Mijn vakantieervaring, baby van 4 mnd.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MarjaP, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarjaP

MarjaP Lid

22 jul 2008
    13
    0
    0
    Omdat ik het ook leuk vond om de ervaringen van anderen te lezen, en ik van tevoren best de zenuwen erover had; hier mijn vakantie-ervaring.

We zijn met de auto naar Spanje gereden en daar 3 weken lang in 3 verschillende bungalows verbleven.
    De autoreis hebben we als volgt ingedeeld:
    de eerste dag een korte reis naar familie in Belgie.
    De tweede dag vroeg vertrokken, en het ritme van de kleine gevolgd onderweg; als hij wakker werd voeden (borstvoeding) spelen en als het nodig was verschonen. Hij heeft heerlijk geslapen en later op de dag gespeeld in de maxi cosi. Zo zijn we ontspannen tot aan ongeveer Toulouse gekomen en hebben daar een bed and breakfast genomen.
    De derde dag later vertrokken, want we hoefden slechts naar de spaanse pyreneen.

Voor de kleine had ik dus de maxi cosi voor in dea uto en de reiswieg van de wandelwagen en een traveltent van nomad om in te slapen. Voor die laatste hadden we eigenlijk nergens ruimte genoeg om hem neer te zetten, en dus nauwelijks gebruikt.

Verder heb ik de titanium breeze buggy gekocht, en die beviel super: hij kan helemaal plat, is licht en klein opvouwbaar.
    Voor het wandelen in de bergen had ik de drager baby ergo carrier en dat ging ook super. We zijn vele uren daarmee onderweg geweest en de kleine viel meestal binnen een minuut in slaap en sliep meer dan ooit overdag :)

Als iemand het handig vindt, kan ik nog uitgebreider ingaan op wat ik allemaal mee had en wel of niet gebruikt heb!

2. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Ja nog meer ervaring wil ik horen. Ik ga straks in mei ook met mijn kleintje op vakantie. Hij is dan 5 maanden oud. Hoe deed je dan met voeden enzo als jullie onderweg waren?

3. MarjaP

MarjaP Lid

22 jul 2008
    13
    0
    0
    Ik geef dus borstvoeding. Ik draag borstvoedingsshirts (www.prettymum.nl) en voedingsbh's, dan zie je sowieso maar een klein stukje borst als je aan het voeden bent. Ik had ook een borstvoedingsdoek (www.omhethoekje.nl) gekocht, om discreter en met minder afleiding voor de kleine te voeden. Die heb ik echter maar een paar keer gebruikt (in restaurants bijv.), ik vind het een gedoe, maar de kleine valt wel makkelijker in slaap en drinkt rustig. Hij heeft nog wel eens de vervelende gewoonte om lekker om zich heen te gaan kijken en mij in m'n blote tiet te laten zitten :D .

Tja, verder qua voeden; als we met de auto waren nam ik hem gewoon lekker op schoot. En in de bergen heb ik op de mooiste plaatsen gevoed ( als hij honger kreeg, namen wij een pauze en gingen heerlijk picknicken), heb er ook hele leuke foto's aan over gehouden. Ik vond het heel bijzonder en tegelijkertijd heel natuurlijk om zo met z'n drieen op pad te zijn.
    Ook mijn man heeft de kleine nog veel beter leren kennen, doordat je veel intensiever met elkaar bezig bent dan thuis; hij had hem bijv. iedere dag uren op z'n buik in de drager.

Doordat wij huisjes hadden gehuurd, kookten we toch vaak zelf 's avonds. We gingen regelmatig 's middags uitgebreid lunchen in een restaurantje. Dat hoort er toch bij op vakantie vind ik. En door het 's middags te doen, kon de kleine gewoon fit en vrolijk mee (of slapend in de buggy soms).
    's Avonds namen we hem wel eens slapend in de wandelwagenbak(met een kleedje erover) mee het restaurant in. In Spanje eet men laat, dus tussen 9 en 11 uur 's avonds ongeveer lag hij al in een diepe slaap, en hij heeft er nooit iets van gemerkt :D .
    En de avonden dat hij niet zo braaf sliep, bleven we lekker in ons huisje.

