Nina wil tegenwoordig niet meer slapen in de middag. Ze wordt 's ochtend meestal rond 7 uur/half 8 wakker. Rond half 10/10 uur wordt ze weer moe en gaat ze naar bed. Ze maakt dan meestal een lange ruk tot half 12/12 uur. Voorheen ging ze rond half 3 weer naar bed..nu is dat half 4 geworden. Maar ze gaat echt niet slapen. Ik laat haar wel liggen totdat ze begint te huilen. Dit is nu al een week zo. Ze houdt het alleen echter dan moeilijk vol en tijdens het eten wordt stort ze in en wordt ze pieperig. Dit maakt het eten met zn drie er niet gezellig op terwijl dit altijd zo'n groot feest was. Ik twijfel om haar nu dus nog maar 1x te laten slapen (van ong 11.30 uur tot ?) maar in mijn omgeving krijg ik te horen dat dit nog veel te vroeg is voor haar leeftijd. Ik denk ook niet dat ze dat red om pas om half 12 te gaan slapen. Hoe en wanneer stap je over?
Ik heb het Ana-Lucia zelf laten bepalen, ging een beetje moeilijk in het begin met soms een slaapje en soms twee slaapjes, na een paar weken ging ze definitief over naar 1 slaapje, ze was toen ong een weekje ouder dan jouw dochtertje. Je kindje moet het zelf een beetje aangeven, het ene kind heeft meer slaap nodig dan een ander.
Hier is het de ene dag 1 slaapje de andere dag 2. Het blijft alleen lastig als ze 1 keer slaapt haar de ochtend door te krijgen en ze slaapt meestal dan maar een uurtje in de middag en dit is nog veel te weinig (is ze zo gezellig aan het einde van de dag)
Dat ging hier vanzelf. Eerst sliep ze tot een uur of 6/7 en dan rond 10 uur weer een slaapje tot 11 uur, soms zelfs maar ene half uurtje. Dan rond 12 uur tot een uur of 14. En dan was ze rond 16.30 weer moe voor een kort slaapje tot een uur of 17. En dan ging ze rond 18 uur op bed. Als vanzelf sliep ze eerst het dutje van 16.30tot 17 niet meer. En sinds een paar weken doet ze nu het ochtenddutje ook niet meer. Deze verschoof al steeds tot rond 11 uur. En dan was het eik niet handig want rond 12 uur ging ze toch ook op bed. Dus nu ligt ze vaak tussen half 12 en 12 op bed en slaapt ze tot een uur of 14/14.30 soms zelfs 15 uur. Dus hier heeft ze het zelf helemaal geregeld.
Ach er is soms geen pijl op te trekken en zeker niet als ze in een sprong zitten. Hier dus de 15 maanden sprong en madam is opeens gewoon vrijwel de hele dag wakker. Ik doe haar maar naar bed rond 12:30 en dan slaapt ze 1 uur en 15 minuten. Verder niet. Ik dacht namelijk ook dat ze naar 1 grote slaap ging maar het lijkt nu nergens op en blijkt ze erg bezig te zijn met andere dingen behalve slapen! De normale tussenfase is dat ze van 11:30 tot 14:00 uur slapen en dan soms nog een uurtje smiddags. En dan later gewoon van 13:00 tot 15:00. Maar dat kan natuurlijk verschillen. gemiddeld slapen kindjes tot 18 maanden 2 slaapjes maar goed, je ziet van de reacties dat het ook anders kan. Ik lees even mee. M
Hoi, sinds 1,5 week slaapt Niels nog 1 keer op een dag. Wij hebben daar op een gegeven moment bewust voor gekozen omdat hij bij z'n 2e slaapje meer lag te rellen & dreinen dan dat hij daadwerkelijk ging slapen. Hij slaapt nu van haf 12 tot een uurtje of half 3 en 's avonds gaat hij om acht uur/half negen naar bed. Dit gaat eigenlijk heel erg goed! Groetjes, Savita P.S. Ben benieuwd hoe laat jullie kindjes gaan slapen 's avonds?
