hallo, ik heb een dochter van 5 maanden. ze slaapt 9 van de 10 x van 8 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends. graag zou ik haar wat later naar bed willen brengen zodat ze hopelijk in de ochtend wat langer slaap, maar hoe doe ik dat. meestal is ze rond 8 uur helemaal op en slaapt ze binnen een kwartier.
Ik denk niet... Mijn zoontje slaapt van half 8 's avonds tot half 7/7 uur 's ochtends en ik vind hem een kanjer dat hij dat doet!!! Tuurlijk zal ik het niet verkeerd vinden als hij in het weekend een extra uurtje in de ochtend pakt, maar ik heb helemaal niets te klagen. En ik denk jij ook niet. Al is 6 uur natuurlijk nog wel een stapje vroeger.... Maar die ritmes moet je gewoon volgen, vooral als ze nog zo jong zijn.
Hoe later naar bed hoe later wakker is geen garantie en denk eigenlijk ook dat je dat niet in de hand hebt, moe is moe. Snap dat 06 uur ff te vroeg is maar van 20 tot 06 slapen is al best een goeie nacht natuurlijk...
Klinkt misschien gek maar misschien helpt iets vroeger naar bed juist. Mijn dochter gaat meestal om 19.30 uur naar boven, en dan om 19.4 uur licht uit. Als het een keer een half uurtje later wordt dan is ze geheid de volgende dag een half uur eerder wakker dan normaal. Alsof ze dan al te moe is en in een ander slaapritme komt.
Hier was later naar bed geen succes. Sliep 's avonds niet meer meteen, kon de slaap niet vatten. En 's ochtends was het weer net zo vroeg als anders Idd andersom werkte beter: eerder naar bed zorgt nog weleens voor latere ochtenden.
Hier was (en is het nog altijd): hoe later op bed, hoe eerder wakker. Dus ik zou niet gaan rekken. Slapen van 8 tot 6 is gewoon heerlijk, (hier nog altijd twee voedingen 's nachts en dan gewoon om 6 uur weer wakker), dus als je langer wilt slapen, duik je er zelf gewoon lekker op tijd in
Ik sluit me aan bij de andere reacties. In die periode werd mijn meisje elke ochtend om 5 uur wakker. Tegenwoordig slaap ze tot een uur of 7/ half 8
Euh, niet? Hier ook, hoe later, hoe eerder wakker. Gewoon goed op tijd naar bed, liefst niet als ze al omvallen van de slaap. Hier gaan de meiden om 18.45 naar boven/bed en de jongste slaapt tot 7.00 of 8.00 uur. De oudste is iets eerder wakker en als ze een keer incidenteel laat naar bed gaat kan ik er donder op zeggen dat ze de volgende dag 6.00 uur wakker is.
Hier idd ook juist hoe later naar bed, hoe korter de nacht... Maar met 5 maanden sliep ze zeker nog niet van 20 tot 6! Eerder van 20 tot 22, dan na een voeding weer tot 24, dan weer een voeding en tot 3 u, 6 u weer klaar wakker Ik zou dus zeggen; ga zelf een uurtje eerder eerder naar bed en geniet
okee jammer dat dat niet zo werkt. ik ben inderdaad heel blij dat ze van 8 tot 6 slaapt. dat is nog maar sinds 2 weken. daarvoor ook altijd 2x eruit. eerder lukt helaas nog niet. man komt om half 7 terug van werk en dan eten we met zn allen. dan wassen/ bad. flesje en naar bed.
Joh, je kind was nog geen 5 maanden oud toen ze doorsliep! Dat is hartstikke mooi vroeg hoor! En wat betreft vroeg op bed: dat kan echt wel, ook als je om half 7 nog samen met je man wilt eten. Als je je schema iets aanpast, badje weglaten bijvoorbeeld, (elke dag in bad is niet goed voor het huidje ook), kun jij echt om half 9 in je bed liggen hoor, als je dat zou willen. En als dat niet gaat: eet dan eens niet samen. Moe is moe en dan moet het maar even zoals het gaat, in plaats van dat het gaat zoals het moet...
jaa ik heb er inderdaad al eens aan gedacht om rond half 6 te eten met mijn dochter en dat mijn man later eet. ze gaat niet elke dag in bad hoor. 2 of 3 x in de week. de rest van de dagen was ik haar met een washandje. maar zelf om half 9 in bed liggen gaat echt niet lukken. zelf nog douchen en afwassen. en ik wil natuurlijk ook nog even mijn man zien.
Onze meiden redden het simpelweg niet om zo laat te eten. Pas sinds ze een jaar zijn, eten we samen rond 18:00. Toen ze baby waren gaf ik ze rond 17:00 eten, dan rond 18:30 een flesje en 18:45 naar bed. En dan gingen m'n man en ik eten.
Ik ga trouwens zelf om 22:30 naar bed. Veel vroeger is niet nodig toch? Dan krijg je al gauw 7 uur slaap.
Aangezien ze doorslaapt, is zo vroeg op bed meestal ook niet nodig natuurlijk, maar het vroege opstaan kan je op een gegeven moment wel eens opbreken en dan is het gewoon verstandig om eens genoegen te nemen met een kattewasje, je man een avond niet zo veel te zien en de afwas te laten staan tot de volgende dag, om er gewoon lekker op tijd in te duiken en even wat extra uurtjes te pakken...
Met 5 maanden kreeg ie 17.30 z'n groentehap, aten wij later, en kreeg dan 19.45 z'n laatste fles...maar zijn wel gezegend met een uitslapertje. Nu heb ik de regel ingevoerd dat we uiterlijk 18 uur eten, ongeacht of man thuis is of niet....en dat is meestal niet helaas. Hij gaat 3x in de week in bad en dat is dan aan het eind van de middag, komt mij het beste uit.
Hier aten wij met Thirza ook altijd uiterlijk half 6, anders was ze echt te moe en/of over haar honger heen. Dat betekende dan idd dat zij eerder at, of met een van ons en dan de andere alleen als die thuis kwam, (ik was zelf voor werk ook regelmatig laat thuis).
dat is inderdaad wel een idee dat we gewoon wat eerder gaan eten, zodat mijn dochter gewoon op tijd naar bed kan. ik denk dat ik haar gewoon rond een uur of 6 laat eten (groentehapje) en dat ik later met mijn man ga eten als nina in bed ligt. ik vroeg me ook al af hoe ik dat later moest gaan doen als nina niet zoveel flesjes meer hoeft en meer vast gaat eten. dat red zoon kleintje nooit om tot half 7 te wachten.
mijn zoon krijgt altijd groentehap tussen 16.30-17.15 uur daarna even spelen en dna 20-30 minuten later bakje yoghurt en dan 18.30-18.45 uur bv en dan naar bed uiterlijk 19.00 uur. Mijn zoontje krijgt altijd iets eerder eten en daarna eet ik samen met mijn dochter. Manlief eet meestal alleen.
Het ligt eraan, wij eten hier zelden voor 18 uur, meestal rond 18.30 uur. Mijn dochter houdt dat prima uit. Wel heeft ze een tijdje gehad dat ze van 's avonds warm eten onrustig ging slapen. We hebben toen lunch en avondeten tijdelijk omgedraaid.