eigen willetje met drinken, dreumes 15 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaryWoods, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Het drinken is altijd prima gegaan op wenperiode na de couveuse-tijd na (toen knoeide hij erg veel, zellf uit de kleinste speen).
    Melk vond hij heerlijk en na een tijdje kreeg hij ook diksap. Water en thee wilde hij nooit, maar daar heb ik me nooit druk om gemaakt.
    Nu is mijn jochie ruim 15 maanden (ruim 13 gecorrigeerd) en gaat ineens een eigen willetje krijgen.... Als ik de fles maak is hij nog wel laaiend enthousiast, maar na drie slokken heeft hij het gehad en krijg ik het er met geen mogelijkheid meer in. Deze fles gaf ik eerst bij de lunch/boterham, maar omdat hij nogal snel vol zit en een reflux verleden heeft ben ik het om een uur of 14u/14u30 gaan geven.
    Hij wil het echt niet meer... Maar ja, als hij zo weinig drinkt op een dag, dan is zijn ontlasting weer zo hard... Wat te doen?

Diksap wil hij sinds vandaag alleen als het mega-zoet is, optimel drink klokt ie wel zo weg! Hij kan toch niet alleen maar heel zoete drankjes drinken? Hoe krijg ik hem nu 'normaal' aan het drinken?
    Gewone melk proberen? 'Dwingen' werkt niet (uit wanhoop 2 keer geprobeerd, maar dan wordt het drama en voel ik me daarna super slecht).

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Misschien uit een beker proberen te laten drinken? Het is maar een ideetje hoor.
    Het kan ook een periode zijn, omdat hij steeds meer ziet om zich heen. Dan wordt het eten/drinken steeds minder interessant omdat hij een hele hoop wil beleven. Als het dat is, dan gaat het over een poosje wel weer wat beter denk ik.

Je kunt ook proberen karnemelk te geven. Dan krijgt hij tenminste wel melk binnen, al is het geen gewone melk. Veel kinderen vinden dit wel lekker (zou je niet denken omdat het zo zuur is, maar het is nou eenmaal zo). Als hij het vies vindt, kun je er een klein beetje aanmaak of roosvicee doorheen doen, dan smaakt het naar yoki.
    Dan krijgt hij niet heel veel suiker binnen, want het is maar een klein beetje wat je erdoor doet.

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    dank je voor je reactie.
    Uit een beker wil hij nog steeds niet. Zelfs een tuitbeker met harde tuit wil hij niet. Voor sap heb ik nu een tuitbeker met zachte tuit van Nuby en zijn melk krijgt hij nu nog uit de fles. Ik dacht eerst ook dat het daar aa lag (geen fles meer willen), maar de optimel-drink drinkt hij daar wel uit!

Serieus karnemelk? Jakkes ;), maar is het proberen waard! Ik ga vandaag denk ik eerst gewone (halfvolle) melk proberen. Als dat niks wordt, dan karnemelk. En als dat niks wordt ;), een scheutje diksap erin. Misschien heb je wel gelijk van dat zure, want yoghurt met een scheutje diksap vindt hij ook lekker (als toetje na het eten)

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    niemand tips verder? Vanmiddag maar weer optimel drink gegeven. Gewone halfvolle melk wilde hij ook niet en zijn opvolgmelk (10-18 mnd) al helemaal niet. Misschien wil hij wel die peutergroeimelk (1-3 jaar)....

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik had bij kinderinfo nieuwsbrief een kortingscoupon voor peutermelk

mischien vind hij dat wel lekker...

wil het zelf even gaan halen omdat anne helemaal geen melk drinkt (enkel sochtends in dr pap)
    rest van de dag drinkt ze water, thee of sap... maar gewone halfvolle melk krijg ik er gewoon niet in.

http://www.kinderinfo.nl/enquete/nutric ... coupon.pdf
    5e korting op een pakje van 5e
    durf ik wel te proberen dan :)

wat ze overigens heel soms wel drinkt.. is soyamelk
    wij vinden het niet zo.. maar we zijn het eens gaan proberen omdat ze in oostenrijk WEL melk dronk
    maar uiteindelijk na een tijdje drinkt ze het eigenlijk net zo "graag" als melk :(

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hé saskia:
    ja die peutermelk bedoel ik. Die wilde hij een tijdje geleden wel. Die had ik alleen maar gekocht omdat die andere pakken voor 10-18 maanden op waren. Maar misschien toch nog eens proberen. Sojamelk, hmmmm, is altijd nog een noodoplossing, hihi. Thee of water vindt ie maar niks. Diksap wel, als het maar flink zoet is!
    Inderdaad maf, want ´s ochtends in zijn pap klaagt hij nergens over en eet hij bijna alles op...

