Wanneer eerste woordjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleintje88, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Soms denk ik weleens dat Esmay al druk bezig is met woordjes...
    Vorige week toen ik haar poep luier aan het verschonen was en ik tegen haar zei "Bah Poep!" zei ze ineens: Poep poep poep! (op haar eigen manier dan poeeep ) en daarna iedere keer toen ik haar ging verschonen "poeeep"
    Ik dacht ach dat is gewoon oefenen!

Nu zeiden mijn ouders dat ze gister en eer gister al een aantal keer Opa heeft gezegd! Nou ik had het nog niet gehoord tot vanavond... Ze zat bij opa op schoot met haar gezichtje naar hem toe en hij zei "opa" en ineens zei ze ook "opa" 3 x achter elkaar! En daarna herhaalde ze het ook steeds weer...
    WIlde het filmen maar ja toen kwam mama met de camera en was die natuurlijk veel interessanter!

Ze zal het misschien ook niet bewust gezegd hebben (alhoewel ze zei het een aantal keer achter elkaar) maar ze keek hem wel echt aan! (al denk ik niet dat ze al echt door heeft wat ze zegt hoor :p )

Wanneer zeiden jullie kindjes hun eerste woordje?

2. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje is een keer zo oud en zegt tegenwoordig als hij richting hond kruipt bij voorbaat al 'aai'. Ik weet zeker dat ie geen idee heeft wat ie zegt, want hij kan echt zijn kleine grijpertjes vol in de vacht van de hond zetten en al 'aai'-roepend de hond molesteren. Krijgt hij niet de kans voor hoor (kleine handjes, grote tanden, niet de beste combi;)).
    Hij gebruikt het wel op het goede moment, maar hij heeft echt geen idee wat hij zegt.
    Hij begint inmiddels wel met meer woordjes en klanken, maar niet echt met dezelfde betekenis als die wij eraan verlenen.

Maar goed, het ene kind is het andere niet...

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    #3 MvLiam, 15 aug 2010
    Laatst bewerkt: 15 aug 2010
    Ik denk dat het niet echt praten en eerste woordjes zijn maar dat ze klanken na doet die ze hoort. Ik kan me niet voorstellen dat ze bewust bepaalde woorden zegt.

Mijn zoontje kon met 6,5 maanden ook al papa en mama zeggen. Hij had geen flauw idee wat het was, maar hij kon de klanken wel nadoen haha.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Bewust en gericht het eerste woordje was met 11 maanden ongeveer. Nou ja, eigenlijk 3 woordjes: bal, dat en mamma.
    Onbewust en klanken na doen, deed hij wel al een tijdje. Gewoon lekker genieten van al dat gebrabbel! :)

5. Maia

Maia Niet meer actief

bewust heeft ze nog niets gezegd. Naja, toen ik een keer nee schudde zei ze nee maar dat was eenmalig en dat komt omdat ik altijd als ik nee schud, ook nee zeg.

onbewust zegt ze een hoop na. Als ik zeg bal is het bij haar ba, als ik zeg mama zegt zij ook mama (of mamamamama) enz.. maar dat tel ik allemaal nog niet als woordjes.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    met een maand of 15 echt gericht..

Daarvoor wel mama-mama-mama. Maar niet gericht op mij. Dus dat tel ik nog niet echt mee..

Ons jochie was wel laat ;)

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Met 5 maanden kunnen ze beginnen met het nabootsen van klanken, maar ze weten absoluut nog niet wat ze zeggen hoor...

De gemiddelde leeftijd voor een doelgericht en zo bedoeld woordje ligt tussen de leeftijd van 10-14 maanden! Je hebt dus nog ff ;)

8. tulip

tulip Niet meer actief

Hier ook rond de 11 maanden wat bewuste woordjes. Met 8 maanden zei ze wel papa, maar had er geen benul van wat ze zei hoor, het zijn idd maar klanken.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    oh ik ging er ook niet vanuit dat dit echt doelgerichte woordjes zijn maar ik vond het wel grappig!

Gister had ze trouwens een poep luier en zei steeds poep poep poep haha! (zonder dat wij het gister hadden gezegd) wel schattig hoe ze klanken enz eruit proberen te krijgen :)

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Sinds een paar weken zegt mijn zoontje "poes" (klinkt als poeff) en "Tay" (zo heet de kat). Hij probeert ook sinds een paar weken echt dingen na te zeggen of zingen, heel grappig. Mijn zoon is nu ruim 1 jaar.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geloof dat Thirza een maand of 10-11 was, dat ze echt helemaal op eigen initiatief wat dingen ging benoemen, (mama en papa echt uit elkaar houden, bal, poes (mauw-mauw)).
    Voor die tijd deed ze al wel een hoop na, maar dat was echt klanken nabootsen, zoals hierboven ook al wordt aangegeven. En dat deed ze ook al wel vanaf een maand of 5 ;)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier inmiddels ook een hoop klanken waaronder papa maar nog niet bewust.

Deel Deze Pagina