Faye sliep vanaf een maand of 10 nog maar 1x per dag. Nu is ze bijna 22 maanden en ze slaapt nog steeds iedere middag, wel lekker nu ik weer zwanger ben, want dan kan ik zelf ook ff bijtanken. Zo zie je maar alle kindjes zijn verschillend, maar misschien kun je de slaaptijd langzaam aan gaan verschuiven zodat ze over een aantal weken ook 1 x per dag slaapt. Succes hoor!
Hoi, Alannah gaf zelf aan dat ze niet meer 2x wilde slapen. Wij zitten er nog een beetje tussen in. Soms slaap ze nog 2x maar ze gaat nu vaker naar 1x. Rond 11.30-12.00 geeft ik haar een boterham en daarna gaat ze slapen tot ongeveer 15.00 uur. Als ze 1x slaapt dan leggen we haar om 19.00 uur op bed voor de nacht.
Hier zitten we vanaf 11 maanden op 1 slaapje. Meneer wilde ineens s`ochtends niet meer slapen. Dus moest ik hem wel met een beetje afleiding wakker houden tot na zijn broodje en dan sliep en slaapt nog steeds ongeveer 2 a 3 uurtjes. En nu is het nog steeds zo. Soms is hij al wel eerder moe maar dan leid ik hem een beetje af en leg hem na zijn broodje op bed. Dat is om ongeveer 12.00/12.30 uur. En s`aovonds gaat hij om 20.00 uur naar bed.
Kan het niet zo zijn dat Nina gewoon een fase heeft? Louise heeft dat ook wel eens hoor, dan wil ze een tijdje maar 1 slaapje op een dag doen en een paar weken daarna slaapt ze weer 2 keer op een dag.
@Manuela79 Ja dat kan nog een zo zijn natuurlijk. Ik heb niet echt het idee gehad dat Nina een 11 maanden sprong heeft gehad. Wellicht dat dit m alsnog is? Ze is ook wat zeurderiger en hangt ineens veel aan papa en mama. Vanochtend werd madam pas om half negen wakker. Mooie dag om haar vandaag 1 x naar bed te brengen. Ik breng haar straks rond 12 uur naar bed en dan maar hopen dat ze een lange ruk maakt.
Geen idee hoe het werkt met de slaapjes. Ik kijk goed naar mijn zoontje en aan de hand daarvan gaat hij wel of niet naar bed. Soms slaapt hij een dag helemaal niet en soms wel weer twee keer. Zelf sliep ik overdag niet meer vanaf 1 jaar en mijn man vanaf 2 jaar niet meer. De kleine gaat hier trouwens tussen 19 en 19.30 naar bed.
Als Marit voor 8.30 uur wakker wordt dan gaat ze weer naar bed om 11.00 dan slaapt ze meestal tot 13.00 en gaat ze weer baar bed om 16.00 uur en wordt ze wakker om 17.00 Wordt ze tussen en 8.3 en 9 wakker dan doet ze maar 1 slaapje. Ze gaat dan na haar boterham om 13.00 naar bed en slaapt dan tot 15.30. VErvolgens gaat ze om 19.00 weer slapen voor de nacht Je kunt natuurlijk probleren om haar ochtenslaapje wat uit te rekken, zodat ze wat later op dag haar 1e slaapje heeft en dus ook later wakker wordt...Wellciht dat ze dan vollhoud tm 18.30-19.00 uur?
Daan slaapt nog maar net een kleine maand 1x maar is al heel erg vroeg wakker. Om het te veranderen in het ritme ging ik of iemand even een rondje met hem lopen als hij moe werd 's morgens zodat hij wel even op zijn gemakje kon "rusten" nu gaat hij van 11 uur tot 3 uur is nog wel een lange ruk maar is wel veel fijner.
hier meestal nog 2 slaapjes. Rond 10:00 tot 12:30 a 13:00 en dan smidaags soms nog 1 uurtje, soms langer en soms alleen maar lekker spelen/kletsen in bed rust hij ook van uit. Om 19:00 uur ligt hij er s avonds in, soms iets later.