Fietszitje voor. Yepp vs Bobike exclusive

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Thauma, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben gecharmeerd van de bobike exclusive vanwege de stevige schouderbanden. Mijn zoontje is tenger en wurmt zich in de buggy ook zo uit de vijfpuntsgordel, zoals de yepp ook heeft. De bobike kan echter niet gemonteerd worden op een moederstuur. En zonder moederstuur is mn fiets wel vrij krapjes.

Wat zijn jullie ervaringen met deze zitjes?

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Update: feitelijk zou ik dus de yepp willen met de schouderbanden van bobike :)

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb een yepp voorzitje, erg tevreden over!
    Mijn zoontje is ook tenger, maar zit er goed stevig in hoor. Hij wringt zich ook overal uit met zn armen, buggy, autostoel, maar uit t fietstoeltje niet.

Zit er in de bobike geen stoffen zitting? Dat vond ik weer een nadeel, mocht je fiets ooit nat worden...

4. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wij hebben een bobike :) Was in de aanbieding bij bol.com
    De bekleding is water afstotend en kun je er uit halen.

Waarom zou een bobike niet op een moederstuur passen en een yepp wel??

Ik zie genoeg oude type bobikes op een moederstuur?
    En de nieuwe gaan net zo vast als de oude bobikes

5. KimK

KimK Niet meer actief

Ik heb ook ewn Bobike voorzitje dat nu al 2 jaar oud is bijna en dat paste prima op mijn mamafiets :)

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier een yepp stoeltje. Ook een tenger kindje. Voordeel van yepp is dat het stoeltje ook wat smaller is naar mijn idee. Zl zit er goed in en kan zich niet uit de gordels wurmen.

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het gaat om de bobike exclusive, met het stuurtje. Die heeft van die stevige stukken aan de schouderbanden, min of meer een vaste beugel als het ware. Ik bedoel dus niet het kleinere model van bobike. Die past idd wel op een moederstuur, maar hebben de bewuste schouderbanden niet.

Voor een moederstuur, zie Meer fietsplezier, voor jou én voor je kind - Moederstuur.nl. Is met een extra buis enzo waardoor het niet past.

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
  9. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik heb de nieuwe bobike en ben er erg blij mee. Twijfelde ook over een yepp, maar vond ze erg duur en stomme kleuren. Heb een combi totaal pakket gekocht van bobike met windscherm, voorstoeltje en achterstoeltje. Schouderbanden zijn erg fijn en kunnen niet afzakken. Door het stuurtje kan het zitje idd niet op het moederstuur. Op mijn moederfiets past het wel goed. Misschien kan je een stuur van een moederfiets of een cruiser stuur op je eigen fiets monteren??

10. Kimbolini

Kimbolini Actief lid

4 jun 2014
    111
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je kan eventueel naar de fietswinkel gaan en kijken of er een manier is om de bobike exclusive op je stuur te monteren. Bij mijn mountainbike (woon in buitenland, dus gebrek aan normale fiets) is het ook gelukt. In plaats van de makkelijke manier van installatie was het even puzzelen, stuur moest er helemaal uit en de bobike ertussen, maar het is gelukt. Dus wellicht kan het voor jou ook.

Deel Deze Pagina