Ik heb woensdag urine laten testen en ik bleek blaasontsteking te hebben. Antibiotica gekregen en steeds netjes alles ingenomen (2x per dag een capsule). Maar gisteravond ben ik het vergeten. Eigenlijk moest ik dus gisteravond nog 1 en vandaag nog 2, maar hoe moet ik dit nu oplossen? Heb nooit eerder antibiotica gehad.
Nu zeker geen extra pilletje meer nemen, gewoon deze morgen en vanavond je dosis, en de laatste dan morgenochtend innemen
idd gewoon de kuur op de normale manier innemen en dus nooit een dubbele dosis slikken! dan ben je zeg maar 1 pil langer bezig dan normaal, das geen probleem. ik zou wel even nadien je urine weer laten testen of hij schoon is. zoniet dan krijg je nog een kuur erachter aan.
Bedankt voor jullie snelle reacties. Zoals jullie zeggen dacht ik al wel, maar ik heb het nooit eerder gehad, dus wou het ff zeker weten. De assistente bij de dokter zei dat het niet nodig was om na de kuur mijn urine weer te laten testen, maar in dit geval is het dus beter om het wel te doen?
ow nouja ik ben geen doktersassistente maar ik loop al jaren met veelvuldige blaasontstekingen (momenteel weer aan een kuur bezig, de 4de in 2 maanden al) dus mijn advies is om het wel te doen. Wat is de moeite voor haar om even je plasje na te kijken? Dan weet je het in ieder geval zeker. Of een weekje later, dan kan het namelijk zijn dat de bacterieen in je urine weer gegroeid zijn, maargoed als je er nooit last van hebt is de kans groot dat het wel gewoon weg is. Ik zou doen wat je zelf prettig vind.
Dat lijkt me echt super irritant als je zo vaak blaasontsteking hebt! Ik hoop echt dat het me niet te vaak gebeurd, want het voelt echt heel naar, dat had ik nooit verwacht eerlijk gezegd. Hoop voor je dat het na de kuur een tijdje wegblijft!! Maar ik denk dat ik gewoon ff voor de zekerheid laat testen van de week, dan weet ik het tenminste zeker. Ik vond het ook best vaag dat het niet nodig was.
hoihoi, ja het is ook heel naar, ik ben ook onder behandeling van een uroloog en na de zwangerschap ga ik waarschijnlijk blaasspoelingen doen omdat de medicijnen vaak niet goed werken. ook allemaal nare bijwerkingen krijg je van die troep, heb nu weer een schimmelinfectie erbij denk ik. mag ik vragen hoe die antibiotica heet wat je hebt?
Fijn dat er wat aan gedaan wordt, maar ik zou er echt knettergek van worden haha. Op het papier staan meerdere namen: Furabid capsule met gereguleerde afgifte 100 mg en Etyhinyl/lev en de capsule bevat 100 mg Nitrofurantoine. Ik heb geen idee hoe de medicijnen nou echt heet haha, maar het werkte wel gelijk de dag nadat ik het begon te gebruiken. Ik hoop echt dat het bij mij nu ook niet steeds terug gaat komen, want ik hoor van meer mensen dat ze vaak blaasontsteking hebben