Wie heeft er ervaring met een wiebelkussen ?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door linda84, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochter is een drukke dame. Ze kan heel moeilijk stilzitten en naar armen en benen gaan alle kanten op. Op school valt dit ook heel erg op en concentreren is dan ook erg lastig. Nu gaf de juf aan dat een wiebelkussen een idee was om te gaan proberen.
    Nu vroeg ik me af of er iemand ervaring mee heeft. Heeft het jullie geholpen. En welke heb je. Ik zie veel verschillende op internet.

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik heb bij mij in de klas ook een aantal met een wiebelkussen. Ze zitten zeker rustiger.
    Wil je er voor thuis dan ook 1? Anders heeft school er vast nog wel wat liggen of kunnen ze ze bestellen. Voor school hoef jij dat echt niet te regelen hoor.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    De juf dacht niet dat ze deze op school hebben. Ze zou het gaan navragen en anders schaf ik er zelf 1 aan.

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Maria werk jij op regulier onderwijs ? Omdat je aangeeft dat meerdere kinderen in je klas hem gebruiken.

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Mijn zoon heeft ook een wiebelkussen op school. Eerst geprobeerd bij de fysio en zij raadde het aan bij taken waarbij hij zich moest concentreren (taal en rekenen).

Nu is hij onder behandeling van een multi disciplinair team van het revalidatiecentrum en de ergotherapeut geeft juist aan het kussen op die momenten juist niet te gebruiken...maar wel in de kring e.d.
    Omdat het anders te veel afleidt

Dat laatste doen we nu dus.

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Heb jij zelf voor het wiebelkussen moeten zorgen of hadden ze dat op school ?
    Mag ik vragen waarom hij bij de fysio en ergotherapeut loopt ?

Hier gaat het idd ook om bij het in de kring zitten. Diepteconcentratie lukt haar nu echt niet. Dit zal wel nodig zijn in groep 3.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik heb het zelf aangeschaft. Zo ook speciale potloden en andere dingen.
    Sam heeft dcd (en ADHD), een motorische onrijpheid en krijgt therapie bij het revalidatie centrum.

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    In groep 2 hadden meerdere kinderen in de klas (stuk of 5?) een wiebelkussen. Voor zover ik weet waren deze gewoon van school. Mijn dochter zat bij logopedie ook op zo'n kussentje, maar ging daar juist van wiebelen omdat ze het zo gek vond zitten :)

9. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ja hoor, gewoon basisonderwijs. Heb nu groep 4 en 3 jongetjes zitten erop. Bij ons in meerdere groepen te vinden. Werkt wel, al willen 'gewone' kinderen er ook graag op zitten!

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben bij de thuiszorgwinkel geweest deze hadden de kussens niet op voorraad. Ik ben ook online aan het zoeken geweest. Daar zie ik twee soorten degene met en zonder nopjes. Welke hebben jullie kids ?

11. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Je hebt meerdere varianten. Je hebt ronde zitkussens maar ook vierkanten die schuin oplopen. Of er een verschil in de functie zit weet ik niet.

Wij hebben op school (speciaal onderwijs) ook meerdere kinderen die deze gebruiken. Dat ik zo weet gebruiken allemaal de vierkanten. Deze zijn van school en worden door onze fysiotherapeut afgegeven. Onze kinderen zitten er de hele dag op.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bij ons op school hebben ze deze...

Bijgevoegde bestanden:

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bedankt ik zat te kijken naar de togu kussen die is rond en word geadviseerd bij drukke kinderen (staat op de site)

Deel Deze Pagina