4. MarjaP

MarjaP Lid

22 jul 2008
    13
    0
    0
    Ach, en nu ik toch zo lekker aan het typen ben...

Het entertainment voor de kleine :D
    Ik heb een speelkleed met bogen via marktplaats gekocht, voor een tientje was dat m'n boxvervanger. Voordeel is, dat je de speeltjes kan afwisselen, zodat hij langer leuk blijft.
    Verder heb ik een wipper voor op reis gekocht, was slechts €12,50 en kan helemaal plat, neemt dus weinig plaats in. (www.easy2travel.nl zij hebben een heleboel handige en leuke dingen trouwens) De wipper bevalt zo goed, dat hij er nu thuis ook nog regelmatig in zit, en als hij te groot wordt, dan zet ik hem wel weer te koop.
    Net als alles trouwens, dat is toch wel een lekker idee hoor, dat je daardoor een groot deel van je geld weer terug krijgt.

Een andere zorg van mij vooraf was de bescherming tegen de zon, vooral in de bergen. Uiteindelijk viel dat heel erg mee, doordat het vaak fris was, droeg hij vaak een vestje met capuchon (1 vestje van noppies had lange mouwen die helemaal over z'n handjes vielen, super om deze warm te houden en tegelijk te beschermen tegen de zon).
    Verder had ik een petje , hoedje en zonnebril by easy2travel vandaan, het petje beviel het best.
    uit voorzorg smeerde ik blote delen ook nog in met factor 50 voor kids van nivea. Hij is dan ook niet verbrand of zelfs ook maar ietsje bruiner geworden :D

5. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Ik geef flesvoeding, dus dat is beetje anders. Maar ja zal vast wel goedkomen. En ik las dat je een titanium breeze buggy hebt gekocht. Was je daar helemaal tevreden over? Is het echt al geschikt voor zo'n jonge baby? En hoe lang per dag ging je je kindje daarin vervoeren? Ik twijfel er over om ook 1 aan te schaffen. Ik heb ook de ergo carrier en een draagdoek. Maar misschien is een buggy ook wel handig om mee te nemen.

Zijn er nog nadelen die je hebt ondervonden bij de titanium buggy? Wat een boel vragen he, maar ik vind die buggy nog best prijzig en wil geen miskoop doen. En ik ga binnenkort al op vakantie dus moet snel beslissen welke buggy het nou wordt.

Ik hoor het graag van je.

6. MarjaP

MarjaP Lid

22 jul 2008
    13
    0
    0
    De nadelen van deze buggy zijn:
    Hij is eigenlijk niet geschikt voor lange mensen (tot 1.80 kun je er denk ik wel lekker achter lopen, maar voor mijn man van 1.92 zijn de handvatten eigenlijk te laag.
    En het bagagevakje onder de zitting is wat onhandig in gebruik, vooral als de buggy in ligstand is.
    Op ongelijk terrein moet je echt twee handen aan het stuur houden, anders schiet hij snel naar de zijkant weg.

Maar de voordelen: compact, licht, wendbaar, heel eenvoudig in en uit te klappen, wegen daar voor mij ruimschoots tegenop.

Tja, ik vond hem prima geschikt om al met 4 maanden te gebruiken, maar ik heb wel een grote stevige baby van toen 66 cm lang en bijna 7 kilo zwaar. Misschien dat een klein poppetje er nog wel een beetje in verdrinkt, de gordels zijn dan ook niet helemaal mooi strak te krijgen natuurlijk. Misschien moet je hem gewoon even in een winkel proberen.

Moeilijk om aan te geven hoe lang hij erin zat, eigenlijk net als met alles (maxi cosi, wipper, buikdrager, box, speelkleed) tot hij aangeeft dat hij het zat is en weer wat anders wil. De ene dag zonder mopperen 2 uur en de andere dag is het na een kwartier mis en bedenk je weer iets anders...

Deel Deze Pagina