen pubers maar kan me mijn eigen puberteit nog erg goed herinneren. En ik fietse toch echt vaak zonder licht. Want ja, ik wilde niet "voor schut" staan door met licht aan te fietsen. Net als dat ik mezelf liever zeiknat lief regenen dan dat ik een regenpak aandeed. Ik denk dat veel pubers echt het gevaar van fietsen zonder licht niet zien.

En ja, ook moest van mijn ouders ook licht aan op de fiets en ik mocht niet alleen 10 km in het donker vanaf een vriendin naar huis komen fietsen, maar ik deed op dat gebied toch wel wat ik zelf wilde. Dat lijkt me heel normaal pubergedrag.

Deel Deze Pagina