7. Saskia78

mja anne krijgt brinta in dr pap...
    en ik weet zelf nog wel.. brintapap smaakt niet echt naar melk verder

maarja.. ze moet toch melk drinken enzo... dat schijnt toch n og best gezond te zijn voor die ukken.

en als ze niet wil... tja ik zou niet weten hoe ik het er dan in moest krijgen.
    wij doen verder ook niet echt aan toetjes.. dus ook daar geen zuivel.
    hooguit kaas op dr brood... maarja dat maakt nou niet echt dat ze ruim voldoende binnen krijgt ofzo :)

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Wij hebben bambix-pap, gewoon aangemaakt met opvolgmelk.
    jaaaah toetjes, die eet hij wel! :) Het liefst teert hij daar de hele dag op! hihi Lust jouw dochter niet iets van optimel? Is natuurlijk ook een noodoplossing, maar wel zuivel... Krijgt ze iig iets binnen.

9. Saskia78

mja vifit met zo'n smaakje

maar daar zit dan 0% vet in... (wat juist goed is)
    en wel weer suiker volgens mij

dus per saldo voelt het minder nuttig
    maar ze krijgt het weleens inderdaad

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik bedoel gewone optimel, zit volgens mij ook geen suiker ik..

ik kijk f op de website....
    Daar staat:

Optimel drink is een lekker frisse en fruitige yoghurtdrank met 0% vet en geen suiker toegevoegd.

Voel me al een stuk beter, dat ik hem dit gegeven heb de afgelopen dagen :)

11. Saskia78

nahja. .. misschien moeten wij dat ook maar eens doen dan

las trouwens net ergens dan kindjes vaak karnemelk lekker vinden... hier nog niet geprobeerd
    maar het is een optie natuurlijk :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    In Optimel zitten toch zoetstoffen? Daar zou ik wel mee uitkijken.

Eva lust ook geen melk, wij maken zelf drinkyoghurt. De helft volle yoghurt, de helft volle melk en een scheut diksap. Vetten zijn trouwens beter dan koolhydraten (o.a. suikers).

Ze hebben maar zo'n 300ml zuivel nodig op een dag, Eva drinkt een bekertje drinkyoghurt (soms bijna 2, maar meestal nog niet 1) en na het eten een toetje van ong. 200ml (helft kwark, helft yoghurt en wat roosvicee). Dus genoeg melkproducten, al lijkt het heel weinig.

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik lees net op de site van het voedingscentrum dat kinderen vanaf 1 tot 4 jaar 2/3 bekertjes melk (300 ml) moeten binnen krijgen. Als dat geen opvolgmelk is moeten ze vit. D bijkrijgen... Wist ik niet. Na ja, gelukkig zit er al 180 cc opvolgmellk door de pap :)

14. Saskia78

@snoopy: ik kom dus net tot over de helft :)
    met soms een plakje kaas erbij

15. Saskia78

oh en ze lust ayran
    soort van eh.. zoutige melk

maar ik zou dus niet precies weten hoe dat zelf te maken
    en zou niet weten waar het te kopen...
    behalve dan in kleine bekertjes bij de shoarmaboer :)

volgens mij is het volle melk met volle yoghurt en zout... maar not sure

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Saskia, misschien toch maar een toetje gaan invoeren? Wij hebben dat eigenlijk alleen maar gedaan om haar genoeg zuivel te laten eten. Wij eten zelf geen toetje.

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hmmm, idd heb net even gekeken op het pak: zitten inderdaad zoetstoffen in.... Hmmm dus misschien toch alleen maar als noodmiddel gebruiken en niet standaard vervangen....
    is er een reden dat je volle yoghurt en melk gebruikt trouwens en geen halfvolle?
    Dat is wel een flink toetje, die van mij kan tussen de 50 en 100ml toetje op maar zit dan echt vol... (of ´mijn eerste danoontje´= met opvolgmelk er in, of ´danoontje minder zoet´, of wat halfvolle yoghurt met diksap)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft wat moeite met in gewicht aankomen, vandaar de volle producten. Schijnt toch ook wel gezond te zijn voor kindjes, maar is inderdaad niet slim om te gebruiken bij erg zware kindjes.

Het is inderdaad wel een flink toetje, maar ze eet haast geen avondeten, dus er is nog genoeg ruimte voor een groot toetje dan.

Maar ik zou eens proberen zelfgemaakt drinkyoghurt te geven. En yoghurt is trouwens ook prima hoor, als hij echt geen melk lust.

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    zelf maken vind ik tot nog toe idd de beste optie. Geef jij je dochter vit D bij omdat ze geen opvolgmelk meer krijgt?

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft altijd vitamine D gehad, ik heb alleen borstvoeding gegeven. Maar ik ben er niet zo nauwkeurig in, ze krijgt het niet elke dag. Ze komt 5 dagen per week zeker een uur per dag buiten (en op het kdv ook als het mooi weer is), dan maken ze zelf vitamine D aan.

Deel Deze Pagina