Kun je kinderen zelf met een lijmpistool laten werken?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Grietjenb, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik zal even de situatie schetsen.
    We willen met een groep kinderen gaan knutselen. ,
    Ze zijn tussen de 8 en 12 jaar oud. We zijn met ongeveer 5 volwassenen en het aantalkinderen weet ik nog niet. Er is kans dat het er 15/20 zijn. Maar het kan ook dat de groep groter wordt en dat het er 30/35 worden.
    De knutsel die we nu in gedachten hebben is met halve knijpers kerststerren/sneeuwvlokken maken. Die kun je het best maken met lijmpistool. Dat is lekker sterk. Houtlijm droogt te langzaam.
    Mijn vraag is nu of je kinderen daarmee zelf aan de slag kunt laten gaan of dat dat niet slim is. We zijn er bij, maar toch.....die dingen zijn heet.
    Wat zouden jullie doen? Met lijmpistoolen aan de gang gaan of een andere knutsel kiezen?

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Zou andere knutsel doen. Lijmpistool van ik voor die leeftijd ook nog echt 1 op 1 werk.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Andere knutsel kiezen.. moeten ze veel lijmen? Kan me er geen voorstelling bij maken. Anders er even zelf oplijmen en hen de onderdelen afzonderlijk zelf laten maken?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, op die leeftijd moet dat wel kunnen hoor. Doen ze hier op school ook, net als solderen enzo. Er zijn toch vijf volwassenen bij, daarnaast weet de leerkracht vast wel welke kinderen voorzichtig en handig zijn en welke je extra moet begeleiden.

5. Grietjenb

Hiervzie je voorbeelden ervan:
    https://www.google.nl/search?q=ster+van+knijpers&client=ms-android-acer&biw=320&bih=488&noj=1&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwihxKfIm57QAhVG2hoKHZXKDGwQ_AUIdygC
    De kinderen moeten het dus wel zelf doen.
    Het is niet op school. We willen dit met de club van de kerk gaan doen.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Pas heb ik met de kinderen + een vriendje en vriendinnetje herfstkransen gemaakt. Ik had 1 lijmpistool, voor de meiden (5 jaar) heb ik gelijmd, de jongens (7 en 9 jaar) deden het zelf. Maar ik moet wel zeggen dat ik er constant bij was. Want dan legden ze dat ding verkeerd weg, of ze lijmden veel te dik wat bijna op hun handen kwam. Dus als je iets van 1 volwassene op 3 a 4 kinderen hebt, volgens mij moet het dan wel kunnen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, je zult toch ook niet 20 lijmpistolen hebben neem ik aan, dus als er per lijmpistool een ouder toezicht houdt, moet dat wel gaan.

Even gekeken, maar afgezien van de ster een kleurtje geven, bestaat het werk alleen uit lijmen, dan staan er denk ik steeds kinderen te wachten tot het lijmpistool vrij is.

8. Grietjenb

We hebben (nog) geen lijmpistolen. Mar dat is misschien een optie om aan te schaffen. Die kunnen dan vaker op de club gebruikt worden.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Niet bij de action kopen de lijmpistolen, laatst gebruikt en de lijm bleef lopen zo 2 vingers goed verbrand. Zou om die reden ook liever voor gewone lijm kiezen.

10. Grietjenb

Dank je voor de tip!

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou het alleen doen als je genoeg begeleiders hebt, dus per lijmpistool 1 begeleider die dan helpt. Maar ik weet niet hoe veel ze moeten lijmen? Als dat af en toe is en goed omstebeurt kan (dus niet dat alle kinderen tegelijk moeten lijmen en dus lang moeten wachten), zou ik dat gewoon doen.

12. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Ik zou het niet doen. Die lijm wordt gloeiend heet, en wordt vloeibaar. Grote kans op verbrandingen.

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Zou het ook niet doen. Op deze leeftijd is dat nog wel echt een 1 op 1 werkje.

14. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Zelfs 1 op 1 vind ik een lijmpistool niet veilig. Mijn kinderen mogen er niet aankomen, terwijl ik ze best los en vrij laat

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou dat zelf geen optie vinden.

16. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    ik zou het ook niet doen. Er is ook sneldrogende houtlijm, dat zou kunnen. En lijmen en dan föhnen kan ook. Dat kan met houtlijm maar ook met sterke lijm (die doorzichtige "stink" knutsellijm).

Deel Deze Pagina