Weet niet of het hier goed staat, en anders mod, verzet het maar Ik ga zeer binnenkort over op een gewone fiets met het zitje achterop. Het zitje (een Qibbel) is al geïnstalleerd, maar ik heb nog een beetje "ruzie" met het vervolg: de fietstas. Op dit moment heb ik er nog geen die past, en zou hier eerst wat adviezen willen winnen over welke fietstas dan goed is en hoe ik dat moet gaan aanpakken. Een bagageverlenger heb ik al wel. Mijn zitje zit gemonteerd op de bagagedrager (andere keuze ivm laagheid zadel heb ik niet).
Ik heb geen ervaring met dat zitje, maar ik vraag mij af of het klopt dat het zitje alleen op de bagagedrager kan omdat je zadel laag is. Mijn zadel staat ook op zn laagst en ik kan gewoon nog een zitje aan de fiets bevestigen. Van de week hoorde ik wat jij zegt ook al van iemand, maar ik snap het niet zo goed, want bij mij kan dat gewoon. Zal eens een foto maken
Dat ziet er inderdaad heel normaal uit. Bij de framebevestiging van mijn zitje krijg je twee heel ielig uitziende "steeltjes" waar het zitje dan aan vast zou zitten. Dat lijkt me me heel onstevig. Maar met zo'n bevestiging kan je (ge)makkelijk(er) een fietstas gebruiken/erbij doen?
Ja dat kan heel makkelijk, het stoeltje zit nl niet op je bagagedrager, dus de fietstas kan eronder. Makkelijkste is wel..eerst de fietstassen, dan het stoeltje. Maar dit is wel allemaal van bobike.
Ik vermoed dat de "stelen" van welke soort framebevestiging dan ook allemaal wel hetzelfde zullen zijn. Het ene stoeltje ziet er gewoon anders uit als de andere.
Hier een Qibbel-stoeltje op de bagagedrager bevestigd en fietstassen. En geen verlengde bagagedrager. Het kan wel. Sorry, foto is gedraaid
Hm.. nog meer stof om over na te denken... Zie alleen dat jij geen buggy houder hebt? Die heb ik er ook nog bij (je drukte van belang aan mijn fiets ) Jij hebt eerst de fietstas erop, stoeltje erbij, fietstas optillen, stoeltje aandraaien, fietstas weer neerleggen, klaar?